More stories

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie

Gebruik je bedankpagina niet als conversietracking

Een bezoek aan je bedankpagina als conversie meten is één van de eenvoudigste manieren om een conversie te registreren, maar klopt vaak niet.

Conversie

Amazon treedt op tegen makelaars in neprecensies

Amazon heeft maandag een rechtszaak aangespannen tegen de beheerders van meer dan 10.000 Facebook-groepen die tegen betaling consumenten neprecensies laten plaatsen.

Conversie

Beter Bed lanceert online boxspring configurator

Beter Bed lanceert een zogenoemde online configurator met hoogwaardige 3D-visualisaties waarmee klanten hun nieuwe boxspring kunnen samenstellen.

E-commerce

Online meubels verkopen: hoe de online conversie van Rivièra Maison flink steeg

Met een goede first-party-data-strategie en klantenbinding slaagde meubel- en interieurzaak Rivièra Maison erin de online conversie flink op te schroeven.

Conversie

Een goede producttekst schrijven doe je zo

Wil je een goede producttekst schrijven? Daar zijn een paar handige trucs voor. Volg deze tips en vergroot de kans op verkoop.

Communicatie

Trustpilot verwijdert 2,7 miljoen nepbeoordelingen

Reviewplatform Trustpilot verwijderde in 2021 2,7 miljoen nepbeoordelingen, zo blijkt uit het transparantierapport van het bedrijf. Het totaal aantal beoordelingen steeg 21 procent ten opzichte van het vorige jaar.

Conversie

Emerce Fashion: Onderbuik kost geld, A/B-test is beter

“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.

Conversie

Infographic: experimenteercultuur bij Nederlandse bedrijven

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats. Dit blijkt uit de DDMA CRO Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie CRO, waaraan 40 organisaties hebben deelgenomen. 

Conversie

Van koffietafelboek tot adrenaline: de ultieme (klant)reis

Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.

Digital Design

Emerce Conversion: ‘Experimenteren is een mentaliteit’

‘Experimenteren is geen hulpmiddel, maar een mentaliteit’. Met dat statement onderstreepte Luis Trindade van Farfetch, het toonaangevende platform voor de luxe mode-industrie, gisteren de belangrijkste boodschap van Emerce Conversion in Maarssen.

Conversie

Emerce Conversion: hoe activeer je het onbewuste brein?

Chantal van den Berg, expert op het gebied van neuromarketing, neurowetenschappen en gedragspsychologie, opent komende donderdag Emerce Conversion in InnStyle in Maarssen. Ze werkte in commercie, marketing en consultancy en schreef het boek Breinspel, dat vertelt hoe je het onbewuste brein kunt activeren.

E-commerce

Je conversie boosten met personalisatie

Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst. 

Conversie

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie

Emerce Digital Marketing: ‘Te veel focus op conversie, amper op merk’

Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.

Marketing