More stories

Hands-on Lab: iOS 6

De iPhone is aan versie vijf toe, de iPad is nog niet verder dan nummer drie, maar systeemsoftware iOS heeft deze week cijfertje zes gekregen. Vijftien procent van het iOS verkeer is reeds afkomstig van deze laatste versie.

Conversie

Big Data: de regels veranderen

De regels van de online marketing zijn de laatste tijd aan het veranderen. Het gebruik van AB testen wordt herzien, en ook de focus op het optimaliseren van gemiddelde effecten lijkt te worden ingehaald.

Conversie

‘We hebben de oplossing voor de cookiewet’

Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.

Analytics

Hands-on Lab: UPC Horizon

Is de nieuwe digitale wonderdoos van kabelaar UPC een vroege voorloper van de toekomstige settopbox van Apple? Veelzijdig is het apparaat in elk geval.

Conversie

Favela Fabric opent The Social Shop

Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.

Conversie

Half miljoen voor internationalisering Vonq

Ondernemers Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster nemen een belang in de Rotterdamse recruitmentspecialist Vonq. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de internationale uitrol van Qandidate.com.

Conversie

Hands-on lab: Google TV

Een dezer dagen komt Google TV beschikbaar in Nederland dank zij Sony Nederland, die daarmee de concurrentie aangaat met Apple TV. Emerce nam de proef op de som.

Conversie

De organisatie van conversie optimalisatie

Nieuwe technologie maakt het starten met conversie optimalisatie steeds makkelijker. Toch stranden organisaties regelmatig na een paar testen. Tijd voor inzicht in de complexe organisatie van deze discipline: de drie P’s van conversie optimalisatie.

Conversie

Digitale beïnvloeding: waarom klanten je product kopen

Beslissingen van consumenten zijn niet rationeel en daardoor zeer beïnvloedbaar. Dit verklaart de verschillen in conversie tussen de online- en de offlinewinkel.

Conversie

Nieuws- en politieke sites beste met cookiewet

De websites van nieuwsuitgevers en politieke partijen voldoen niet helemaal, maar wel het best aan de cookiewet. Gemeenten, retailers, banken, telecombedrijven en reisverkopers gooien er met de pet naar.

Conversie

Kijk verder dan directe conversies

De enorme hoeveelheid data beschikbaar in Google Adwords rapportages geeft steeds meer inzichten. Het optimaliseren van campagnes vereist dan ook verder kijken dan directe conversies.

Conversie

Hoe slaagt een traditionele retailer online?

Traditionele retailers kunnen in korte tijd ook online succesvol zijn. Een praktijkvoorbeeld van vrijetijdswarenhuis Camping Sport De Wit.

Conversie

Pas de succesformule van de Apple Stores ook online toe

Voor veel organisaties is er een duidelijk verschil tussen hun online en hun offline marketingstrategieën; het zijn op zichzelfstaande disciplines die elk hun eigen aanpak vragen. Drie pijlers achter het succes van de Apple Stores kunnen ook online worden toegepast en bewijzen dat offline strategieën ook online succes kunnen hebben.

Conversie

De toekomst van website optimalisatie

De technologie van het A/B-testen is in ontwikkeling met als recent hoogtepunt het integreren van de Google Website Optimizer in Google Analytics. Maar ook personalisatie en profiling zijn in opkomst in website optimalisatie. Waar moet je op letten?

Analytics

IBM herontdekt augmented reality

Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.

Conversie