More stories

De ultieme gids voor het selecteren van een headless CMS

De keuze van uw Content Management Systeem (CMS) is tegenwoordig van veel groter belang dan ooit tevoren. Een traditioneel CMS werkte in het verleden goed omdat het alleen gegevens hoefde te beheren en deze op één platform hoefde te presenteren: een browser op internet. Destijds ging efficiëntie boven flexibiliteit. De wereld is echter drastisch veranderd en het publiceren van alleen content op een website is niet langer voldoende.

B2B online

Verras je klanten met superieure content experiences

Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.

CMS

Drupal 9: een nieuwe stap van CMS naar digital experience platform

Met het recente uitbrengen van Drupal 9 zet de Drupal community een belangrijke stap in de richting van extra gebruikersgemak.

CMS

CMS in retail, hoe selecteer je de juiste leverancier?

Als gevolg van de coronapandemie gaan meer consumenten dan ooit online om hun kleding, boodschappen en andere winkelbenodigdheden te kopen. Hiermee wordt de druk op (traditionele) retailmerken groter. Degenen die prioriteit geven aan positieve, gedenkwaardige digitale ervaringen zullen gedijen, en degenen die niet voldoen aan de veranderende behoeften van de consument, zullen snel achterop raken.

CMS

Ga je voor open source of maatwerk CMS voor je online platform?

Al voordat het ontwikkelen van een nieuwe webshop begint sta je voor een belangrijke keuze, namelijk: welk type software ga je gebruiken?

CMS

Episerver betaalt honderden miljoenen voor Optimizely

“De grootste transformatie van ons bedrijf”, zegt directeur Alex Atzberger van Episerver over wat Optimizely voor zijn bedrijf gaat betekenen.

Venture

Oprichters Yoast investeren in Blockchain-startup WordProof

Marieke van de Rakt en Joost de Valk, de oprichters van de populairste WordPress SEO-plugin Yoast, nemen een minderheidsbelang in de start-up Wordproof. Die bestrijdt onbetrouwbare websites en -praktijken.

Start-ups

Omzet Snakeware +20%, richting drie miljoen euro

Digitaal bureau Snakeware zag de omzet in het eerste halfjaar van 2020 met twintig procent toenemen. Komende tijd richt het zich op het prominenter neerzetten van zijn zelfontwikkelde contentmanagementsysteem (CMS).

Venture

WordPress naar versie 5.5

WordPress heeft versie 5.5 van de populaire CMS software uitgebracht. Net als de vorige versie ontwikkeld door ruim 800 vrijwilligers.

CMS

Hyper gepersonaliseerde digitale klantervaringen in travel

De reisbranche staat bekend als de branche met het zwaarste concurrentieveld en de meest dunne marges. Toen onzekere tijden de wereld in zijn greep kregen, werden deze marges nog kleiner. Tegenwoordig willen consumenten een snelle, naadloze en plezierige ervaring bij het boeken en regelen van hun reisplannen. In deze whitepaper worden handvatten geboden aan travel merken om hun algehele customer experience te optimaliseren door deze  relevanter en persoonlijker te maken.

CMS

B2B krijgt er een dimensie bij: hoe inkopers nieuwe leveranciers vinden en selecteren

Face-to-face meetings tussen inkopers en leveranciers waren lange tijd bepalend voor het opbouwen van duurzame relaties in de B2B-wereld.

CMS

Is headless commerce écht waardevol of een zoveelste buzzword?

Wie de vele artikelen over headless commerce leest, kan bijna niet om de voordelen heen. Het roept de vraag op of er sprake is van een zoveelste buzzword of niet.

e-commerce platforms

Sneller digitaal innoveren met een headless CMS als uitvalsbasis

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

CMS

Versnel de digitale transformatie van jouw organisatie met een headless CMS

Wat hebben een (headless) CMS en digitale innovatie met elkaar te maken? De keuze voor een CMS bepaalt in grote mate of er snel een nieuw kanaal is aan te sluiten zonder de klantervaring tekort te doen. De ‘always-on’ digitale omgeving van vandaag maakt het essentieel om online aanwezig te zijn, vooral in tijden van onzekerheid moeten bedrijven een optimale online klantervaring bieden. Deze noodzaak voor digitale transformatie vereist een paar sleutelelementen om te slagen, maar de belangrijkste factor heeft betrekking op hoe bedrijven hun digitale content beheren en zich online presenteren.

CMS

Joomla waarschuwt voor datalek

Contentmanagementsysteem Joomla heeft duizenden gebruikers gewaarschuwd voor een datalek met onversleutelde back-ups. Daarbij zijn persoonsgegevens op straat komen te liggen.

Security