More stories

Zo vergelijk je media monitoringtools

De enorme populariteit van social en online media in de afgelopen decennia zorgt voor een exponentiële groei van volume en diversiteit aan mediadata. Deze data vormt voor marketeers, communicatie- en PR-professionals een walhalla. Op de Nederlandse markt zijn er verscheidene aanbieders van media monitoringtools. Maar hoe vergelijk je deze en hoe bepaal je welke tool hét ultieme middel is?

Contentmarketing

Google zet kleine stappen op vlak van chatbots

De naam Google valt tot nu toe zelden als het gaat over chatbots. Maar relatief geruisloos zet het wel hele kleine stappen. Nieuw is bijvoorbeeld de analyticstool voor botbouwers. Daarnaast komt Zalando over de brug met een eerste bot voor Google Assistant.

Customer Service

7 dingen die een designer moet weten over digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid helpt mensen met een handicap of een beperking om gemakkelijk de weg te vinden op het internet. Net zoals openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen, zou dat ook op het web zo moeten zijn. Welke webrichtlijnen zijn er en waar moet een designer nog meer rekening mee houden?

Web-design

Hoe verhoog ik de conversie van mijn blog?

B2B-bloggers, maar ook B2C of juist hobbybloggers willen allemaal weten hoe ze de conversie kunnen verhogen. Vaak zijn ze al gestart met het periodiek bloggen en zijn ze lekker op dreef met nieuwe blogs, herschrijven van oude blogs, reacties beantwoorden en social media community management. Maar dan volgt het kantelpunt: wat kan er  nog meer met het blog? 

Conversie

Walvis Participaties stapt uit Speakap

Walvis Participaties verkoopt zijn belang in het Nederlandse communicatieplatform Speakap aan de directie en twee andere zittende aandeelhouders. Het bedrijf gaat zich meer op de internationale markt richten.

Social

Gamification maakt e-mailmarketing relevant – en leuk

Een e-mailmarketeer wil graag interactie met de doelgroep. Hij heeft vast wel een contentkalender, automatische campagnes en een strategie om de content op tijd aangeleverd te krijgen. Toch valt het niet mee om steeds de juiste snaar te raken bij de doelgroepen. Probeer eens een andere invalshoek om je publiek te verrassen: Gamification.

e-mailmarketing

Zakelijke versie Facebook telt 30.000 klanten

In het afgelopen jaar is Workplace, de zakelijke versie van Facebook, gegroeid naar 30.000 klanten, oftewel bedrijven die het platform als intern communicatiekanaal gebruiken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een half jaar geleden.

Facebook

Een krachtig storytellingmiddel? Kleur

Onze hersenen hebben kleur al waargenomen voordat we vormgeving, nummers en woorden hebben gezien. Kleur is daarom één van de meest krachtige middelen als het gaat om storytelling. Met het juiste kleurgebruik kun je je kijkers sturen, een bepaalde emotie laten voelen en zelfs hun bloeddruk en hartslag verhogen.

Web-design

Nederlander is dol op reclamemail

Ondanks dat er inmiddels veel wordt geadverteerd via social media, blijkt dat de Nederlander daar niet op zit te wachten. Zo vindt slechts 5% van alle Nederlanders in de leeftijd van 14 jaar en ouder reclame via Facebook een goed idee. Deze en nog 25 andere opmerkelijke conclusies komen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2017 dat in oktober verscheen. Maar als reclame en social media niet bij elkaar horen, wat dan wel? Daarop blijkt maar één antwoord te zijn: e-mail.

e-mailmarketing

eDay terugblik: Attention, attention, we need trust

Florian ter Voert is trouw lezer van Emerce en de Emerce eDay is een ‘must’ voor hem, n hij deelt graag zijn ervaringen. Hoofdzakelijk gericht op tech en e-commerce, is er dit jaar ook veel ruimte voor media. Sessies over ‘live content’, ‘brand building’ en de belofte van Mark Adams (“please not another millennial presentation”) is koren op de molen van een PR-adviseur geboren in 1990.

Amsterdam eWeek

7 tips voor een succesvolle beursdeelname

Vakbeurzen zijn nog steeds perfecte leadgeneratoren. Maar hoe haal je anno 2017 het maximale uit je beursdeelname? Joran Hofman geeft je in dit artikel 7 tips om jouw volgende beursdeelname tot een succes te maken. Een handige checklist voor jouw volgende beursdeelname.

Dialogue Marketing

Social Travel 30: Landal GreenParks prolongeert titel; TUI krijgt pluim

Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. In de lijst zijn flink wat verschuivingen te zien.

Social

Gelderland zet drones in voor communicatie

De Provincie Gelderland gaat drones gebruiken om foto- en videobeelden te maken, onder meer ten behoeve van promotiefilms of flyers.

Media

Youfone past communicatie over Onbeperkt abonnement aan

Youfone heeft na een berisping van de Reclame Code Commissie de naam van zijn Onbeperkt MB-bundel gewijzigd in Onbeperkt MB FUP. Dat FUP staat voor fair use policy.

Communicatie

Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT

Artsen zonder Grenzen gaat de komende jaren samenwerken met RLVNT voor contentadvies- en creatie

Digital Agencies