More stories

Kiezen tussen CMS of enterprise suite: strategie is leidend, niet de techniek

In de zoektocht naar een nieuw CMS kiezen bedrijven geregeld voor het gemak van een enterprise platform. Een oplossing waarin iedere (mogelijke) wens van elke afdeling is vertegenwoordigd. Zelf maakten we als bureau juist de keuze voor een kernachtige en gedeeltelijk open source variant, Umbraco. Een verschil als dag en nacht. Wie voor zo’n keuze wordt gesteld, kan een gedegen afweging maken.

CMS

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

De voordelen van een cloud-CMS

Als je een contentmanagementsysteem (CMS) koopt, moet je de keuze maken tussen een lokale of cloudoplossing. Omdat de verwachtingen van je klanten blijven veranderen en digitale oplossingen steeds complexer worden, is voor een cloud-hosted CMS in veel gevallen de beste optie.

Cloud

Is je contentmanagementsysteem (CMS) wel veilig?

De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.

CMS

Met deze factoren bepaal je of een CMS bij je past

Het juiste CMS stelt marketeers in staat content makkelijk bij te werken. Maar hoe bepaal je wat voor je organisatie het juiste CMS is?

CMS

Contenthubs: de toekomst voor webcontentmanagement

Geen enkele organisatie wil verstrikt raken in een web van meerdere, onsamenhangende contentbeheersystemen. Een contenthub lost dat op

CMS

Zo weet je dat je toe bent aan een nieuw CMS

Bedrijven die investeren in een nieuw contentmanagementsysteem (CMS) zoeken een oplossing voor de lange termijn. Ze willen een systeem dat de online aanwezigheid van hun organisatie effectief vorm kan geven. Maar wanneer bereik je precies dat punt? Hoe weet je dat het tijd wordt om over te stappen?

CMS

Digitale marketing: veranderingen, uitdagingen en kansen

Digital marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in rap tempo op. Aan marketingteams de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren.

B2B online

Winnaars Internationale Splash Awards 2019 bekendgemaakt

De Internationale Splash Awards 2019 heeft de winnaars bekendgemaakt tijdens de uitreiking in Amsterdam. Winnaars in tien categorieën ontvingen de award. Non-profit Concern Worldwide van het brits-amerikaanse System Seed werd Website van het Jaar. Met de Splash Awards worden de beste Drupal-projecten van de wereld onderscheiden.

CMS

Praktische tips voor een succesvolle migratie naar Kentico 12

Sinds enige tijd is Kentico 12 beschikbaar. Deze CMS-oplossing overbrugt de (klassieke) kloof tussen marketing en IT. Marketeers willen de mogelijkheid om makkelijk en snel aanpassingen te kunnen doen aan de website om snel in te springen op kansen en marktontwikkelingen. Developers willen daarentegen de werking en continuïteit van het systeem garanderen. Die verschillende doelen willen nog weleens botsen. Kentico 12 lost dit probleem op.

CMS

Heeft strategie een imagoprobleem?

Heb jij dat ook, woorden die je regelmatig fout typt? In mijn geval is dat strategie. Onhandig aangezien ik vaak plannen voor opdrachtgevers ontwikkel.

Strategy

Snakeware investeert fors in CMS-platform Snakeware.Cloud

Het Friese bureau Snakeware gaat steviger investeren in zijn CMS-platform Snakeware.Cloud. Dat is een slim softwareplatform voor het snel, veilig en schaalbaar bouwen en beheren van digitale producties.

CMS

Zo vind je de beste implementatiepartner voor je nieuwe CMS

Veel bedrijven denken dat ze een CMS-implementatie zelf kunnen uitvoeren. Gecertificeerde partners kunnen echter ook veel toegevoegde waarde bieden.

CMS

Hybrid headless CMS combineert het beste van twee werelden 

Headless CMS wordt door de explosie van IoT-devices steeds relevanter voor ondernemers, marketeers en developers. Wat zijn de voordelen?

CMS

Onderzoek: De opkomst van digital experience in B2B Commerce

B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.

B2B online