More stories

Waarom PR in tijden van (dreigende) recessie juist extra belangrijk is

Juist in tijden van crisis is heldere communicatie extra belangrijk. Hoe het niet moet? De stilte van de meeste energiebedrijven tijdens de energiecrisis.

Communicatie

Springcast met workflow tool zakelijke podcasts

De Nederlandse podcasthoster Springcast breidt zijn portfolio uit met een workflowtool. Makers van zakelijke podcasts vinden hierin een vehikel om samenwerken en productie te versoepelen.

Publishing

Unbundling Discord: de relatief onbekende reus op zoek naar een financieel vliegwiel

Geen advertenties, bijzonder betrokken gebruikers en enkele interessante overnames op zak. Discord is een steeds gewilder alternatief voor de bekende communicatieplatformen en heeft een sterke positie binnen de web3-wereld.  Toch worden er vraagtekens gesteld bij succes op lange termijn. Hoe ontwikkelt Discord zich, welke keuzes maakt het management en hoe gaat het geld verdienen?

Media

De vijf belangrijkste regels over nudging van de nieuwe ACM Leidraad

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft begin november een bijgewerkte versie van de Leidraad Bescherming online consument (Leidraad) gepubliceerd. […]

Communicatie

PR bureau laat ChatGPT persberichten schrijven

PR bureau NXT Content claimt een primeur met het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) bij het maken van persberichten. Het bedrijf heeft het allereerste persbericht opgesteld op basis van ChatGPT, de AI tool die de laatste tijd zoveel aandacht trekt.

Communicatie

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing

Nieuw opleidingsinstituut Iris Academy gelanceerd

Een groep van twaalf professionals uit de media- en marketingwereld slaat de handen ineen en begint een nieuw opleidingsinstituut, Iris Academy.

Venture

Belt jouw bedrijf al met Microsoft Teams?

Je kunt al je bedrijfstelefoontjes via Teams laten lopen. De applicatie heeft alle moderne functies en je kunt het integreren met je klantcontactplatform.

Tech

Betere informatievoorziening nodig voor adoptie van elektrische auto’s

Ideeën bij de consument over elektrische auto’s kloppen vaak niet helemaal. Ze staan zo een snellere adoptie in de weg. Goede informatie is dus belangrijk.

Communicatie

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie

Advertenties met gepersonaliseerde boodschap op schaal

Gepersonaliseerde advertenties kunnen vaak op de inhoud, of de boodschap, nog geoptimaliseerd worden. Dit whitepaper gaat dan ook over Dynamic creative optimisation (DCO).

Communicatie

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

Thought leadership: hoe je een profiel als breed erkend expert opbouwt

Een ‘thought leader’ worden is lastig. Je moet niet alleen een expert op je vakgebied zijn, maar ook content maken waar genoeg publiek voor is.

Contentmarketing

Een goede producttekst schrijven doe je zo

Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.

Communicatie

Aantal PR-communicatiebureaus tijdens coronapandemie zeer snel toegenomen

Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal public relations (PR) en communicatiebureaus zeer snel toegenomen, blijkt uit cijfers van het Handelsregister van KVK.

Marketing