More stories

Hands-On Lab: iPad 4 en iPad mini

De tabletoorlog trekt aan. Deze week werd bekend dat Apple marktaandeel heeft moeten inleveren aan Samsung. De iPad heeft nog maar 50 procent van de totale tabletverkoop. Gaan de nieuwe iPads daarin verandering brengen?

Conversie

Hands-on Lab: Galaxy Note II

Als we Apple mogen geloven aapt Samsung alles na dat in Cupertino van de band komt rollen, maar dat kan toch moeilijk opgaan voor de Samsung Galaxy Note II. Apple heeft niets wat ook maar enigszins in de buurt komt.

Conversie

Hands-on Lab: de nieuwste iPods

Het is de vraag hoe lang Apple nog iPods blijft maken. Per slot van rekening kan iedere smartphone, en dus ook de iPhone, tegenwoordig muziek afspelen. Uit de cijfers blijkt ook dat de verkopen van Mp3-spelers in het algemeen en die van Apple in het bijzonder teruglopen.

Conversie

Haal meer uit contentmarketing

Niet-commerciële inhoud van marketinguitingen is belangrijker dan ooit. Zonder interessante content is je e-mailcampagne minder effectief, de inzet van social media onnodig en wordt het genereren en omzetten van leads lastiger. Hoe verbeter je de inhoud?

Conversie

Smartphonesensor hit op Kickstarter

De alleskunnende externe sensor Node van Variable Technologies is een succes op Kickstarter: er kwam meer geld binnen om het product te ontwikkelen dan gevraagd en nu is hij klaar.

Conversie

Hands-on Lab: Windows 8

Komende vrijdag wordt hij wereldwijd en dus ook in de Benelux gelanceerd: de nieuwste Windows versie voor pc’s en tablets. Dat wordt wennen voor iedereen.

Conversie

De impact van sitesnelheid

De snelheid van je website is van invloed op diverse metrics en KPI’s. Wat zijn de belangrijkste?

Analytics

Omzetscenario’s voor je online strategie

Zeker wanneer je al een succesvolle online organisatie hebt staan en je website aanzienlijke bezoekersaantallen trekt, is het belangrijker om bezig te zijn met het verbeteren van het conversiepercentage en de gemiddelde orderwaarde dan met het trekken van meer verkeer. Omzetscenario’s helpen je dit in te zien.

Conversie

Traffic4u haalt conversiekennis uit buitenland

Onlinemarketingbureau Traffic4u richt samen met een aantal buitenlandse branchegenoten een alliantie op om kennis uit te wisselen over conversieoptimalisatie.

Conversie

Geen iPhone, maar even sexy: Nest 2

De lerende thermostaat Nest heeft een opvolger gekregen: Nest 2. Geestelijk vader is niemand minder dan Tony Fadell, die bij Apple de iPod introduceerde.

Conversie

Britse toezichthouder begint handhaving cookiewet

De Engelse privacywaakhond zet de eerste stappen om de cookiewet te handhaven. De eerste tekenen wijzen erop dat meer dan de helft van de bedrijven de toch al erg liberale regels niet nakomen.

Conversie

EBay lid van loyaltyprogramma Nectar

EBay is lid geworden van Engelands grootste loyaltyprogramma Nectar. Voor iedere pond die consumenten online besteden krijgen ze een spaarpunt.

Conversie

Facebook Aanbiedingen: ‘Het werkt, maar verwacht veel klachten’

Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.

Conversie

Hands-on Lab: iOS 6

De iPhone is aan versie vijf toe, de iPad is nog niet verder dan nummer drie, maar systeemsoftware iOS heeft deze week cijfertje zes gekregen. Vijftien procent van het iOS verkeer is reeds afkomstig van deze laatste versie.

Conversie

Big Data: de regels veranderen

De regels van de online marketing zijn de laatste tijd aan het veranderen. Het gebruik van AB testen wordt herzien, en ook de focus op het optimaliseren van gemiddelde effecten lijkt te worden ingehaald.

Conversie