More stories

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing

Nieuw opleidingsinstituut Iris Academy gelanceerd

Een groep van twaalf professionals uit de media- en marketingwereld slaat de handen ineen en begint een nieuw opleidingsinstituut, Iris Academy.

Venture

Belt jouw bedrijf al met Microsoft Teams?

Je kunt al je bedrijfstelefoontjes via Teams laten lopen. De applicatie heeft alle moderne functies en je kunt het integreren met je klantcontactplatform.

Tech

Betere informatievoorziening nodig voor adoptie van elektrische auto’s

Ideeën bij de consument over elektrische auto’s kloppen vaak niet helemaal. Ze staan zo een snellere adoptie in de weg. Goede informatie is dus belangrijk.

Communicatie

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie

Advertenties met gepersonaliseerde boodschap op schaal

Gepersonaliseerde advertenties kunnen vaak op de inhoud, of de boodschap, nog geoptimaliseerd worden. Dit whitepaper gaat dan ook over Dynamic creative optimisation (DCO).

Communicatie

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

Thought leadership: hoe je een profiel als breed erkend expert opbouwt

Een ‘thought leader’ worden is lastig. Je moet niet alleen een expert op je vakgebied zijn, maar ook content maken waar genoeg publiek voor is.

Contentmarketing

Een goede producttekst schrijven doe je zo

Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.

Communicatie

Aantal PR-communicatiebureaus tijdens coronapandemie zeer snel toegenomen

Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.

Marketing

Wat is de waarde van ‘gamification’ bij recruitment?

Al langere tijd wordt er rondom recruitment gesproken over ‘gamification’. Wat is het en hoe kun je het toepassen? En wat zijn de voor- en nadelen?

Recruitment

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

De meeste chatbots falen… maar dit kun je eraan doen

Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.

Communicatie

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Pragmatisch verandermanagement in vijf stappen

Van verandermanagement krijgen veel mensen de kriebels. Vijf stappen om verandering in een organisatie op een pragmatische manier door te voeren.

Strategy