More stories

‘Tweede Kamerleden vaak online onbereikbaar’

Tweede Kamerleden zijn vaak slecht bereikbaar. Dit terwijl de Kamerleden het unaniem eens zijn over het belang van het (laagdrempelig) benaderbaar zijn voor burgers. Dit blijkt uit een enquête van Wallaart en Kusse Public affairs en Open State Foundation, die door bijna een derde van de Tweede Kamerleden is ingevuld.

Communicatie

Samsung kiest voor vernieuwde bureaustructuur

Samsung Nederland slaat naar eigen zeggen een nieuwe communicatieweg in met de selectie van drie communicatiebureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers.

Communicatie

Vodafone Ziggo sleept T-Mobile voor rechter vanwege misleidende propaganda

Vodafone Ziggo sleept T-Mobile voor de rechter wegens misleidende uitspraken over de prijsverhogingen van het kabelbedrijf.

Breedband

Sanoma begint eigen marketingcommunicatiebureau

Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.

Online marketing

Exsite Media: ‘Flexibel ondernemen is voor mij altijd aan staan’

Na dertien jaar gewerkt te hebben voor Nederlandse multinationals, besloot Orchidea Teljeur het roer om te gooien. Ze richtte Exsite Media op, een online marketingbureau voor het midden- en kleinbedrijf. “Ik ben geen schakel meer in het grote geheel, maar verantwoordelijk voor het hele traject.”

Online marketing

‘Het is tijd dat techbedrijven openheid en transparantie omarmen’

Ik weet nog goed hoe geïntrigeerd ik was, toen ik voor de eerste keer de woorden van John Perry Barlow hoorde: “Regeringen van de industriële wereld, jullie vermoeide reuzen van vlees en staal, ik kom uit Cyberspace. Uit naam van de toekomst verzoek ik jullie om ons met rust te laten. Jullie zijn niet welkom hier, jullie hebben hier geen soevereiniteit.”

Communicatie

Merijn Doggen verruilt Bright voor Glasnost

Journalist Merijn Doggen vertrekt bij Bright en gaat aan de slag voor PR-bureau Glasnost.

Communicatie

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

Dit is de rol van copywriting in User Experience

Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.

Customer Experience

Social Travel 30: de eindsprint van 2018 – Corendon en Skyscanner grootste stijgers

2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

Bereikbaarheid reisbedrijven op Facebook zwak

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).

Social

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

UPR Nederland verzorgt influencer marketing Zalando

Zalando selecteert creatief communicatie bureau UPR Nederland voor influencer marketing, PR- en communicatie. UPR België met vestigingen in Antwerpen en Brussel vertegenwoordigde Zalando al.

Communicatie

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Customer Engagement

Vier tips om meer sollicitanten te krijgen en afhakers te voorkomen

Waarom verdwijnen kandidaten op je recruitmentsite of werken-bij-site? In Google Analytics zie je misschien dat ze geweest zijn, maar je wilt natuurlijk ook weten waarom iemand die geïnteresseerd is, toch niet overgaat tot solliciteren. In dit artikel lees je vier praktische tips om je site te optimaliseren én een gouden tip waarmee je direct aan de slag kan.

Recruitment