More stories

Psychologie: inzichten in online gedrag zijn afhankelijk van de context

Stel dat je dit weekend een vechtpartij ziet op straat, zou je dan ingrijpen? Vijftig jaar lang hebben psychologen voorspeld van niet. Volgens het ‘bystander effect’ voelen mensen zich niet verantwoordelijk om iets te doen als er ook andere omstanders aanwezig zijn. Iedereen gaat er vanuit dat een ander het wel op zal lossen, met als gevolg dat mensen in nood niet geholpen worden.

Conversie

Psychologielessen van een sportmerk: Het averechtse effect van Fitbit

De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; Iedere dag wordt je weer opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties. Door dit inzicht in ons gedrag zijn we continu op de hoogte van onze fysieke gezondheid en hoe we deze kunnen verbeteren. Zo bereik je stap voor stap het doel dat, denk ik, iedereen met een Fitbit nastreeft: een gezonder en gelukkiger leven. Klinkt goed toch?

Conversie

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren

Bedrijven die niet mee kunnen gaan en hun klanten niet begrijpen, vallen om. En hele nieuwe aanbieders, die goed inspelen wat er bij klanten leeft, technologie omarmen en het leven goedkoper, simpeler of makkelijker maken, winnen in rap tempo marktaandeel. Hoe kunnen challengers als Picnic, Tikkie, Tesla zo snel uitgroeien tot marktleiders? En hoe kan je je bedrijf naar succes experimenteren?

Conversie

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

Podcast: Zo lopen de conversiespecialisten van Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com voorop

Wat gebeurt op het gebied van conversie bij Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com? Tijdens Emerce Conversion gingen Rogier Peters, Jurrien Schouten, Stefan van Ballegooie en Melle Moorman dieper in op hun werk voor deze merken in de podcast van CRO.cafe. Hier kun je de interviews terugluisteren.

Conversie

Emerce Conversion: A/B-testen levert veel te weinig informatie op

Binnen conversie-optimalisatie wordt veel dom onderzoek gedaan; niet alleen worden veel testen herhaald die anderen al prima hebben uitgewerkt, ook is het klassieke A/B-testen veel te beperkt, betogen Karl Gilis (AGConsult), Ton Wesseling (Online Dialogue) en Hazjier Pourkhalkhali (Optimizely) tijdens Emerce Conversion. En waarom stopt Tony Chocolonely eigenlijk pure chocola in een blauwe verpakking, en melkchocolade in een rode?

Conversie

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Conversie

Emerce Conversion: de foto’s

Onder de noemer Culture of Experimentation organiseerde Emerce donderdag weer zijn jaarlijkse congres over conversie via het digitale kanaal. Er waren sprekers van Booking.com, Centraal Beheer, Randstad Groep, ING en FonQ. De foto’s zijn zoals altijd van Peter Boer.

Conversie

Pas validatie toe op je hele digitale afdeling

Als CRO-activiteiten in één team worden belegd, wordt dat in andere teams minder snel geadopteerd. Uiteindelijk wil je met de hele afdeling groeien, valideren en de belangrijkste KPI’s halen. Laat ook de teams van online marketing, development en content management meegenieten, en de kans op snelle groei wordt groter. 

Conversie

Emerce Conversion: ‘We nemen simpelweg genoegen met lagere marges’

Superwinkel is ooit begonnen als experiment, maar is nu een volwaardige webwinkel, een prijsvechter in verzorgingsarikelen. Maikel Robben verzorgt bij de webshop de online marketing. Hoe concurreren zij met de grote webwinkels?

Conversie

Rogier Peters, Nyenrode: “KPI’s betekenen niets zonder context”

Nyenrode Business Universiteit kampte met een wildgroei aan websites, waardoor datagedreven marketing niet mogelijk was. Rogier Peters, Senior Online Marketing Manager, vertelt hoe de universiteit van die situatie naar één platform is gegaan en wat dat concreet heeft opgeleverd.

Customer Engagement

ING, Centraal Beheer, Randstad en Booking.com op Emerce Conversion

52 procent van de Fortune 500 bedrijven uit het jaar 2000 bestaat niet meer. Door de digitale disruptie zal de komende 10 jaar nog eens 40 procent verdwijnen. Technologie verandert sneller dan ooit en heeft een grote impact op hoe bedrijven communiceren met klanten en zaken doen. Karl Gilis van AGConsult vertelt donderdag op Emerce Conversion hoe je ervoor kunt zorgen dat jij wel blijft bestaan.

Conversie

Eerst experimenteren, dan personaliseren

Hyperpersonalisatie valt of staat in de eerste plaats met het hebben van data om te kunnen segmenteren en om de effectiviteit van je personalisatie-activiteiten te meten. Daarnaast vraagt personalisatie om een always-on benadering, wat betekent dat je continu zult moeten testen, leren en verbeteren.

Conversie

Reshift (Kieskeurig.nl) neemt Wasmachines.nl over

Mediabedrijf Reshift, eigenaar van Kieskeurig.nl, heeft de website Wasmachines.nl overgenomen. Daarmee wil Reshift zijn positie in de witgoedmarkt verstevigen.

Conversie

TaxiTender en AirMundo stemmen aanbod beter af

TaxiTender en AirMundo gaan nauwer samenwerken om naar eigen zeggen beter in te kunnen spelen op de vraag naar van te voren geboekte luchthaventransfers. Er zijn afspraken gemaakt voor een periode van drie jaar waarin targets zijn gesteld over de groei in traffic naar de TaxiTender-website, sales en conversie.

Conversie