More stories

Google koopt maker slimme horloges

Niet Apple, maar Google blijkt de Californische maker van slimme horloges WIMM Labs alweer maanden geleden te hebben overgenomen. Dat heeft het bedrijf inmiddels bevestigd. Maar Google weigert verder ieder commentaar over een eventuele Smart Watch.

Conversie

Spelen met de psyche: vijf trucs die zorgen voor conversie

Het kost ons gemiddeld slechts enkele seconden een nieuw idee, pagina of content te beoordelen en veroordelen. Veel van de onderliggende processen voltrekken zich in het onderbewuste. Het vanuit marketing of sales beïnvloeden kan daarom worden gezien als een onderdeel van de psychologie. Kennis van deze reacties kan van grote invloed zijn op de overreding en de online conversie. Hoe zet je deze kennis verstandig in?

Conversie

Mobiele conversie en de rol van responsive design

U weet inmiddels dat organisaties in steeds grotere mate te maken krijgen met mobiel verkeer. Consumenten gebruiken tablet of smartphone voor het bezoeken van websites en webwinkels. De vraag is alleen of deze bezoekers al converteren. Het lijkt er nog niet op.

Conversie

De acht mythes van conversie-optimalisatie

De marketing van vandaag is ingewikkelder dan ooit: Technologische ontwikkelingen verbeteren een hoop maar het blijft ingewikkeld en kostbaar kwalitatief en doelgericht verkeer te genereren. Consumenten worden bovendien kritischer wat conversie-optimalisatie bemoeilijkt maar des te belangrijker maakt.

Conversie

Hoe copywriting kan bijdragen aan conversie-optimalisatie

Hoewel het online in de meeste gevallen draait om de conversie van een bezoeker blijft het voor velen een zaak van intuïtie. Een goed gevoel of niet, de optimalisatie van conversie is iets dat onderworpen moet worden aan tests. Copywriting heeft hierin een belangrijke rol.

Conversie

‘5 miljoen slimme horloges in 2014’

Volgend jaar worden er 5 miljoen slimme horloges verscheept tegen een half miljoen dit jaar. Dat verwacht marktvorser Canalys.

Conversie

Ruim 1,3 miljoen dollar voor tricorder

De Scanadu medische scanner van de Belg Walter De Brouwer heeft bij crowdfundingplatform Indiego ruim 1,3 miljoen dollar opgehaald. Daarmee is het het best gefinancierde project tot nu toe.

Conversie

Apple deponeert merk iWatch, maar niet in Europa

Apple lijkt zijn slimme horloge toch iWatch te willen noemen. Aanvragen voor die handelsnaam zijn ingediend in Japan, Mexico, Taiwan, Turkije, Colombia en Rusland, maar nog niet in Europa.

Conversie

Sony stapt weer in markt voor slimme horloges

Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.

Conversie

Scoupy steekt app in het nieuw

De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.

Conversie

Displaycampagnes: verloren bezoeker alsnog converteren

Niet alle bezoekers van webwinkels worden kopende klanten. Hoe kan je niet converterende bezoekers vanuit het Google Display Netwerk en YouTube alsnog verleiden tot een aankoop?

Conversie

Hands-On: Office 365 voor iPhone

Het lijkt vloeken in de kerk. Een Office-programma van Microsoft op de iPhone. Gisteren verscheen Office Mobile for Office 365 in de Nederlandse App Store. Reken echter niet op een volwaardige vervanging van Apples eigen iWork.

Conversie

Een nieuwe markt voor slimme sloten

Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.

Conversie

Waarom kopen mannen online kleding anders dan vrouwen?

Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?

Conversie

Application Performance Management; betere klantervaringen, omzet en groei

Reactietijden zijn in e-commerce zeer belangrijk. Onderzoek van de Aberdeen Group toont aan dat een vertraging van één seconde conversies met maar liefst 7 procent kan doen dalen. Voor een e-commercesite die voor 100.000 dollar per dag verkoopt kan een vertraging van één seconden dus leiden tot 2,5 miljoen dollar omzetverlies op jaarbasis.

Conversie