Community Management

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Community Management

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.


Crowdsourcing voor nieuwe inzichten is vol risico’s

Coca-Cola heeft aangekondigd crowdsourcing in te zetten voor de campagne van de Olympische Spelen in 2020. Het doel ervan is om het eigen creatieve proces op te schudden. Meer bedrijven betrekken hun achterban om vernieuwende inzichten op te doen. Maar dat is niet zonder risico, blijkt uit nieuw onderzoek.


Datagebruik: Vertrouwen van consument is valuta van de toekomst

Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?


Digitalisering brengt CliniClowns nog dichter bij kinderen

Al 25 jaar zorgen de CliniClowns met grote verbeeldingskracht voor een lach en afleiding voor zieke en gehandicapte kinderen. Zo vonden er in 2016 ruim 88.000 ontmoetingen plaats tussen clown en kind. Maar ook de CliniClowns hebben te maken met de digitalisering van het mediagebruik. En de veranderende zorg. Hoe kun je als merk dan toch blijven bestaan?


CNV Vakmensen lanceert jeAchterban voor community management

Door een teruglopend ledenaantal en minder overall zichtbaarheid vroeg de politiek zich af of een vakbond nog wel van deze tijd was. Via een nieuwe ingeslagen weg keerde CNV Vakmensen met community managementplatform jeachterban.nl dit tij. Met draagvlak onder werknemers worden nieuwe generaties bereikt en is de toegevoegde waarde en bestaansrecht bewezen.


Nieuwe NBA-shirts van Nike: fanmarketing en data in topvorm

Vanaf deze week zal een fan-shirt van een NBA basketballteam nooit meer zomaar een shirt zijn. Nike introduceert namelijk een nieuw NBA-shirt dat direct ook je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen is. Het is de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling. Wat een geweldige zet van zowel Nike als de NBA. Dit is de toekomst: datagedreven fanmarketing.


Raamwerk voor een klantcommunity: het Community Canvas

Dat het hebben van een actieve klantcommunity belangrijk is weten velen wel. Maar hoe je zo’n community succesvol opbouwt is nog een uitdaging. Een adviesbedrijf heeft een gratis Community Canvas beschikbaar gemaakt dat doet denken aan de raamwerken voor service design en het Business Model Canvas.


Meer artikelen in Community Management

Channel Community Management

Vind hier de laatste ontwikkelingen op het gebied van Community Management. Het structureel onderhouden en uitbouwen van de relatie met een groep fans, klanten of gebruikers. Blijf op de hoogte door achtergrondartikelen, best practices, opiniestukken en cases.

Interessant in gerelateerde channels