More stories

Het hoog(s)tepunt van Google I/O: skydiven met Glass

Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.

Conversie

Het gevaar van de conversieratio

De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.

Analytics

eTravel: nog veel online mogelijkheden voor reisbranche

In de reisbranche valt nog veel te winnen door beter gebruik te maken van online ontwikkelingen: echt communiceren met de klant, focus op doelgroep, platform en kanaal en klanten binden met originele en unieke content.

Conversie

Conversie optimalisatie in breder perspectief op Webinale

Vorige week vond in Berlijn de Webinale plaats. Een conferentie met een holistische e-commercebenadering met onderwerpen als UX design, mobile en social. Een ander belangrijk onderdeel van het congres was de conversion day. Conversie optimalisatie in een breder perspectief.

Conversie

IBM: ‘Rol CMO wordt anders’

De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”

Conversie

Verhoog conversie door wederkerigheid

Beïnvloeding leidt tot conversie. Zeker als gebruik wordt gemaakt van technieken waar de meeste mensen nog altijd ‘intrappen’. Wederkerigheid speelt daarbij een grote rol. Hoe werkt dit?

Conversie

Beter converteren in acht stappen

Vergeet benchmarks als basis voor conversieverbetering. Beter converteren begint met het beantwoorden van twee basisvragen: wat is uw target voor de komende periode? En hoe gaat u die bereiken? Dat u constant verbetert, is daarbij belangrijker dan wat u verbetert.

Conversie

Facebook Offers: conversie van clicks naar bricks

Facebook bewijst nu ook offline retailers een dienst met het nieuwe Facebook Offers. Gericht op het genereren van traffic naar fysieke winkels in plaats van naar webshops. Welke retailer durft het aan?

Conversie

Van content naar conversie

De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Voordat je begint met het inzetten van een van de tactics, is het handig om eerst over je contentmarketingstrategie na te denken. Wat is je contentconversiepunt?

Conversie

Hogere conversie door testen betaalprocedure

Het online betaalproces is vaak het eindpunt van het conversietraject, maar mag zeker geen sluitpost zijn op je begroting. Door te testen en te experimenteren met het betaalproces, kunnen structureel verbeterpunten gevonden worden die leiden tot een hogere conversie.

Conversie

Performance: “Verleid het brein van je klant”

Wat maakt een goed converterende website? Veel psychologische inzichten uit het laboratorium blijken ook online te gelden en kunnen toegepast worden om online klanten te verleiden. Dat vertelt economisch psycholoog Bart Schutz op Emerce Performance 2011.

Conversie

Customer journey begint bij eind door digitalisering

De hoge mate van internettoegang van de bevolking heeft grote impact op het koopproces van consumenten. Van de eerste oriëntatie tot de feitelijke aankoop en de loyaltyprogramma’s. Eén conclusie kan snel getrokken worden: the path to purchase is niet meer zo rechttoe rechtaan als het ooit was.

Conversie

Conversion Optimization Maturity Model

Conversie optimalisatie is de afgelopen jaren flink gegroeid. Belangrijke vragen in de praktijk: Hoe organiseer ik dit effectief? Wie moet ik er intern voor vrij maken? Welke technologie past bij mij? Tijd voor een model dat inzicht geeft in de verschillende CRO volwassenheidsstadia van online organisaties.

Conversie

Persuasion design: online resultaat door verleidingstactieken

Persuasion is de kern van een nieuwe stroming in marketing, waarbij verleidingstactieken en het veranderen van bestaande gedragspatronen leiden tot direct en meetbaar resultaat. Als puur resultaatgerichte discipline belooft persuasion design een effectiever en kostenefficiënter alternatief te zijn voor traditionele marketingcommunicatie.

Conversie

In 12 stappen naar een betere conversie

SEOmoz.org beschrijft hoe in 12 stappen de landingspagina te optimaliseren. Hier volgt een beknopte samenvatting van de 12 stappen en hoeverre dit toepasbaar is voor de Nederlandse website eigenaar.

Conversie