Pinterest breidt ‘buyable pin’ uit naar web
Binnenkort wordt het mogelijk om producten te kopen op de website van Pinterest. Tot nu toe was dat alleen mogelijk via de apps voor iOS en Android.
Binnenkort wordt het mogelijk om producten te kopen op de website van Pinterest. Tot nu toe was dat alleen mogelijk via de apps voor iOS en Android.
Een gemiddelde Chrome & Android gebruiker bezoekt per maand meer dan 100 websites. Een gemiddelde mobiele gebruiker gebruikt slechts 25 apps per maand. De mobiele gebruiker brengt echter veel meer tijd door in apps (87%) dan op het web (13%).[1] Apps zijn snel en mobiele websites relatief traag. Er is een kloof ontstaan tussen native apps en mobiele websites. Google werkt in Chrome al langer aan een innovatie waardoor een mobiele website zich als native app kan gedragen op jouw telefoon. Tijdens de laatste Chrome Dev Summit werd het concreet en kreeg het officieel een naam: Progressive Web Apps. Ondanks de grote potentie, is het bij velen nog niet bekend. Tijd om hier meer aandacht aan te besteden!
De traditionele – en meest gebruikte – methode om A/B-testen te analyseren is met de zogenaamde frequentistische t-toets. Dit is een wetenschappelijk valide methode, maar deze methode heeft twee grote nadelen: de uitkomst van een A/B-test is lastig te begrijpen zonder gedegen statistische kennis en door te adviseren om enkel significante testresultaten te implementeren laat je een hoop geld liggen! Een Bayesiaanse testevaluatie biedt uitkomst in beide gevallen.
Mobiele games zijn tegenwoordig allemaal gratis, maar dat wil niet zeggen dat de spelers geen geld uitgeven. Menige game kent in-app aankopen, en alleen al de Top 10 spelers zijn verantwoordelijk voor 70 procent van de omzet van een game. In de volksmond worden deze spelers ‘walvissen’ genoemd. De laag eronder staat bekend als dolfijnen of peuters. Een infographic over de ‘top personas’ van gratis mobiele games.
Het is de ‘age of the customer’ en klantverwachtingen rijzen de pan uit. Hoe organisaties daaraan kunnen voldoen? Meer en betere marketing. En vooral: personalisatie door beter gebruik van de aanwezige data en kanalen voor contact met klanten.
De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.
Enhanced Ecommerce bevat de uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analysemogelijkheden biedt. In mijn vorige artikel heb ik beschreven hoe je Enhanced Ecommerce kunt implementeren met Google Tag Manager. In dit vervolgartikel beschrijf ik hoe je Enhanced Ecommerce kunt toepassen en welke inzichten je hier uit kunt halen.
Eén van de dingen die website-optimalisatie zo interessant maken is de diversiteit.. Je hebt te maken met mensen, onderzoeken en analyses, (interactie)ontwerp, techniek en marketing. De uitdaging is om niet te verzanden in alle mogelijkheden en afhankelijkheden, maar continu stappen vooruit te blijven zetten. Concrete, vaste optimalisatie-stappen helpen als kapstok voor tientallen toe te passen methodes om je website of webshop structureel te verbeteren. Deze optimalisatie-stappen zijn doelen stellen, analyseren, verbeteren en evalueren. Dit artikel is het slotstuk en tevens samenvatting van een reeks artikelen over methodes in website-optimalisatie, welke verspreid over 2015 zijn gepubliceerd en zowel interessante theorie als praktische handvaten bevatten.
Complexe producten, zoals autoverzekeringen, zijn per definitie niet geschikt om via een smartphone af te sluiten. Dat zei consultant Marcel Buskermolen van GfK gisteren op het congres Friends of Search in Amsterdam.
Een gemiddelde webwinkel converteert zo’n drie procent van het totale verkeer. Een beetje winkel in de winkelstraat behaalt het tienvoudige, zegt Coert Prins van Incentro. De persoonlijke benadering die dat verschil verklaart is ook online haalbaar met neuropersonalisatie.
In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.
De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.
De maker van reclametechnologie Clickly, net afgestudeerd aan Startupbootcamp Amsterdam, zoekt miljoenen groeigeld om na de Noord-Europese nu de Engelse en Amerikaanse markt te betreden.
Tachtig procent van apps in de Apple App Store of Google Play blijft onopgemerkt. Wie hoger wil komen heeft op zijn minst een goede beoordeling nodig. Van de Top 100 gratis iPhone apps heeft 67 procent vier sterren of hoger, en 92 procent tenminste drie sterren. Een manier om de resultaten wat op te krikken is om gebruikers te vragen de app te beoordelen.
De zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend. Van deze principes worden in fysieke winkels en webshops enorm veel gebruik gemaakt. Het gebruik van deze principes kan online een uitdaging vormen, want het gaat er niet alleen om welke principes je inzet, maar ook hoe kwalitatief je ze toepast. Sociale bewijskracht spant de kroon als het gaat om online persuasion, want het is ondenkbaar dat we meningen en gedragingen van anderen niet meenemen in onze koopbeslissing. Hoe zet je sociale bewijskracht overtuigend in?