More stories

iOS en Android ongeveer gelijk met e-commerce conversie

Apples iOS en Googles Android naderen elkaar steeds meer als het gaat om e-commerce conversie. Dat blijkt uit onderzoek van Moovweb op basis van 355 miljoen mobiele bezoeken aan e-commercesites.

Conversie

Onderzoek: online mandje dient andere functie voor shoppers

Verlaten boodschappenmandjes, een doorn in het oog van iedere online retailer. Volgens het Amerikaanse bureau Listrak wordt maar liefst 74 procent van de online salestransacties afgebroken. Waarom? Het mandje dient een andere functie voor online shoppers.

Conversie

Meer budget voor optimalisatie

Amerikaanse etailers gaan meer geld uitgeven aan optimalisatie, en dan met name A/B-testen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Optimizely.

Conversie

Waarom je de looptijd van je A/B-test moét weten

Vroeger hielden we nog geen rekening met de looptijd van onze A/B-testen. We bedachten een test, maakten een nieuwe variant aan en zetten de test live. Af en toe bekeken we de resultaten en als onze tool aangaf dat deze significant waren, pauzeerden we de test en verwerkten we de resultaten. Zonde van je tijd, maar hoe moet het dan wel?

Conversie

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

Web-design

Netprofiler: ‘maak de customer journey inzichtelijk’

Netprofiler helpt met het in kaart brengen van de customer journey in vier stappen. Online Marketing Consultant Wouter Muns vertelt: “In elke fase zet je remarketing in om de bezoeker naar de volgende fase te helpen.”

Customer Experience

Hotjar: heatmaps, recordings en funnels tegen scherpe prijs

Hotjar is een startup dat een conversie toolbox biedt dat qua functionaliteiten vergelijkbaar is met SurveyMonkey, Crazy Egg en ClickTale en al voor 29 dollar beschikbaar is. “Daarvoor krijg je ongelimiteerd aantal gebruikers, websites en snapshots van data”, vertelt CEO David Darmanin van Hotjar.

Conversie

Adobe: ‘het gaat niet om single view of customer’

Jamie Brighton van Adobe vertelt over hun personalisatiesoftware, Adobe Target: “Bij personaliseren gaat het om de controle over je klantendata en die real time gebruiken. Alleen zo kun je een relevante en interactieve beleving bieden op alle digitale touchpoints.”

Conversie

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing

Nieuwe aanstellingen maken top Iceleads compleet

Start-up Iceleads stelt met Tony Hewett een zwaargewicht aan als CCO. Het net nieuw gefinancierde bedrijf haalde ook een operationeel en technisch directeur binnen en maakt daarmee de leiding compleet.

Conversie

Google lanceert koop nu-knop

Google gaat een nieuwe koop nu-knop lanceren bij zijn zoekresultaten. Daarmee wil het bedrijf de concurrentie aan met Amazon en eBay.

Conversie

Emerce eFashion: Liefde is aandacht

Full service bureau Fabrique bestudeert de grootste ongrijpbare succesfactor in fashion e-commerce: liefde. De wereld van e-commerce geeft nieuwe geweldige uitdagingen, die je maar net moeten liggen. Waar houd je echt van in je vak? Strateeg Louise Roose legt het volgende week uit op Emerce eFashion in Amsterdam.

Conversie

Silverpop: mobiele conversie verhogen via e-mail

Silverpop is een e-mailmarketing en marketing automation softwarebedrijf dat helpt de conversie van mobiele bezoekers te verhogen. “Het gaat om de context van een device. Je moet nadenken over je boodschap en de situatie van je publiek”, vertelt Loren McDonald van Silverpop, sinds mei vorig jaar onderdeel van IBM.

Mobile

Webshop is slechts het topje van de ijsberg in e-commerce

Wat is het meest onderschatte probleem bij e-commerce? Die vraag stelde ik aan Hugo Leyte, een expert op het gebied van e-commerce ketenbeheer. Als jij verantwoordelijk bent voor een e-commerce project, lees dan zeker verder, want Hugo heeft een aantal waardevolle tips om je e-commerce activiteiten te verbeteren.

Conversie

Hoe kunnen marketeers Landing Page Optimization verbeteren?

Landing page optimization (LPO) is van grote waarde voor marketeers. Het is immers dé manier om sitebezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk klanten, aldus 93 procent van de professionals wereldwijd. Toch zegt slechts 27 procent er ‘zeer succesvol’ in te zijn.

Conversie