Communicatieplatform Speakap naar Groot-Brittannië
Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.
Speakap, het interne communicatieplatform voor bedrijven, is officieel gelanceerd in Groot-Brittannië, mede dankzij een recente investering van 12,5 miljoen euro.
De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?
Een eeuwenoud familiebedrijf digitaal transformeren is een uitdaging. Bizerba, een traditioneel maar innovatieve onderneming met snij- en weegtechnologie, deed traditionele marketing met een groot salesteam en beursdeelnames. Een gefaseerde aanpak zorgt ervoor dat het bedrijf steeds digitaler wordt.
De herkomstinformatie van voedingsproducten kan het best op het product of op de plek van aankoop worden gecommuniceerd. Het werken met een QR-code of een app scoort laag bij consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.
De gedachte leeft dat onder de AVG ongeveer niks meer mag. Maar als je de wet nauwkeurig leest, valt het op dat de AVG ongeveer hetzelfde regelt als de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Er is praktisch niets veranderd. Dus als je je al aan de wet hield, is dat na 25 mei nog steeds het geval. Toch?
KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.
Het is het geen verrassing meer, de consument is mobiel. Toch hebben de meeste bedrijven geen idee wat ‘mobiel’ nou zo bijzonder maakt. Waarom gaat de consument -zelfs als er een laptop of pc voorhanden is- bij voorkeur online via de smartphone? Het scherm is toch zo klein?
Een werkgever mag geen leeftijdsonderscheid maken bij de werving van werknemers. Facebook en LinkedIn worden veelvuldig ingezet voor employer branding en recruitment en liggen daarom al langer onder vuur. Doordat deze advertentieplatforms het eenvoudig maken om potentiële kandidaten voor te selecteren op leeftijd, werden ze beschuldigd van leeftijdsdiscriminatie. Hoewel beide platforms ontkennen schuldig te zijn, namen zij onlangs wel maatregelen tegen discriminatie.
Werk sneller. Maak betere analyses. Innoveer meer. Wees succesvol. Het zijn de beloften van 5miles, dat al zo’n vijfduizend professionals op een praktische, interactieve en vooral efficiënte manier precies díe kennis van Excel en PowerPoint bijbrengt die ze nodig hebben. “Bij ons kies je wat je leert, en wanneer je het leert”, zegt Chris van Voorden, die samen met Sjoerd Boonstra 5miles bedacht.
Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.
In de nieuwe editie van de Social Travel 30 vinden we maar liefst vier luchtvaartmaatschappijen terug. Naast KLM op nummer 1 scoren ook Transavia, Ryanair en easyJet hoog. Allevier staan de maatschappijen in de bovenste helft van de Social Travel 30.
Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.
We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?
Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.