More stories

Hoe je pakkende verhalen schrijft voor je blog en sales e-mails

We zijn gek op goede verhalen. Het liefst met een beetje spanning erin. Ze zorgen ervoor dat je langer je aandacht erbij houdt. Logisch dus dat je graag verhalende elementen in je blog of acquisitie e-mails gebruikt. 

Contentmarketing

Zo vergelijk je de verschillende aanbieders van DAM-software

Wat zijn de behoeften binnen mijn marketingorganisatie voor nieuwe DAM-software? En hoe kies je de juiste oplossing? Als je op zoek bent naar een Digital Asset Management (DAM) oplossing heb je waarschijnlijk al research gedaan naar alle mogelijke vendors. Deze whitepaper helpt je bij het vergelijken van verschillende aanbieders van DAM-software.

Contentmarketing

DAM-systeem updaten of vervangen? Gebruik deze vier stappen

Om er zorg voor te dragen dat iedereen binnen de marketingafdeling en de rest van de organisatie weet wat je allemaal in huis hebt en waar het te vinden is, helpt een Digital Asset Management-systeem je uit de brand. In de whitepaper lees je hoe je in vier eenvoudige stappen zo’n systeem selecteert.

B2B online

Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen

Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.

B2B online

Het Digital asset management (DAM) systeem, het vierde component van je marketingstack

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de meeste organisaties beschikken over een marketing automation-, content management- en CRM-systeem. In deze whitepaper wordt de vierde, minder bekende component van een succesvolle marketingstack besproken: het digital asset management (DAM) systeem.

B2B online

Natuurmonumenten met AI-gedreven content naar bredere achterban

De uitdaging om blijvende relaties op te bouwen wordt voor goede doelen zoals Natuurmonumenten steeds groter. Met een nieuw platform dat dynamisch rondom de bezoeker zijn profiel wordt ingevuld, richt het zich op het vergroten van de betrokkenheid en verbreden van de achterban.

Customer Engagement

Spotify publiceert eerste branded podcast

Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.

Contentmarketing

5 valkuilen die de bouw van jouw merk tegenhouden

Per jaar zie ik zo’n 50 bedrijven ‘van binnen’ door onze Cut the Crap Marketing Sessies. Daar zetten we gezamenlijk de eerste stappen richting het bouwen van hun merk. Ik vind het één van de leukste dingen om te doen. De diversiteit aan ondernemers en bedrijven die wij mogen helpen is enorm. Dat maakte het nog interessanter toen ik er achter kwam dat als er valkuilen zijn, ze voor bijna iedereen hetzelfde zijn. WHAT!? Reden genoeg om ze te benoemen.

Contentmarketing

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Customer Experience

Google Posts komt met call to action voor telefonisch contact en review

Google geeft bedrijven extra opties om zogeheten call-to-actions op te nemen tussen de zoekresultaten. Gebruikers van Posts – de functie om er statusupdates en content te publiceren – kunnen zoekende consumenten activeren te bellen en naderhand een review achter te laten over het bedrijf of de geleverde service.

Search

Tien voordelen van een Digital Asset Management (DAM) systeem in retail

De consument is veeleisend, ook als het gaat om productinformatie. Het is niet meer genoeg om een tekst met specificaties te maken en foto’s te laten zien van de verpakking en het tonen van het product. De consument wil het product beleven via video’s, virtual reality en via 3D-modellen. Maar hoe behoudt je het overzicht? Met een Digital Asset Management (DAM) systeem.

Contentmarketing

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

Videomarketing optimaliseren? Denk aan deze zeven stappen

Het optimaliseren van je videomarketing strategie brengt de nodige uitdagingen met zicht mee. Video is een lastig format omdat het naast tijdroven en intensief lastig is de ROI aan te tonen. Deze whitepaper beschrijft zeven tips voor het optimaliseren van je videomarketingstrategie.

Contentmarketing

‘Geen grootschalige lekken Drupal’

De Stichting Drupal noemt berichten in de media dat een groot aantal Drupal websites nog steeds gevoelig is voor de recente beveiligingslekken overdreven.

Security