More stories

Premium

Jurjen Jongejan leidt spin-off van valantic

Online bureau valantic maakt twintig jaar data en kennis over A/B-testen commercieel toegankelijk via een spin-off. Kleine en middelgrote webwinkels kunnen terecht bij Evidoo, dat onder leiding staat van Jurjen Jongejan.

Venture

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Een verbod op misleidende countdown timers: wat betekent het voor CRO?

Met de nieuwe regels van de ACM, is het als CRO marketeer belangrijk om ethische strategieën te gebruiken die voldoen aan de regelgeving.

Conversie
Premium

ACM: verbod op misleidende countdowntimers bij webwinkels

Tientallen webshops moeten stoppen met misleidende countdown timers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft na een controle van duizenden webshops deze webshops op hun gedrag aangesproken.

Conversie
Premium

Emerce Conversion: ‘Weg met oude KPI’s, alleen winst telt’

Ondernemers in e-commerce zijn verslaafd geraakt om focus op omzet, maar die tijd is sinds corona voorbij. Vanaf nu moet winst de boventoon voeren.

E-commerce
Premium

Emerce Conversion: ‘Grote winst na dichten lekkage in funnel’

Brooks Running dichtte een lek van twintig procent uitval in de checkout-funnel nadat het deze stap voor stap ging analyseren. […]

Conversie
Premium

Emerce Conversion & Analytics: de cultuur van experimenteren

Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.

Conversie
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing
Premium

Beter Bed, Schiphol en Heineken naar Emerce Conversion & Analytics

Noteer vast in je agenda: Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Conversie en analytics komen als gouden duo samen in dit inspirerende event. Met meer dan 250 gelijkgestemden luister je naar experts die al hun kennis, tips & tricks met je delen.

Conversie
Premium

Infographic: neprecensies leiden tot verlies merkvertrouwen

97 procent van de consumenten zegt dat neprecensies ervoor zorgen dat ze het vertrouwen in een bepaald merk verliezen. Voor het onderzoek werd wereldwijd met 10.000 consumenten gesproken. Het merendeel wil dat er maatregelen komen.

Conversie
Premium

Beter Bed, VodafoneZiggo en Lobbes.nl winnen DDMA Dutch CRO Awards

VodafoneZiggo, Beter Bed, en Kruitbosch vielen in de prijzen bij de CRO Awards in respectievelijk de volgende categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Traffic Generatie. Lobbes.nl trok tijdens de uitreiking de meeste stemmen en wist daar mee de Lindeboom Publieksprijs in de wacht te slepen.

E-commerce

Maximaal converteren in Fashion door evidence based marketing

Hoe kun je als fashionbedrijf online zichtbaarder worden en meer commerce realiseren door evidence based marketing?

Conversie
Premium

Salesforce lanceert op maat gemaakte cloud-oplossing voor de auto-industrie: Automotive Cloud

Salesforce kondigt Automotive Cloud aan; een nieuw product dat speciaal is ontwikkeld voor autofabrikanten, dealers, financiële partijen in de automotive-sector en hun klanten.

Conversie
Premium

Beter Bed, Hans Anders, Intergamma, Kruidbosch, Lobbes en RTL genomineerd voor CRO Awards

Beter Bed, Hans Anders, Intergamma, Kruidbosch, Lobbes, RTL Nederland, Van der Garde Tuinmeubelen, VodafoneZiggo zijn de genomineerden van de DDMA Dutch CRO Awards 2022, de prijzen voor de beste conversieoptimalisatie.

Conversie

Wanneer is content succesvol?

Iedereen kent het belang van succesvolle content. Maar wat ‘succesvol’ precies is hangt af van de doelen die je wilt bereiken. Denk daar dus vooraf over na.

Contentmarketing