More stories

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Structureer je contentmarketing met het Content Marketing Strategy-model

Als professionele contentmarketingstrateeg of -manager ben je al een tijdje bezig vanuit je contentmarketingstrategie met productie, distributie, rapportage en optimalisatie. Je hebt research gedaan en hebt licenties op systemen om met meerdere mensen content te delen en te ontwikkelen. Maar kun je in één overzicht aan de rest van de organisatie laten zien wat je doet voor jouw merk? Heb je de juiste structuur aangebracht zodat het makkelijk wordt om iedereen mee te nemen in jouw verhaal? Het Content Marketing Strategy-model helpt je hiermee.

Contentmarketing

Vijf cruciale stappen voor impactvolle customer-journeycontent

Klinkt goed hè, deze titel? En wekt duidelijk nieuwsgierigheid op, want je leest al verder. Maar wat verstaan we onder impactvolle customer-journey content? En over welke customer journey hebben we het eigenlijk? Alles dient gedefinieerd te worden. Definities: een cruciale stap binnen contentmarketingstrategie. Want contentmarketing is een stappenplan.

Contentmarketing

Het Emerce Martech-onderzoek 2018: Welke marketing tools worden waarvoor gebruikt?

Door de snelheid van de ontwikkelingen is het moeilijk voor bedrijven te bepalen of ze nu voor- of achterlopen met hun marketingtechnologie en of ze in de juiste trends investeren en andere beter over kunnen slaan. Met die vraag in het achterhoofd heeft Emerce besloten het eerste grootschalige onderzoek te starten naar gebruik van en investeringen in marketingtechnologie.

Analytics

Zo schrijf je copy die daadwerkelijk converteert

Als je jezelf ooit vragen hebt gesteld zoals, hoe lang moet mijn copy zijn, of wat moet mijn kop zeggen of hoe structureer ik al deze dingen? Dan ken je de frustratie die hoort bij het schrijven van converterende copy. En als je ooit het gevoel hebt gehad vast te zitten, zijn er waarschijnlijk veel dingen die je eerder hebt geprobeerd. Je zei “Ik ga Googlen naar copywriting-formules” en “Oh, ik ga een paar sjablonen downloaden” of “Ik ga hier gewoon even zitten huilen.”  Het is heel makkelijk om al deze dingen te doen en nog steeds het gevoel te hebben dat absoluut geen idee hebt waar je moet beginnen. En je bent niet de enige.

Conversie

SEO teksten bestaan niet, stop met proberen

Het wordt tijd dat ondernemers en marketeers afscheid nemen van het fenomeen SEO teksten. Want een SEO tekst bestaat niet, zo simpel is het. In dit artikel leg ik je uit waarom dit niet bestaat en wellicht belangrijker: ik geef je een pragmatisch stappenplan om SEO in combinatie met tekst schrijven wel goed te doen!

Search

Dit zijn de 30 stappen om je content te optimaliseren

Het schrijven van online teksten is een van de beste manieren om je website te promoten. Maar hoe spreek je de beoogde doelgroep aan, voeg je relevante zoekwoorden toe en optimaliseer je jouw content? Deze allesomvattende Checklist Contentmarketing 2018 helpt je op weg.

Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, is deze allesomvattende checklist voor contentmarketing samengesteld. We publiceerden de eerste checklist al in 2017. Deze blogpost hebben we uitgebreid en geüpdatet. Zo ben je er zeker van dat jouw content ook in 2018 geoptimaliseerd en wel op het internet belandt.

Contentmarketing

Dit zijn de contentmarketingtrends van 2019

De contentmarketingtrends voor 2019 laten zien dat veel (‘luie’) tactieken uit het verleden niet meer werken. Maar welke aanpak werkt er anno 2019 dan nog wel? Ik vroeg het aan 13 content marketing experts uit heel Nederland en zij kwamen met maar liefst 34 content-marketing trends voor 2019 waarmee jij je voordeel kunt doen.

Contentmarketing

Content driven experiences realiseren met Design Thinking

Gemiddeld ziet een Nederlandse consument zo’n 377 merkuiting per dag, waarvan er slecht zeven blijven hangen in de zogenaamde ‘consideration set’. Voor merken en organisaties is het dan ook de uitdaging om een plek te veroveren in deze set. Maar hoe doe je dit? En is customer journey optimalisatie volgens de Design Thinking methode de oplossing? 

Contentmarketing

Zo schrijf je een goede blog – nee, een fantastische blog – in 17 stappen

Een goede blog schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom kost het je in real life geen enkele moeite om een verhaal te vertellen en slaat voor het lege scherm je writer’s block ongenadig toe?

Contentmarketing

Hoe je pakkende verhalen schrijft voor je blog en sales e-mails

We zijn gek op goede verhalen. Het liefst met een beetje spanning erin. Ze zorgen ervoor dat je langer je aandacht erbij houdt. Logisch dus dat je graag verhalende elementen in je blog of acquisitie e-mails gebruikt. 

Contentmarketing

Zo vergelijk je de verschillende aanbieders van DAM-software

Wat zijn de behoeften binnen mijn marketingorganisatie voor nieuwe DAM-software? En hoe kies je de juiste oplossing? Als je op zoek bent naar een Digital Asset Management (DAM) oplossing heb je waarschijnlijk al research gedaan naar alle mogelijke vendors. Deze whitepaper helpt je bij het vergelijken van verschillende aanbieders van DAM-software.

Contentmarketing

DAM-systeem updaten of vervangen? Gebruik deze vier stappen

Om er zorg voor te dragen dat iedereen binnen de marketingafdeling en de rest van de organisatie weet wat je allemaal in huis hebt en waar het te vinden is, helpt een Digital Asset Management-systeem je uit de brand. In de whitepaper lees je hoe je in vier eenvoudige stappen zo’n systeem selecteert.

B2B online

Digital asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen

Geen één marketeer is hetzelfde. Hoe marketeer werken verschilt per bedrijf, afdeling of rol. Dit verschil is met name goed zichtbaar als het gaat om digital asset management, het produceren, beheren en delen van digitale assets. De sleutel tot succes is om het gehele marketing met dezelfde gecentraliseerde tool te laten werken, maar elke manier op zijn eigen unieke manier. Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van Digitale asset management (DAM) voor tien verschillende marketingrollen.

B2B online

Het Digital asset management (DAM) systeem, het vierde component van je marketingstack

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat de meeste organisaties beschikken over een marketing automation-, content management- en CRM-systeem. In deze whitepaper wordt de vierde, minder bekende component van een succesvolle marketingstack besproken: het digital asset management (DAM) systeem.

B2B online