Channel Conversie

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Bijdragen? Mail dan naar dennis.de.vos@emerce.nl.

More stories

ACM ziet risico’s bij betaald ranken

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek vast dat er risico’s zijn verbonden aan betaald ranken voor zowel de concurrentie als de consument. Betaald ranken wil zeggen dat aanbieders extra betalen in ruil voor een hogere positie in de zoekresultaten van platforms.

Conversie

Tikkie heeft voortaan een vaste plek in de app voor cashback-acties

Tikkie heeft voortaan een vaste plek in de app voor cashback-acties. Daar kunnen merken speciale kortingsacties onder de aandacht brengen van de 6 miljoen gebruikers van Tikkie.

Conversie

Optimizers Group koopt Netivity

Netivity, waar ook Tweakwise onder valt, komt in handen van Optimizers Group. Tezamen bieden de bedrijven een breed dienstenpakket voor bedrijven die op internet verkopen, variërend van bevoorrading tot conversie-optimalisatie.

Venture

Hoe ASICS door neuro-usability onderzoek de conversie met 40 procent zag stijgen

Onderzoek naar je usability verdient zichzelf terug. Sportmerk ASICS zag een spectaculaire stijging van de conversie van hun Shoe Finder-tool.  

Conversie

DDMA: Stijging budget voor chatbots, online video, e-mail en mobiele apps

Ten opzichte van vorig jaar is over vrijwel alle kanalen de gepersonaliseerde marketingcommunicatie toegenomen. Dat blijkt uit het tweede deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020, waarvoor branchevereniging DDMA 135 Nederlandse organisaties heeft ondervraagd.

Conversie

Emerce Conversion: hoe Univé zijn bezoekers herkende

De markt voor autoverzekeringen is enorm competitief. Dat merkte ook Univé. Adverteerders betalen voor zoekadvertenties soms 20 tot 80 euro per klik, terwijl succes niet altijd is verzekerd. Storm Digital zorgde met de nodige aanpassingen voor een 34 procent hogere conversie, zo vertellen Daniël Meijering en Wouter Sportel op Emerce Conversion.

Conversie

Emerce Conversion: ‘Maak van CRO center of excellence’

CRO teams moeten binnen organisaties veel meer een center of excellence worden die marketing en productteams van de juiste informatie en tools voorzien. Dat zegt online rendement consultant Ton Wesseling van Online Dialoguie op Emerce Conversion.

Conversie

ANWB winnaar DDMA Customer Data Award 2020

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020 is vandaag bekend gemaakt. ANWB wist dit jaar de jury het meest te imponeren en ging er met de hoofdprijs vandoor. De vereniging liet daarmee de andere genomineerde organisaties DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

Conversie

‘Webwinkels investeren in versnellen CRO-testen’

Webwinkels investeren sinds de uitbraak van het coronavirus meer in het optimaliseren van de conversieratio’s op hun site. Anders gezegd: in het wegnemen van drempels in het aankoopproces.

Marketing

Conversie: zo haal je de opstartfouten uit je digitale initiatief

Het aantal nieuwe digitale initiatieven is nog nooit zo groot geweest. Waar moet je vanuit conversie-oogpunt op letten bij je verkoopsite?

Conversie

Booking.com, ABN en Centraal Beheer op Emerce Conversion

Hoe speel je de winnende zet in conversie? Emerce Conversion, op 2 december geheel virtueel, biedt je de nieuwste inzichten, treffende tactieken, voorbeeldige cases, grootste mislukkingen en duidelijke how-to’s voor maximaal resultaat in Conversion Rate Optimalization. Je hoort het van een groot aantal topsprekers, beslissers en pro’s in CRO, UX, content en e-commerce.

Conversie

Op weg naar een cultuur van experimenteren

Organisaties met een digitaal product zullen het zonder een experimenteercultuur bijzonder lastig krijgen om de aandacht van de gebruiker voor zich te blijven winnen

Conversie

1,5 miljoen euro voor beautyplatform We Are Eves

Het onafhankelijke beautyplatform We Are Eves haalt 1,5 miljoen euro op bij venture capital-bedrijf Tablomonto en het Amerikaanse HearstLab.

Conversie

Webshop Trendx rommelt met reviews

Consumentenprogramma Kassa ontvangt veel klachten over de beoordelingen bij webshop Trendx. Op hun website staan maar liefst 13.000 reviews, waarvan 97 procent de maximale score van 5 sterren heeft.

Conversie

Een deep dive in de conversiefunnel – het dashboard van HEMA

Conversieratio is één van de belangrijkste inzichten waarmee succes wordt beoordeeld binnen e-commerce.

Conversie