More stories

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B online

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Is contentmarketing de weg naar marktleiderschap?

Wat contentmarketing is, dat is wel bekend. Maar het waarom, dat ligt moeilijker. Het zou wel eens dé weg naar marktleiderschap kunnen zijn.

Contentmarketing

Hunkemöller: ‘Nul buzz around the brand’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.

Contentmarketing

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

LinkedIn doet update: dit is er nieuw

De ontwikkelingen op LinkedIn gaan razendsnel en sinds januari zijn er alweer een aantal interessante features uitgerold. Zo krijg je na een connectieverzoek nu ook direct een mogelijkheid de bedrijfspagina van die persoon te volgen. Zie jij het aantal volgers al stijgen? Dit zijn de laatste LinkedIn updates.

Social

5 redenen waarom podcasts een geweldig platform zijn

De podcast bestaat al ruim vijftien jaar, nu schieten ze als paddestoelen uit de grond. Waarom is een podcast nou bij uitstek een geweldig platform?

Publishing

Albert Heijn start podcast over herkomst voedsel

Albert Heijn is een podcastserie gestart onder de noemer Op ons bord. Daarin laat retailer horen waar ons eten precies vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten.

Contentmarketing

Een goede contentstrategie kent een content clean-up

Voor content geldt het principe ‘less is more’. Oftewel, tijd om de bezem door je content te halen, en een flink aantal van je pagina’s te verwijderen.

Contentmarketing

2,2 miljoen Nederlanders luisteren naar podcasts

Zeker 2,2 miljoen Nederlanders geven aan naar podcasts te luisteren. Met een maandbereik van meer dan 13 procent zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de podcast, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de online radioconsumptie en het luisteren van podcasts onder de Nederlandse bevolking van MeMo².

Contentmarketing

Informatiebeheer vraagt om contentanalyse en contentfederatie

Trendwatcher John Naisbitt deed jaren geleden de befaamde uitspraak: “Trends, like horses, are easier to ride in the direction they are going”. Dit jaar zetten drie trends in de wereld van informatiebeheer zodanig door dat je maar beter in die richting kunt meebewegen. Hoe beïnvloeden deze trends organisaties?

Contentmarketing

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat. Echter door de klant centraal te zetten sluit de merkervaring beter aan op de belevingswereld van de potentiële doelgroep en is de potentiële klant makkelijker in beweging te krijgen. De klant is de hoofdrolspeler van het verhaal, jij als bedrijf speelt een bijrol.

Contentmarketing

Creatief bureau N=5 start brandpublishing tak N=Content

N=5 start, naar eigen zeggen als eerste reclamebureau in Nederland, een nieuwe tak die zich volledig richt op brandpublishing: N=Content. Brandpublishing is een vernieuwende vorm van marketing waar met redactionele formats het merkverhaal wordt verteld.

Contentmarketing

Contentmarketing: Zo kun je je contentorganisatie opschalen

Je contentmarketing-strategie staat op poten, en de eerste resultaten worden zichtbaar. Wanneer start je precies met de uitbouw van de eigen contentmarketingorganisatie en vooral: hoe pak je dat aan?

Contentmarketing

Hunkemöller lanceert eerste podcast

Hunkemöller is zijn eerste podcast begonnen. De podcast serie Love Letters from Hunkemöller wordt vandaag gelanceerd op International Women’s Day met topmodel Danielle van Grondelle.

Contentmarketing