More stories

Social Travel 30: luchtvaartmaatschappijen onverminderd populair

In de nieuwe editie van de Social Travel 30 vinden we maar liefst vier luchtvaartmaatschappijen terug. Naast KLM op nummer 1 scoren ook Transavia, Ryanair en easyJet hoog. Allevier staan de maatschappijen in de bovenste helft van de Social Travel 30. 

Social

Apple maakt iMessage geschikt voor klantcontact

Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.

Customer Engagement

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy

Hoe je wél met data omgaat: 5 lessen uit het Facebook-schandaal

Iedereen weet dat het slecht is om de controle over je klantgegevens te verliezen. Maar waarom gebeurt het dan nog steeds? De afgelopen weken waren Facebook en Cambridge Analytics veel in het nieuws, en terwijl dit verhaal zich verder ontwikkelt, komt alweer een nieuw lek voorbij van 880.000 betaalkaarten van online reissite Orbitz. Wat gaan we er tegen doen?

Privacy

De ins & outs van het nieuwe Facebookalgoritme

Het effect van de veranderingen die Facebook heeft aangebracht in het algoritme van de newsfeed is inmiddels bij de meeste bedrijven wel zichtbaar in de metrics. Wat kun je als reisorganisatie doen om toch nog zoveel mogelijk in de timelines van volgers te verschijnen?

Travel

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Calm down! Een aandachtsreminder voor Apple en Google

Een wijs man zei eind vorige eeuw: “Het meest schaarse goed in de toekomst is niet technologie, het is aandacht.” Die toekomst waar hij het over had, is vandaag. De man in kwestie was Mark Weiser. En Apple en Google lijken hem compleet te zijn vergeten. Wat is er gebeurd met de visie van deze man? En wat hebben Google en Apple daar vandaag mee te maken?

Strategy

Zo verwerk je ephemeral content in de marketingstrategie

ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.

Social

Save the Date: Emerce Travel 2018

Op 7 juni wordt Emerce Travel gehouden in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Kom ook inspiratie opdoen over digital commerce, marketing en de laatste innovaties in de reisbranche. Van voice tot AMP’s, van blockchain tot GDPR – alles komt aan bod.

Travel

Chatbots? De consument is de grote disruptor

Tijdens recente congressen viel mij op dat presentaties over chatbots te vaak gaan over slechts de technische ontwikkeling en te weinig over huidige consumentenbehoeftes.

Singularity

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing

SXSW: Technology anxiety is te omzeilen

De huidige snelheid van technologische vooruitgang boezemt veel mensen angst in. We zijn het punt voorbij waarop een individu – hoe intelligent ook – dit allemaal kan bevatten. Toch is er geen reden tot paniek, bleek op SXSW. Alle ingrediënten om te transformeren naar een gebalanceerde duurzame wereld zijn er.

SxSW

Zijn vrouwen kwaadaardig? Over de mindere kanten van algoritmes

Veel van onze vooroordelen zijn onbewust en daarom veelal onzichtbaar. En ze blijven onzichtbaar totdat we algoritmes maken, deze vullen met een hoop testdata en de uitkomsten bestuderen. Tijdens SXSW werd pijnlijk duidelijk wat algoritmes niet altijd politiek correct zijn.

SxSW

Toename online gebruik van overheidswebsites

Bijna drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder maakte in 2017 gebruik van een overheidswebsite. Een jaar eerder lag dat aantal 4 procentpunten lager. Nederlanders waren op deze sites vooral op zoek naar informatie, zo blijkt uit de laatste cijfers van het CBS-onderzoek ICT-gebruik, huishoudens en personen.

Communicatie