More stories

Snelle mobiele site belangrijk voor online shoppers

Wie via twee kanalen inkopen doet, besteedt vier keer zoveel als degene die slechts één kanaal gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van de bekende Britse retailer Marks & Spencer. Hetzelfde onderzoek laat zien dat wie drie kanalen gebruikt zelfs acht keer zo veel besteedt. Tijd voor mobiele optimalisatie.

Conversie

Adidas bouwt virtueel pashokje in webshop

Adidas stopt een nieuwe technologie in zijn webwinkel waardoor shoppers vooraf digitaal kunnen passen of en hoe nieuwe sportkleding zit.

Conversie

Hoe verbeter je de conversie van je winkelwagen?

Waarom haken website bezoekers af tijdens het bestelproces? En hoe zorg je ervoor dat meer producten daadwerkelijk worden afgerekend?

Conversie

Gevonden voorwerpen 2.0

Een Amerikaans bedrijf laat consumenten sleutels, portemonnees, koffers en zelfs kinderen terugvinden met behulp van een sticker en een smartphone. Dankzij Bluetooth Low Energy.

Conversie

Hands-on: LG Optimus G

LG’s vlaggenschip Optimus G werd afgelopen week dan eindelijk op het World Mobile Congress in Barcelona aangekondigd voor de Europese markt. Zes maanden na de lancering in de VS en Azië. Beter laat dan nooit?

Conversie

Kickstarter-project rond 3D-pen

WobbleWorks is een Kickstarter-campagne gestart voor ’s werelds eerste 3D printing-pen. Geen grap: teken een figuur en een printer maakt er een 3D-object van.

Conversie

Hands-on: Dell XPS 10 tablet

In de week dat Microsoft 2 miljard dollar pompte in een verzelfstandigd Dell, kreeg het Emerce testlab van Dell de XPS 10 ter recensie opgestuurd. Laten het nou net tablets zijn die de pc-verkopen onder druk zetten. Kan de laptop nu echt de deur uit?

Conversie

Hands-on: Office 365 Home Premium

Dinsdag werd de nieuwste versie van Microsofts Office gelanceerd, die voor het eerst ook volledig virtueel beschikbaar is. Maar het lijkt nog te veel een overgangsproduct.

Conversie

Online video converteert beter met interactieve elementen

Een call-to-action koppelen aan video is eenvoudiger dan je denkt. Welke interactieve elementen kun je toevoegen aan online video om een goede call-to-action te bereiken?

Conversie

Testingtools: wat zijn de mogelijkheden?

Conversieoptimalisatie zonder testingtool is natuurlijk ondenkbaar. Anders blijft het content plaatsen op je site op basis van gut-feelings. De afgelopen jaren komen er steeds meer testingtools op de markt. Een zeer gunstige ontwikkeling voor marketeers die fact-based willen werken. Uit welke testing tools kun je kiezen?

Analytics

Miljardenmarkt voor wearables

Draagbare computers zoals Googles Project Glass of slimme horloges vertegenwoordigen volgend jaar een markt van minstens 1,5 miljard dollar. Dat zegt analist Juniper.

Conversie

Hands on: Wedstrijdje 3G tegen KPN 4G (video)

Leuk, de belofte van supersnel mobiel internet met KPN’s 4G-netwerk, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? We legden twee identieke tablets naast elkaar, de een op het 3G-net de andere op 4G, en lieten ze een snelheidswedstrijdje doen.

Conversie

CES: Digihorloge Pebble eind januari verkrijgbaar

Het slimme horloge Pebble komt eind deze maand eindelijk op de markt. Dat heeft het Kickstartproject zojuist bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.

Conversie

Pebble lanceert techhorloge volgende week

Het langverwachte Pebble-horloge, een van de succesvolste crowdfundingprojecten, wordt mogelijk woensdag aangekondigd. De makers hebben uitnodigingen verstuurd aan journalisten die de Amerikaanse gadgetbeurs CES in Las Vegas bezoeken.

Conversie

Hands-on Lab: iMac

Apple Nederland ontving afgelopen week het journaille voor een toelichting op het nieuwe altaar: de volgende generatie iMac die sinds een week in Nederland te koop is.

Conversie