More stories

Google lanceert koop nu-knop

Google gaat een nieuwe koop nu-knop lanceren bij zijn zoekresultaten. Daarmee wil het bedrijf de concurrentie aan met Amazon en eBay.

Conversie

Emerce eFashion: Liefde is aandacht

Full service bureau Fabrique bestudeert de grootste ongrijpbare succesfactor in fashion e-commerce: liefde. De wereld van e-commerce geeft nieuwe geweldige uitdagingen, die je maar net moeten liggen. Waar houd je echt van in je vak? Strateeg Louise Roose legt het volgende week uit op Emerce eFashion in Amsterdam.

Conversie

Silverpop: mobiele conversie verhogen via e-mail

Silverpop is een e-mailmarketing en marketing automation softwarebedrijf dat helpt de conversie van mobiele bezoekers te verhogen. “Het gaat om de context van een device. Je moet nadenken over je boodschap en de situatie van je publiek”, vertelt Loren McDonald van Silverpop, sinds mei vorig jaar onderdeel van IBM.

Mobile

Webshop is slechts het topje van de ijsberg in e-commerce

Wat is het meest onderschatte probleem bij e-commerce? Die vraag stelde ik aan Hugo Leyte, een expert op het gebied van e-commerce ketenbeheer. Als jij verantwoordelijk bent voor een e-commerce project, lees dan zeker verder, want Hugo heeft een aantal waardevolle tips om je e-commerce activiteiten te verbeteren.

Conversie

Hoe kunnen marketeers Landing Page Optimization verbeteren?

Landing page optimization (LPO) is van grote waarde voor marketeers. Het is immers dé manier om sitebezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk klanten, aldus 93 procent van de professionals wereldwijd. Toch zegt slechts 27 procent er ‘zeer succesvol’ in te zijn.

Conversie

Personalisatie geeft boost aan koopintentie

Meer apparaten, meer input en meer reclame. Marketeers vechten om de aandacht van de consument. Personalisatie helpt. En hoe. Het vergroot niet alleen de liefde voor een merk, het verhoogt ook nog eens de koopintentie. En daar is het ons uiteraard allemaal om te doen.

Conversie

Hoe Conrad ‘recommendation engines’ succesvol inzet

Met meer dan 400.000 artikelen in de webshop zocht Conrad naar een manier om zo snel mogelijk het juiste product bij de juiste persoon te krijgen: “Wij voeden onze recommendation engine met uitgebreide productdata en webanalytics. Naarmate we meer weten over een bezoeker, kunnen we een steeds betere aanbeveling doen”, legt Rudger de Groot van Conrad uit.

Conversie

Nederlandse startup lanceert ‘PageRank’ voor sitebezoekers

De Nederlandse startup Sagent werkt aan een soort PageRank voor anonieme bezoekers van een website. Deze score geeft aan waar de bezoeker in zijn aankoopfase zit. Zit hij dicht tegen een aankoopbeslissing aan, dan kan de site hem daarbij wat beter begeleiden. Is hij zich nog aan het oriënteren, dan wordt de bezoeker minder gestuurd.

Conversie

‘Pure players gaan verdwijnen’

Pure players, bedrijven met alleen een webwinkel, gaan in de toekomst verdwijnen. Dat stelde Steven Bakker, grondlegger van de BAS Groep, gisteren op het congres What going on in (R)etaling in Amsterdam. “Winkels converteren veel beter, maar wel met behulp van het internet.”

Conversie

Hoe je stapsgewijs de conversie kunt verhogen

‘Hoe maak je van een bezoeker een koper’? Dat is de vraag die Jurjen Jongejan beantwoordt met zijn boek ‘Meer omzet met je webshop’. “Volgens een stappenplan breng je in kaart waar de conversieknelpunten zitten, waar de mensen afhaken op je site en vervolgens ga je met AB-testen je site verbeteren.”

Conversie

Google gaat meer informatie met adverteerders delen

Google wil met adverteerders meer informatie gaan delen, zodat advertenties beter op doelgroepen kunnen worden afgestemd. Het is dezelfde aanpak die Facebook al in 2012 introduceerde met het concept ‘custom audiences’.

Conversie

Fastr: sneller bestellen in webshops

67 procent van de mensen die bezig zijn een online aankoop te doen, haken af tussen de winkelwagen en de betaling. “Het is van de zotte dat je bij elke webshop weer zo’n uitgebreid registratieformulier moet invullen”, zegt Albin Bronkhorst van Fastr, dat nu drie maanden draait. Circa honderd online retailers hebben zich inmiddels aangesloten bij de succesvolle omzetverhogende oplossing.

Conversie

Emerce Conversion: de grote belofte van neuromarketing

Moeten we echt alleen nog maar op ons ‘onbewuste brein’ focussen voor conversie optimalisatie? Nee! Dirk Franssens van BetterChange zal op Emerce Conversion betogen dat deze insteek maar ten dele terecht is. Je moet ook het bewuste brein blijven stimuleren. Sterker nog, een goed begrip van de interactie tussen de ‘twee breinen’ bepaalt uiteindelijk je online succes.

Conversie

De positieve invloed van beoordelingen (infographic)

Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.

Conversie

‘Online retailers laten kansen met interactieve promotieacties liggen’

Van de Nederlandse top 20 van online retailers hebben zowel Blokker als Bol.com de beste digitale promotiestrategie, op de voet gevolgd door Coolblue en Albert Heijn (AH). Dat blijkt uit een nieuw benchmarkrapport van RapidCampaign.

Conversie