More stories

Onderzoek: De opkomst van digital experience in B2B Commerce

B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.

B2B online

De toegevoegde waarde van een Experience Commerce-platform

Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klant die een ervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.

B2B online

Overbrug de digital experience kloof tussen marketing en IT

Een (open source) CMS-platform overbrugt de kloof tussen marketing- en IT team. Vijftien jaar geleden werd deze kloof gedreven door de opkomst van digitale marketing, waarbij marketeers en IT-teams strijden om de controle over de business analytics, klantgegevens, SEO en de website. Nu, in 2019, ontstaat er een nieuwe kloof door de opkomst van digital experience.

CMS

Nieuwe eigenaar voor Drupal-specialist Acquia

Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia van de Belg Dries Buytaert is overgenomen door Vista Equity Partners. Deze bezit nu meer dan de helft van de onderneming.

CMS

Modern CMS selecteren? Gebruik deze selectiecriteria

Met het huidige tempo waarin technologische innovaties elkaar opvolgen verwachten consumenten dat de digitale ervaring in hetzelfde tempo evolueert. Ze verwachten een hyper gepersonaliseerde en cross-device ervaring. Om in deze behoefte te kunnen voorzien moet je beschikken over een flexibel en toekomstbestendig CMS. Deze whitepaper biedt handvatten voor het selecteren van een modern CMS.

CMS

Maak de businesscase voor een headless CMS

De markt van headless content management-systemen (CMS) is de afgelopen jaren hard gegroeid. Het aanbod en de verschillen tussen headless CMS leveranciers zijn groot. Magnolia heeft onderzoek gedaan naar de belangrijkste beweegredenen om te migreren naar een headless CMS en vergeleken hoe het implementatietraject eruit ziet. Met deze handvatten kun je aan slag met het maken van de businesscase voor een headless CMS.

CMS

Ernstige lekken in WordPress plugins

In negen populaire WordPress plug-ins zijn ernstige beveiligingslekken ontdekt waarmee het mogelijk is om websites volledig over te nemen.

Security

WordPress wil onveilige sites automatisch updaten

WordPress wil oudere versies van zijn contentplatform automatisch updaten. Zo kan worden voorkomen dat er misbruikt van wordt gemaakt.

CMS

Nieuw design voor homepage Albert Heijn

Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.

Webdesign

Joost de Valk weg bij WordPress

Joost de Valk stapt op als ‘CMO van Wordpress’. De Nederlander staot na nog geen half jaar op, omdat de organisatie niet gereed is voor de overkoepelende marketingstrategie die De Valk wil helpen neerzetten.

CMS

Beveiligingslek in WordPress misbruikt voor malware-campagne

Onderzoekers van Zscaler hebben de eerste malware-campagne ontdekt waarbij gebruik is gemaakt van een kwetsbaarheid in de Live Chat Support plugin.

CMS

Drupaljam krijgt aparte dag voor bedrijfsleven

Het congres voor Drupal-enthousiastelingen Drupaljam krijgt voor het eerst een aparte dag die louter voor het bedrijfsleven is bedoeld.

Marketing

Acquia koopt open source marketingcloud

Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia koopt de maker van open source marketingclouddiensten Mautic.

Venture

Nieuwe versie WordPress verschenen

WordPress.org heeft WordPress 5.2 uitgegeven, dat is ontwikkeld door 327 vrijwilligers. Het CMS biedt nu mogelijkheden om configuratiefouten makkelijker recht te zetten.

CMS

Joost de Valk (Yoast): ’20 procent van onze tijd besteden we aan het verbeteren van WordPress’

Vroeger kon je met trucjes zorgen dat je website beter gevonden werd door Google. Tegenwoordig is optimalisatie het devies. Yoast helpt je daarbij. “Wij maken software en cursussen die je helpen je website te optimaliseren en zo vindbaar te maken in zoekmachines en op social media”, aldus oprichter Joost de Valk. Yoast maakte een stormachtige groei door. In 2015 had het bedrijf 20 werknemers, vijf jaar later zijn dat er meer dan 100: 85 mensen in Wijchen en dan nog een kleine 20 in de rest van de wereld.

CMS