More stories

Travel with Zoey: machine-learning helpt de medewerkers

Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”

Artificial Intelligence

SpeakEasy: live vertalers helpen reizigers

Spraakverwarring is iets wat elke reiziger weleens heeft meegemaakt. Volgens ondernemer Michiel van der Vlies zijn de op AI gebaseerde automatische vertaaltools niet altijd een goede oplossing hiervoor. Zijn start-up SpeakEasy maakt daarom gebruik van native speakers die live de gebruiker van de app bijstaan. 

Start-ups

Smartphoneverslaving: wat de geschiedenis van het roken ons leert

Verslaafd aan het beeldscherm, en met name de telefoon, is een hedendaags probleem. Misschien niet voor marketeers en adverteerders, wel voor consumenten. Hoe kun je het beste met deze ‘verslaving’ omgaan? Na deze tien lessen uit het nicotine-tijdperk kun je prima omgaan met je telefoon. “Misschien zou de smartphone moeten waarschuwen dat Candy Crush met jou speelt in plaats van andersom.”

Mobile

Online identificatie: we doen het onveilig en we weten het

Uit onderzoek van Perspective blijkt dat de aloude ‘wachtwoordparadox’ nog altijd van toepassing is: 42 procent van de Nederlanders kiest tegen beter weten in onveilige online wachtwoorden. Tel daar nog eens bij op dat bijna een derde van de meer dan tweeduizend ondervraagden hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts gebruikt, en het beeld is compleet: Nederlanders wéten dat dit uit veiligheidsoogpunt niet verantwoord is, en tóch doen ze het. En dat is zorgwekkend.

Security

A state of liminality: Hoe helpt de psychologie van de reiziger om slimmer te investeren?

Waarom staan sommige mensen al in de rij te wachten bij de gate terwijl het instappen nog niet is begonnen? Hoe kan het dat aardige mensen uit hun slof schieten bij de security? Kortom, waar komt de stress van het reizen vandaan en wat kan de reisbranche hiermee? Mirabeau heeft naar dit alles onderzoek naar gedaan en dat smaakt naar meer.

Travel

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Succesvol global brandmanagement is het vinden van de balans tussen de nationale en internationale merkenstrategie. Hoe zorg je dat je hele organisatie de merkidentiteit consistent, consequent en constant doorvoert? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk.

Communicatie

Zo ontwikkel je een employer value proposition (EVP)

Het belangrijkste startpunt van social recruitment is de employer value proposition (EVP): de basis van jouw employer branding strategie. Hoe ontwikkel je zo’n propositie en hoe zorg je ervoor dat de EVP blijft werken?  

Recruitment

Case: Spierziekten Nederland creëert snelle, hyperpersoonlijke voorlichting door segmentatie

Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.

e-mailmarketing

Greenpeace lanceert online reisvergelijker

Greenpeace heeft een online reisvergelijker gelanceerd die per vervoermiddel de prijs, reistijd en CO2-uitstoot weergeeft van reizen naar de populairste reisbestemmingen in Europa. Volgens de milieuorganisatie is de tool vooral bedoeld om beleidsmakers bewust te maken van de impact van wat er nog moet gebeuren om de trein een waardig alternatief te laten zijn voor vliegen.

Travel

AVG: 8 slimme – en legale – tips om tóch nieuwe e-mailadressen te verzamelen

Suzanne Robbe van Loyals zocht voor je uit wat de AVG betekent voor jouw mailing list en verzamelde 8 slimme (en legale) tips om toch nieuwe e-mailadressen te verzamelen. Heb je een mailinglist of wil je er een gaan opbouwen? Lees dan zeker dit nuttige artikel.

AVG

Hotels komen niet aan bod bij SEO

Hotels verliezen steeds meer terrein aan OTA’s in de zoekresultaten op Google. Dit meldt PhoCusWright naar aanleiding van de bevindingen van een Zweedse onderzoeker.

Search

Zoek een alternatief voor klantenservice: WhatsApp niet geschikt voor AVG

Zet je Whatsapp in voor je klantenservice? Ga dan op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Sinds 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in de communicatiemix.

Customer Service

Wat zijn Google Posts en hoe zet je ze in?

Ondanks dat het al sinds juni 2017 mogelijk is voor bedrijven om gebruik te maken van Google Posts, zijn er maar weinig ondernemers die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. In dit artikel zal ik daarom ingaan op de mogelijkheden van Google Posts, hoe je ze kunt aanmaken en waarom dat de moeite waard kan zijn.

Contentmarketing

Kraftwerk creëert canvas voor betere chatbots en assistants

De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. […]

Strategy
1 3 4 5 6 7 14