De kracht en keuzes van een Headless Frontend
Hoe werkt een headless systeem in de praktijk? Past headless binnen jouw organisatie? In deze video geeft Roel van Alebeek het antwoord.
Hoe werkt een headless systeem in de praktijk? Past headless binnen jouw organisatie? In deze video geeft Roel van Alebeek het antwoord.
Boels is één van de grootste specialisten in het verhuren van bouwmateriaal, gereedschappen en machines in Europa. Hands-on, een snelle 24/7 service en bereidheid om nét die extra stap te zetten, dat kenmerkt de Boels mentaliteit. Met 840.000 verhuuritems was het noodzakelijk om de digitalisering een tandje hoger te schalen, vertelt Bjørn Kreijen, Group Director Digital & E-commerce bij Boels, bij Emerce TV.
Huisman bouwt vanuit de haven van Rotterdam reusachtige installaties voor de maritieme sector, zoals enorme kranen, hijswerk om windturbines mee te installeren en pijplegsystemen. Ze zijn wereldwijd actief en erkend als innovator in de markt. Om de dienstverlening aan hun klanten verder te optimaliseren, ontwikkelde Huisman samen met Fenego een digitaal klantportaal als ultiem verlengstuk van hun reeds hoogwaardige klantenondersteuning. Maaike de Rover is program manager digitalisatie bij Huisman Equipment legt bij Emerce TV uit hoe dat is zijn werk is gegaan.
Stel je een wereld voor waarin klantinteracties vloeiend, relevant en naadloos zijn. Een wereld waarin elk digitaal touchpoint van je merk is afgestemd op de behoeften en verlangens van je (potentiële) klant. Digital Experience Platforms, ofwel DXP, moeten deze belofte mogelijk maken.
Een headless architectuur is in korte tijd de nieuwe standaard geworden. Vier trends in e-commerce drijven die omslag aan en maken headless onvermijdelijk.
Storyblok heeft gegevens verzameld van CMS gebruikers uit heel Nederland om te begrijpen welke rol CMS’en spelen in de Nederlandse markt.
Clonable wil een drempel bij internationale uitbreiding wegnemen: het vertalen, aanpassen en bijhouden van websites en CMS voor andere landen.
De meeste mensen willen kopen in hun eigen taal. Maak dus content voor ieder land en iedere taal: niet alleen vertalen, maar ook de inhoud op maat gemaakt.
De kosten voor omnichannel retailers zijn door het dak gegaan en slechts weinigen hebben de schaal om dat te bekostigen. Het is nu herstructureren of ten onder gaan.
‘Headless’ had al flinke impact had op de contentoperatie. Met generatieve AI komt daar nog een schepje bovenop. Wat is de toekomst van contentmanagement?
Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.
Een headless CMS heeft ook minder bekende voordelen. Denk aan websitetoegankelijkheid en -sneldheid, cyberveiligheid en betere content-workflows.
Met een slim designsysteem houd je controle als je veel websites hebt. Zo kun je designelementen op al je websites in een keer veranderen.
Hoe bereiken organisaties hun huidige publiek? Hoe moeten ze hun digitale strategie veranderen om relevant te blijven?
Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.