More stories

Internetbureau ezCompany koopt branchegenoot Trinoco

ezCompany uit Tilburg neemt een andere Drupalspecialist over Trinoco uit Werkendam om zijn eigen operationele capaciteit uit te breiden. Daarnaast is een zusterbedrijf opgericht: Brayton House voor consultancy.

Digital Agencies

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

Hoe een headless CMS toch slim kan zijn

Er wordt de laatste tijd veel geschreven en gesproken over headless content management. Het vertrekpunt van de discussie is daarbij doorgaans dat er twee categorieën CMS-systemen zijn: volledige headless systemen, waarbij voor iedere nieuwe touchpoint ook een nieuwe presentatielaag ontwikkeld moet worden, en pagina-gebaseerde systemen die een onlosmakelijk geheel vormen met de desktop website. De werkelijkheid is veel genuanceerder en biedt een heel scala aan opties die tussen deze twee uitersten in liggen.

CMS

Nederlandse beveiliger Patchman in Amerikaanse handen

Het Amerikaanse bedrijf SiteLock uit Arizona heeft voor een onbekend bedrag de Nederlandse startup Patchman overgenomen. Het bedrijf spoort onder […]

Tech

Headless CMS’en: ‘Ja, een hype. Maar dat is niet slecht’

Er wordt vaak aangenomen dat ontwikkelaars blij zijn met zogenaamde headless CMS’en.  Een gewoon content management systeem zou ze te log, te complex en te beperkend zijn. Hoe denkt een ontwikkelaar daar zelf eigenlijk over? “Het is een hype. Maar dat is niet iets slechts.”

CMS

Top tien feiten en fabels over WordPress

De één gebruikt het dagelijks en verdient er zijn brood mee, de ander heeft er echt geen kaas van gegeten: WordPress. Het Content Management Systeem bestaat inmiddels veertien jaar, en maar liefst 28 procent van alle websites wereldwijd draaien erop. Je zou denken dat een dergelijk populair platform na al die jaren niet veel geheimen meer heeft, maar er zijn nog altijd een aantal hardnekkige mythes die er over WordPress de ronde gaan. In dit artikel hebben we de tien meest interessante feiten én fabels over WordPress voor je op een rijtje gezet.

CMS

Nieuw platform VI: medialandschap zorgt voor andere technische eisen

De nieuwe digitale omgeving van Voetbal International maakt één ding heel duidelijk: door de veranderingen in het medialandschap moeten platform en CMS aan nieuwe technische eisen voldoen. Het draait om snelheid en klaar zijn voor nieuwe verdienmodellen.

CMS

Raj de Datta (BloomReach): ‘DXP combineert CMS en AI in open platform’

De overname van CMS-bedrijf Hippo door het personalisatieplatform BloomReach heeft tot een nieuw product geleid: BloomReach DXP. “Het eerste open platform dat ieder digitaal kanaal personaliseert”, aldus Raj de Datta, oprichter van BloomReach.

CMS

De belangrijkste veranderingen in WordPress 4.8

Onlangs bracht WordPress haar nieuwste versie, WordPress 4.8, uit. Traditiegetrouw draagt ook deze editie de bijnaam van een jazzmuzikant, dit keer Bill Evans. Hoewel 4.8 minder spannende features dan 4.7 bevat, is dit hét moment om te updaten mocht je dat nog niet gedaan hebben. In dit artikel de belangrijkste nieuwe features op een rij.

CMS

Bimodale IT: hoe front-end zorgt voor webinnovatie

Digitale transformatie verhoogt het tempo waarmee bedrijven worden gemaakt of gekraakt. Om bij te blijven en succesvol online te kunnen innoveren, is snelheid nodig. Maar snelheid alleen is niet genoeg: je bedrijf moet ook stabiel blijven. Met bimodale IT doe je beiden, en dankzij vernieuwde front-end technologie kan dat nu tegelijkertijd.

CMS

WordPress test tv reclame

WordPress begint voor het eerst met televisiereclame om zijn content management systeem onder de aandacht te brengen.

CMS

Headless CMS: wanneer is het bruikbaar?

Een headless CMS lost niet al je ellende op, zo viel afgelopen najaar te lezen op Emerce. Maar wanneer is een systeem dat de distributie van content loskoppelt wel bruikbaar?

CMS

SABMiller: orde in de chaos van honderden sites

Er zijn maar weinig bedrijven die met één merk op één markt in één kanaal actief zijn. De realiteit is dat je minimaal te maken hebt met een digitale klantbeleving die zich afspeelt op de regionale web- en mobiele sites. En dat vaak in meer talen en voor meer merken. Hoe leid je dit in goede banen?

CMS

Negen uitdagingen bij het schalen van je headless CMS

Je hebt een headless CMS en maakt gebruik van de voordelen als snelheid en behendigheid. Je bent ontsnapt aan de voorgeschreven structuur van een traditionele CMS en kunt content en presentatie scheiden. Maar dan wil je het hele proces meer schaalbaar maken. En je begint ook steeds meer functionaliteiten te missen. Hoe kun je je headless CMS naar het volgende niveau brengen? Hier zijn negen uitdagingen om te tackelen.

CMS

Tricktrack: één dag per week besparen op je online marketing

Zo’n twee uur per dag kwijt zijn aan ‘bijtaken’, dat is het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen. “Tricktrack biedt een dashboard waardoor ze efficiënter te werk kunnen gaan, doordat de creatie van content nu apart staat van de plaatsing”, aldus Koen Godschalk van Tricktrack.

CMS