More stories

Chatapp Telegram begint blogdienst

Chatapp Telegram is een blogdienst Telegraph begonnen voor mensen die geen zin hebben om in te loggen bij WordPress of Blogger.

CMS

Serverless CMS INSTANT ‘om in de gaten te houden’

De Nederlandse CMS-startup INSTANT heeft 275 duizend euro opgehaald met een crowdfundingcampagne voor genodigden. Eind vorig jaar noemde Werner Vogels, CTO van Amazon, het bedrijf al als innovatief voorbeeld. Wat maakt deze voormalig Rockstart-deelnemer zo bijzonder?

CMS

CMS’en worden gehacked: wat te doen met Drupal?

Dat het niet updaten van een Content Management Systeem tot problemen leidt, is algemeen bekend. Maar hoe groot het risico in praktijk is, blijft altijd wat abstract. Een illustratie aan de hand van Drupal en wat gebruikers van dit CMS zelf kunnen doen.

CMS

Hoe geschikt is een SaaS e-commerceplatform voor B2B?

Nu B2B-bedrijven de stap naar e-commerce zetten, hopen e-commerceplatformen zich in de kijker te spelen. Onder hen zijn ook een hoop Software-as-a-service (SaaS) platformen. Wat zijn daarvan eigenlijk de voor- en nadelen?

E-commerce platforms

Joomla repareert lek

Joombla heeft opnieuw de beveiliging van zijn content management systeem (CMS) aangescherpt. Versies 3.4.4 tot en met 3.6.3 bevatten een kwetsbaarheid waarmee kwaadwillenden een site volledig kunnen overnemen.

CMS

CMS-specialist Hippo in handen van Amerikaans BloomReach

Marketingtechnologiebedrijf BloomReach neemt voor een onbekend bedrag de Nederlandse CMS-specialist Hippo over. Het team in Amsterdam wordt collega met ex-technici van Google en Cisco.

Content Marketing

‘Een toekomst zonder browser’

De Belg Dries Buytaert, de bedenker van CMS Drupal, gaat samen met partner Preston So onderzoek doen naar gebruikersinteractie op het web.

CMS

Waarom een headless CMS niet al je ellende oplost

Headless content management was het voorbije jaar een relatief grote hype. Een woordje uitleg voor iedereen die erin geslaagd is om de controversie rond ‘headless’ te ontwijken: ‘headless’ houdt in dat je de front-end en back-end van de content delivery loskoppelt.

CMS

CMS-technologie: waar zit de klant op te wachten?

Een goed contentmanagementsysteem (CMS) knoopt de verschillende klantgerelateerde systemen van een bedrijf aan elkaar en biedt zo de mogelijkheid om zeer fijnmazige personalisatie toe te passen. De technologie is zelfs al zover dat je op die manier klantbehoeften kunt voorspellen. Maar dat betekent niet dat elk bedrijf die ambitie moet hebben. Hoe bepaal je hoe ver je kunt gaan?

CMS

WordPress vaakst aangevallen CMS

WordPress blijft het geliefde CMS onder hackers. Dat blijkt uit onderzoek van Sucuri. De voorkeur is niet verwonderlijk, want WordPress heeft een marktaandeel van ruim vijftig procent.

CMS

Klantbeleving valt of staat met personalisatie en goed personeel

Dankzij de digitale revolutie kun je (potentiële) klanten altijd en overal bereiken. Dan moet je natuurlijk wel iets relevants te vertellen of te bieden hebben. Personalisatie is dan ook één van de topprioriteiten voor bedrijven die online en mobiel de best mogelijke klantbeleving willen bieden.

CMS

Eerst huiswerk doen, dan CMS kiezen

De keuze van een content management systeem (CMS) is niet alleen een kwestie van prijzen en functionaliteiten vergelijken. Je zult eerst een duidelijk beeld moeten verkrijgen van de strategie, bestaande systemen, pijnpunten en doelgroepen die je bedient. Pas daarna kun je gericht een technologie uitkiezen.

CMS

Contentful als derde generatie CMS veelbelovend en gericht op API’s

Eén van de namen die al langere tijd rondzingt is die van het Duitse Contentful. Een op API’s gericht CMS. Het systeem belooft te zijn voorbereid op ieder type device dat inhoud moet tonen.

CMS

GoDaddy koopt WordPress beheerplatform

Domeinverkoper en hoster GoDaddy heeft ManageWP ingelijfd, een WordPress-platform waarmee bedrijven meerdere sites kunnen onderhouden.

CMS

Web Content Management krijgt strategische rol

Digitalisering verandert de rol van web content management (WCM) dramatisch. De klant staat centraal in het digitale tijdperk en dat betekent dat de focus verschuift van sec het creëren van webpagina’s naar het bieden van de beste digitale beleving.

CMS