More stories

Onderzoek: algoritme LinkedIn toont 60% niet-relevante content (1/2)

Wat staat er in je LinkedIn feed? Clickbaits en (fake) polls zijn al 22% van de content. Verandert LinkedIn in een Facebook? Een onderzoek in twee delen.

Social

Personeel werven in het buitenland: een stappenplan

Ondanks krapte op de arbeidsmarkt is er voor werven in het buitenland vaak nog een drempel. Hoe doe je dat? Met deze stappen vergroot je de kans op succes.

Recruitment

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing

Hoe ervaren sollicitanten je organisatie? Bouw een sterk employer brand

Personeel vinden is lastig. Zorg dus dat sollicitanten een positieve indruk van je organisatie hebben. Dat lukt alleen met daden, niet met mooie woorden.

Recruitment

De marketingmanager van de toekomst is een vrouw (en wat AI daarmee te maken heeft)

Marketing gaat over mensen: ze begrijpen en je in ze inleven. Daarin zijn vrouwen vaak beter. Meer AI betekent: empathie bij mensen wordt belangrijker.

Communicatie

Goed dat third-party cookies verdwijnen: Het dwingt marketeers creatiever te zijn

Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.

Online advertising

Podcast The Brief: Veelzijdig communicatiegrootmeester Jan Driessen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jan Driessen, ervaren communicatieman.

Communicatie

B2B-marketingattributie: Kwaliteit versus meetbaarheid en van meten naar creëren

Sales vraagt om leads. Kies je als marketingmanager kwantiteit en snelheid of kwaliteit en de lange termijn? Hier de voor- en nadelen op een rij.

Online marketing

Justin Meijer (Rabobank): “Bij de klantenservice kun je met voice het meeste succes behalen”

In 2018 was Rabobank de launching partner bij de Nederlandse versie van de Google Assistent. Product Manager Justin Meijer over de Rabobank Voice Assistent.

Voice

Overheidstrends 2021: De crisis als kans om te bouwen aan vertrouwen in overheidssystemen

Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.

Digital Transformation
Premium

Pop-up radiostation als intern bindmiddel

Iedereen in het bedrijf betrekken bij een complex thema? Stedin Groep gooide het over een verrassende boeg en startte een online radiostation.

Voice

Het kantoor van de toekomst: ingericht op hybride werken

Thuiswerken is een blijvertje. En dus krijgt het kantoor een andere rol. Van werklocatie naar clubhuis, een schets van het kantoor van de toekomst. 

Communicatie

Waarom logo’s plat en simpel worden

Logo’s zijn lastig: vernieuwen? En zo ja, hoe dan? De huidige trend zijn platte simpele logo’s. Waar komt die vandaan? En waarom kan hij weer verdwijnen?

Web-design

Vijf do’s en vijf don’ts bij het schrijven van content voor sociale media

Hoewel bijna ieder bedrijf het tegenwoordig doet, is goed schrijven voor sociale media een kunst op zich. Lees hier wat je wel en juist niet moet doen.

Social

Complex product? Vijf designprincipes om de klantrelatie vorm te geven

Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.

Customer Engagement