More stories

Zeven slimme toepassingsgebieden van (chat)bots

Er is een flinke hype gaande rond bots. Toch is de toepassing van bots binnen bedrijven nog erg beperkt, terwijl daar grote kansen liggen om processen te optimaliseren en medewerkers te verlossen van bureaucratie. Ook lijkt de definitie van bots bij veel mensen beperkt tot Q&A-achtige gesprekjes waarbij AI-bots je begrijpen en slimme antwoorden geven. Tijd om op een rij te zetten waar je bots voor kan gebruiken binnen je organisatie.

Customer Service

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Social

Drie merken die jongeren wél weten te binden via Instagram

“Instagram is het snelst groeiende kanaal van dit moment, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018 van NEWCOM. Waar in 2017 zo’n 3,2 miljoen Nederlanders gebruikmaakten van dit platform, is dit in 2018 gestegen naar 4,1 miljoen. Deze stijging was vooral zichtbaar onder de vijftien- tot en met negentienjarigen. Onder hen verslaat Instagram met 50% voor het eerst Facebook met 43% in het dagelijks gebruik. Hoe bind je deze doelgroep via dit kanaal aan jouw merk? 

Social

Jureca neemt Juridischforum.be over

De Gentse start-up Jureca.be, een onlineplatform voor juridisch advies, neemt onlinediscussieforum Juridischforum.be over voor een onbekend bedrag.

Legal

Dit zijn de drie dingen om een succesvol digital dreamteam samen te stellen

Marketeers zouden meer tijd moeten besteden aan het sourcen van de juiste mensen. Wachten tot de nood hoog is en zomaar iemand van de bank halen is niet de oplossing. De juiste vaklui op het juiste moment beschikbaar hebben lukt alleen als je op tijd weet wie en wat je nodig hebt voor je dreamteam. Er zijn drie dingen belangrijk: de juiste mensen, het juiste proces en de juiste tooling. In dit artikel lees je hoe te werk kunt gaan.

Recruitment

Onderzoek: reisbedrijven reageren slecht op Instagram

Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?

Social

Robbert Minderhoud geen bureaudirecteur meer van PridePR

Robbert Minderhoud trekt zich terug als bureaudirecteur en account director van het door hem opgerichte PridePR, dat zich vooral richt op de IT- en internetsector. Minderhoud maakte dat nieuws zelf bekend op Facebook.

Communicatie
Premium

Social Travel 30: KLM neemt het stokje over als de nieuwe nummer 1

Het wintersportseizoen is in volle gang dus het is tijd voor de derde editie van de Social Travel 30. OBI4wan-Buzzcapture heeft op verzoek van Emere wederom onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode oktober tot en met december het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Een nieuw seizoen zorgt voor een nieuwe rangschikking.

Social

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie

Recruitment in 2018: digitale tendens met een human touch

Net als andere branches kent ook de recruitmentsector een sterke digitale focus. Online tools, kunstmatige intelligentie en robotisering zijn een waardevol alternatief voor de vele administratieve taken en bieden de branche volop mogelijkheden. Maar laten we het menselijk aspect niet vergeten. Want de human touch zou wel eens de grootste onderscheidende factor kunnen zijn in 2018.

Recruitment

Reisbedrijven zijn het best benaderbaar via Facebook

Ruim 103 bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality zetten Facebook op de een of andere manier in. Wat zijn de resultaten als je hen ‘actief’ een vraag op Facebook stelt in een test? Dat werd onderzocht door 38 studenten van de minor eTravel van de NHTV.

Social

Het einde van mediawaarde als maatstaf voor de ROI binnen PR

Het is in praktijk gebleken dat het lastig is om de ROI van public relations (PR) te meten. De discussie over het gebruik van mediawaarde als belangrijkste maatstaf voor het kwantificeren van het succes van PR wordt steeds heftiger. In dit eBook wordt de context achter deze discussie geschetst en worden een aantal handvatten aangereikt hoe je de ROI van PR op de moderne manier kan berekenen en welke maatstaven relevant zijn.

Communicatie

De handleiding voor een sterke tone of voice

Het is voor bedrijven steeds moeilijker om op te vallen in de drukke online wereld. Een herkenbare tone of voice zorgt ervoor dat consumenten zich makkelijker met je bedrijf kunnen identificeren. Welke woorden je gebruikt en de manier waarop, bepaalt de (eerste) indruk die bezoekers krijgen van je merk. Dit eBook neemt je stap voor stap mee in de ontwikkeling van een eigen tone of voice.

Communicatie

Vijf vragen voor het verbeteren van de online klantreis

Door goed inzicht in de online klantreis ben je als marketeer in staat om de customer experience te verbeteren. Hierdoor krijg je een goed beeld van wat websitebezoekers op je website doen en waarom ze wel of niet doorklikken of zelfs weggaan. Deze whitepaper beschrijft de vijf belangrijkste vragen die je als manager moet stellen over de aanpak van de online customer journeys.

Communicatie

De drie focuspunten voor e-mailmarketing in 2018

In een wereld van blockchain, internet of things en virtual reality is e-mailmarketing nog altijd springlevend. Ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. Maar waar gaat e-mailmarketing in 2018 naartoe?

E-mailmarketing