More stories

Productpagina’s: 13 tips om de conversie te verhogen

Na de nodige marketingactiviteiten en zoekmachine-optimalisatie heeft een potentiële klant dan eindelijk de webwinkel gevonden. Je biedt ze een grote collectie aan producten, in de hoop iets te kunnen leveren dat aan de smaak voldoet. De productpagina moet een hoop converterende elementen bevatten, maar mag ook weer niet overvol zijn. Wat kan daarin niet ontbreken? Leer van de volgende voorbeelden.

Conversie

Conversie-optimalisatie: waar moet video aan voldoen?

Velen zien inmiddels de kracht van video als informerend en overtuigend middel. In plaats van statische tekst en afbeeldingen is er in korte presentaties een verhaal te vertellen waarmee een product ‘tot leven komt’. Online video zorgt voor engagement, sociaal delen en niet te vergeten conversie. Video is echter meer dan de productinformatie in een ander formaat. Zet jij video al optimaal in?

Conversie

Hands-on: Windows 8.1 versus Mavericks OSX

Microsoft en Apple brengen deze maand vrijwel gelijktijdig nieuwe systeemsoftware uit voor (respectievelijk) pc’s en Mac. Windows 8.1 is een gratis upgrade voor gebruikers van Windows 8, Mavericks is een volgende versie van MacOSX die eind deze maand moet verschijnen. Emerce legde de zogeheten golden master-edities op de pijnbank.

Conversie

Explanimations: je value proposition in 60 seconden

Dave Hakkens studeerde in juni 2013 op zijn vijfentwintigste af aan de Design Academy in Eindhoven. Zijn afstudeerproject werd een enorme hit op YouTube met internationale aandacht van pers en bedrijfsleven als gevolg. Op 18 september 2013 zat hij in het programma De Wereld Draait Door aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk.

Conversie

Hands-On: LG G2

Sinds deze week ligt hij in de winkel: de LG G2 Android-smartphone. Het nieuwe paradepaardje van de Zuid-Koreanen moet vooral iPhone-adepten overtuigen. Maar gaat dat lukken?

Conversie

Conversie-optimalisatie; van kleurtje aanpassen naar strategische pijler

We spraken Cas Ramakers, manager online marketing van X-com, en vroegen hem naar de huidige stand van zaken op het gebied van conversie-optimalisatie en zijn visie op de toekomst. Ramakers stelt dat het vakgebied zich sterk ontwikkeld heeft. Ging het vroeger nog om on-page aanpassingen als de kleur van een button, inmiddels is het vakgebied een primaire strategische pijler geworden.

Conversie

Zo verhoogde Coolblue conversie smartphones met 30 procent

Coolblue zag het afgelopen jaar het aantal bezoekers met smartphones snel toenemen tot ruim acht procent. Maar ze zagen ook dat de conversie van deze bezoekers ver achterbleef bij die van de desktop. Hoog tijd om deze bezoekers een betere gebruikerservaring te bieden dus. Hoog tijd voor een duurzame responsive website. Hier een review en een interview.

Conversie

A/B testing: vier valkuilen om te vermijden

A/B testing is een essentiële toevoeging aan de online marketingmix en een absolute must om online succesvol te zijn. Deze onderzoeksmethodiek heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen. Toch is dit geen garantie voor succes en moet je waken voor een aantal veel voorkomende valkuilen. Haal meer rendement uit testing door vier veel voorkomende valkuilen te vermijden.

Conversie

Zeven lessen uit eyetracking-onderzoek

Belangrijk en invloedrijk onderdeel van conversie-optimalisatie is de gebruikerservaring. Of en hoe een communicatieve uiting wordt gezien en ervaren bepaalt immers in grote mate de invloed op bijvoorbeeld het doen van aankopen. Zeven lessen uit eyetracking-onderzoek.

Conversie

Hands-on: iOS7

Vermoedelijk in de avonduren zet Apple iOS 7 live voor iPads en iPhones. Het bedrijf zet ongetwijfeld servers bij om gebruikers over te hevelen naar de volgende systeemsoftware voor iOS, maar filevorming valt niet geheel uit te sluiten. Emerce testte de afgelopen dagen de Golden Master-versie.

Conversie

Hands-on: Netflix

Dat de lancering van online filmdienst Netflix deze week zoveel aandacht heeft getrokken mag niet verbazen. Weliswaar is het geen Spotify voor films en tv-series, maar met 8 euro per maand komt het toch aardig in de buurt.

Conversie

Hands-on: Samsung Gear

Misschien is het maar goed dat Samsung op IFA in Berlijn het spits afbeet met zijn slimme horloge Samsung Gear. Het geeft anderen de gelegenheid het concept te verbeteren. Al na enkele minuten kom je tot de conclusie dat Gear een stuk beter kan.

Conversie

Conversiekillers effectief opsporen met online enquêtes

Continu de conversieproblemen van je website opsporen en verbeteren is cruciaal om online succesvol te zijn en blijven. Om deze problemen te vinden moet je luisteren naar je bezoeker. Steeds meer Nederlandse websites maken dan ook gebruik van een online enquete om feedback van hun bezoeker te verzamelen.

Conversie

Google koopt maker slimme horloges

Niet Apple, maar Google blijkt de Californische maker van slimme horloges WIMM Labs alweer maanden geleden te hebben overgenomen. Dat heeft het bedrijf inmiddels bevestigd. Maar Google weigert verder ieder commentaar over een eventuele Smart Watch.

Conversie

Spelen met de psyche: vijf trucs die zorgen voor conversie

Het kost ons gemiddeld slechts enkele seconden een nieuw idee, pagina of content te beoordelen en veroordelen. Veel van de onderliggende processen voltrekken zich in het onderbewuste. Het vanuit marketing of sales beïnvloeden kan daarom worden gezien als een onderdeel van de psychologie. Kennis van deze reacties kan van grote invloed zijn op de overreding en de online conversie. Hoe zet je deze kennis verstandig in?

Conversie