More stories

Een goede contentstrategie kent een content clean-up

Voor content geldt het principe ‘less is more’. Oftewel, tijd om de bezem door je content te halen, en een flink aantal van je pagina’s te verwijderen.

Contentmarketing

2,2 miljoen Nederlanders luisteren naar podcasts

Zeker 2,2 miljoen Nederlanders geven aan naar podcasts te luisteren. Met een maandbereik van meer dan 13 procent zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de podcast, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de online radioconsumptie en het luisteren van podcasts onder de Nederlandse bevolking van MeMo².

Contentmarketing

Informatiebeheer vraagt om contentanalyse en contentfederatie

Trendwatcher John Naisbitt deed jaren geleden de befaamde uitspraak: “Trends, like horses, are easier to ride in the direction they are going”. Dit jaar zetten drie trends in de wereld van informatiebeheer zodanig door dat je maar beter in die richting kunt meebewegen. Hoe beïnvloeden deze trends organisaties?

Contentmarketing

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat. Echter door de klant centraal te zetten sluit de merkervaring beter aan op de belevingswereld van de potentiële doelgroep en is de potentiële klant makkelijker in beweging te krijgen. De klant is de hoofdrolspeler van het verhaal, jij als bedrijf speelt een bijrol.

Contentmarketing

Creatief bureau N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start, naar eigen zeggen als eerste reclamebureau in Nederland, een nieuwe tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld.

Contentmarketing

Contentmarketing: Zo kun je je contentorganisatie opschalen

Je contentmarketing-strategie staat op poten, en de eerste resultaten worden zichtbaar. Wanneer start je precies met de uitbouw van de eigen contentmarketingorganisatie en vooral: hoe pak je dat aan?

Contentmarketing

Hunkemöller lanceert eerste podcast

Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.

Contentmarketing

Infographic: werf klanten met infographics

Een infographic over infographics. Want die kunnen ook heel goed ingezet worden voor de werving van klanten. Visuele content doet het qua conversie sowieso beter, al moet je je infographic nog wel onder de aandacht brengen. Samensteller Spiralytics heeft er ook een white paper over geschreven.

Contentmarketing

RFP ontwikkelen voor Digital Asset Management (DAM)? Gebruik dit template

Een belangrijk onderdeel van het selectieproces van een Digital Asset Management (DAM) systeem is het ontwikkelen van een request for proposal (RFP). Maar hoe je dit? En welke onderdelen moet dit document bevatten? Om je op weg te helpen heeft Bynder een RFP-template ontwikkeld. Deze gids neemt je stap-voor-stap mee in het samenstellen van je RFP voor het selecteren van een DAM-systeem.

Contentmarketing

Dit is de rol van copywriting in User Experience

Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.

Customer Experience

Businesscase voor Digital Asset Management (DAM) maken? Gebruik dit vijf-stappenplan

Een Digital Asset Management (DAM) systeem zorgt ervoor dat jij en je marketingteam efficiënter en productiever kunnen werken. Maar hoe overtuig je het management voor het updaten of vervangen van je huidige digital asset management oplossing? Deze whitepaper biedt handvatten voor het maken van de businesscase voor DAM.

Contentmarketing

Zo ontwikkel je de perfecte contentstrategie voor B2B-leadgeneratie

Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.

Conversie

De Content & Conversion-map: de tool voor iedere contentmarketingprofessional

Een goede contentmarketingstrategie start en eindigt bij de doelgroep. Het contentmarketingdoel is leidend. Dat is de belangrijkste boodschap in de totale contentmarketingaanpak.

Contentmarketing

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Structureer je contentmarketing met het Content Marketing Strategy-model

Als professionele contentmarketingstrateeg of -manager ben je al een tijdje bezig vanuit je contentmarketingstrategie met productie, distributie, rapportage en optimalisatie. Je hebt research gedaan en hebt licenties op systemen om met meerdere mensen content te delen en te ontwikkelen. Maar kun je in één overzicht aan de rest van de organisatie laten zien wat je doet voor jouw merk? Heb je de juiste structuur aangebracht zodat het makkelijk wordt om iedereen mee te nemen in jouw verhaal? Het Content Marketing Strategy-model helpt je hiermee.

Contentmarketing