More stories

Tienduizenden online vieringen publicatie Drupal 9

Vanmiddag beginnen op Twitter in Nieuw Zeeland de vieringen van de publicatie van Drupal versie 9 en die trekken vervolgens als een golf over de wereld. Morgenmiddag gaan in Hawaii de laatste tweets eruit, maar gaan in vele honderden videomeetings de kurken van de fles.

CMS

Hoe gebruiken bedrijven in de financiële sector hun CMS?

In 2020 bracht Magnolia haar State of CMS-rapport uit, waarin de plannen voor contentmanagement, uitdagingen en voorkeuren van 200 marketeers en IT-professionals werden onderzocht. Dit eBook gaat dieper in op het onderzoek van Magnolia en onderzoekt de unieke behoeften en uitdagingen van marketeers in de financiële sector. Met deze analyse onderzoeken we de hindernissen die financiële marketeers moeten overwinnen, de groeiende kloof tussen marketing- en IT-teams en hoe nieuwe AI- en omnichannel-technologieën de CMS-markt veranderen.

CMS

Miljoen WordPress-sites kwetsbaar door lek plugin

Naar schatting een miljoen WordPress-sites zijn kwetsbaar door de plug-in Elementor Pro. Via de kwetsbaarheid kunnen aanvallers op afstand volledige controle over websites krijgen. Een beveiligingsupdate is nog niet beschikbaar.

Tech

WordPress krijgt eindelijk ingebouwde twee- en multifactorauthenticatie

WordPress krijgt eindelijk ingebouwde twee- en multifactorauthenticatie. De beveiliging geldt voor de WordPress-versie die sitebeheerders zelf installeren als voor installaties via WordPress.org.

Tech

GraphCMS vangt investering van 2,5 miljoen euro

Softwarebedrijf GraphCMS krijgt een investering van 2,5 miljoen euro in een ronde die wordt geleid door Peak Capital.

CMS

HubSpot komt met eigen contentmanagementsysteem

HubSpot lanceert CMS Hub, een schaalbaar contentmanagementsysteem (CMS) voor groeiende en grotere ondernemingen.

CMS

Hoe onderhoud je je WordPress CMS?

Grote kans dat je als internetmarketeer en ondernemer werkt met een WordPress website. Maar denk je ook wel aan onderhoud van je CMS?

CMS

De stand van zaken binnen de CMS-industrie, 2020 en verder

Het CMS-landschap verandert snel. Bedrijven willen tegenwoordig meer dan alleen het uploaden van content en hopen dat deze goed scoort. Moderne organisaties willen weten of  de content assets die ze ontwikkelen het juiste publiek raken, in de juiste mindset, op het juiste moment. Deze wijziging heeft geleid tot een uitbreiding van de CMS-landschap. Steeds meer CMS-systemen evolueerden naar digital experience platforms (DXP’s). Om te begrijpen hoe het CMS-landschap er in 2020 uitziet en in de toekomst uit gaat zien heeft Magnolia een onderzoek uitgevoerd onder vierhonderd CMS-gebruikers in de VS en UK. De respondenten zijn werkzaam bij marketing- en IT-afdelingen.

CMS

Digital experience in 2020: Kijk verder dan je website en apps

De afgelopen jaren is er een gestage verschuiving geweest naar een heel andere webervaring, aangedreven door headless, IoT-apparaten, slimme luidsprekers en meer. Consumenten zijn niet alleen meer op zoek naar informatie en communiceren met merken vanaf hun desktops of laptops. Deze nieuwe manier van digitaal verbruik vereist dat merken een geheel andere set technologieën gebruiken om consumenten digitale ervaringen te bieden. Deze whitepaper beschrijf de verschuiving van het traditionele website ervaringen naar moderne digitale klantervaringen.

CMS

Plugin maakt 100.000 WordPress sites onveilig

Wederom zorgt een WordPress plug-in voor grote problemen. De ThemeGrill Demo Importer maakt in een klap 100.000 WordPress-sites kwetsbaar.

Tech

Level Level wordt WordPress VIP partner

Level Level uit Rotterdam, een fullservice WordPress-bureau, is toegetreden tot het WordPress VIP partnerprogramma. Daarmee is de enige in de Benelux als zodanig gekwalificeerde voor de enterprisemarkt.

CMS

Verbeter je digitale wendbaarheid met een headless CMS

Door het grote aanbod van devices waarom men tegenwoordig informatie kan opzoeken is het belangrijk om een CMS te kiezen waarmee je kunt voldoen aan de verwachtingen van consumenten. Tijdens de zoektocht naar een nieuw CMS vliegen de vaktermen je om de oren. Traditioneel, cloud-first, on premise, headless. Maar wat zijn nu de voor- en nadelen van het ieder CMS-type? En klopt het dat headless echt de oplossing is voor iedere CMS uitdaging? In deze whitepaper worden alle CMS-types uitgelegd zodat je precies weet wat het beste past bij jouw organisatie. Sta je voor de keuze van een nieuw CMS? Dan is deze whitepaper het ideale startpunt.

CMS

Kiezen tussen CMS of enterprise suite: strategie is leidend, niet de techniek

In de zoektocht naar een nieuw CMS kiezen bedrijven geregeld voor het gemak van een enterprise platform. Een oplossing waarin iedere (mogelijke) wens van elke afdeling is vertegenwoordigd. Zelf maakten we als bureau juist de keuze voor een kernachtige en gedeeltelijk open source variant, Umbraco. Een verschil als dag en nacht. Wie voor zo’n keuze wordt gesteld, kan een gedegen afweging maken.

CMS

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

De voordelen van een cloud-CMS

Als je een contentmanagementsysteem (CMS) koopt, moet je de keuze maken tussen een lokale of cloudoplossing. Omdat de verwachtingen van je klanten blijven veranderen en digitale oplossingen steeds complexer worden, is voor een cloud-hosted CMS in veel gevallen de beste optie.

Cloud