Conversie

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Conversie

Hoe werkt smart bidding voor display eigenlijk?

Display maakt kennis met smart bidding. Google’s DoubleClick Bidmanager heeft het algoritme tegenwoordig zo geoptimaliseerd dat het automatiseren van CPA- en CPC-biedingen mogelijk is. Smart bidding zorgt ervoor dat jouw bod op een impressie wordt bepaald door de waarschijnlijkheid van een klik of conversie. Dus wanneer je biedstrategie goed ingesteld staat is dit een aanvulling op je skills, en geen vervanging van de mens.


Start-ups storten zich op conversie: ‘Save Small, Dream Big’

Een dienst die je smaak leert kennen, een platform voor het bundelen en uitgeven van spaarpunten en een spaarpot voor gedroomde cadeaus, nogal wat starters die zich gisteren bij de Rabobank in Utrecht presenteerden tijdens de Class of 2018 van accelerator Startup Bootcamp houden zich vooral bezig met de vraag hoe je consumenten tot kopen kunt aanzetten.


Conversieoptimalisatie voor B2B: dit zijn de uitdagingen

Continue digitalisering binnen organisaties zorgt ervoor dat Conversion Rate Optimization (CRO) van steeds groter belang is. Voor veel B2C of e-commerce organisaties is dat niets  nieuws: zij optimaliseren hun websites al jaren nauwgezet op basis van data. Dit komt binnen B2B ook steeds meer op gang, al staat het nog wel in de kinderschoenen. Op zich is dat niet heel gek, gezien conversie optimalisatie in B2B meer haken en ogen kent dan binnen B2C. Een andere aanpak is nodig.

Hoewel het proces voor B2C platforms goed ontwikkeld is, kun je deze moeilijk als blueprint op een B2B organisatie toepassen. Niet alleen omdat de customer journey vaak veel ingewikkelder is dan die van de gemiddelde webshop, maar ook vanwege het praktische probleem dat er veel minder traffic over B2B websites gaat. Gelukkig valt hiermee te werken.


Conversie-attributie is meer dan alleen kanalen meten

Conversie-attributie geeft inzicht in welke kanalen ervoor zorgen dat bezoekers van je website uiteindelijk converteren en waar het inzetten van je marketingbudget dus het meeste effect zal hebben. Maar waarom zouden we conversie-attributie alleen toepassen op kanalen als er nog zoveel meer mogelijkheden zijn?


Zoekwoordenonderzoek met Google Trends: 7 tips

Aan de basis van goede SEO-content ligt altijd een zoekwoordenonderzoek. We schreven er al eerder over. Een tool die veel mensen over het hoofd zien voor hun zoekwoordenonderzoek is Google Trends. SEO-expert Nick Churick van SEO-bedrijf Ahrefs deelt in dit artikel zijn 7 handigste tips om de beste zoekwoorden te vinden via Google Trends.


GoBear: vriendelijke beer helpt met personal finance

Voor ons is het vergelijken van verzekeringen een heel gewoon concept, maar in Zuidoost-Azië lag die markt nog wijd open. GoBear, een joint-venture van Aegon en Walvis Participaties, sprong vier jaar geleden in dat gat. Met succes: dit jaar zullen meer dan 30 miljoen consumenten uit zeven landen gebruikmaken van de ‘personal finance’ metazoekmachine. 


‘Online productbeoordelingen: geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt’

Bedrijven bieden consumenten steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Voor betrouwbare beoordelingen moet de beloning juist omhoog.


Vijftien procent meer conversie met gamified check-out

Als je bezoekers niet meer enthousiast worden van kortingsacties in ruil voor hun e-mailadres, dan kan het interessant zijn om eens naar gamification te kijken. Door op de check-out pagina een spelelement toe te voegen verhoog je de conversie en de gemiddelde orderwaarde, stelt het Belgische bedrijf Luckycycle.


En wie is je klant dan wel? Hoe segmentatie beter kan

Waarom zie ik op veel sites of nieuwsbrieven nog teksten als ‘speciaal voor u geselecteerd’ of ‘ook interessant voor u’ terwijl ik die producten nog nooit gezocht, gekocht of gebruikt heb? Ik klik het bericht weg of gooi ze direct mijn prullenbak in en ga over tot de orde van de dag. Ik besteed geen aandacht en tijd aan irrelevante informatie en ben daarin niet de enige.


Conversieoptimalisatie: de Bayesian vs Frequentist-methode

Het blijft belangrijk je impact statistisch te testen. Momenteel zijn er twee stromingen van de statistiek die hiervoor voornamelijk gebruikt worden: Frequentist en Bayesian​. Wat zijn de eigenschappen van deze twee stromingen binnen de teststatistiek? Bayesian lijkt beter geschikt voor conversieoptimalisatie vanwege de heldere communicatie, het gebruiksgemak en de flexibiliteit van deze methode. 


Meer artikelen in Conversie

Channel Conversie

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels