More stories

Hotjar: heatmaps, recordings en funnels tegen scherpe prijs

Hotjar is een startup dat een conversie toolbox biedt dat qua functionaliteiten vergelijkbaar is met SurveyMonkey, Crazy Egg en ClickTale en al voor 29 dollar beschikbaar is. “Daarvoor krijg je ongelimiteerd aantal gebruikers, websites en snapshots van data”, vertelt CEO David Darmanin van Hotjar.

Conversie

Adobe: ‘het gaat niet om single view of customer’

Jamie Brighton van Adobe vertelt over hun personalisatiesoftware, Adobe Target: “Bij personaliseren gaat het om de controle over je klantendata en die real time gebruiken. Alleen zo kun je een relevante en interactieve beleving bieden op alle digitale touchpoints.”

Conversie

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing

Nieuwe aanstellingen maken top Iceleads compleet

Start-up Iceleads stelt met Tony Hewett een zwaargewicht aan als CCO. Het net nieuw gefinancierde bedrijf haalde ook een operationeel en technisch directeur binnen en maakt daarmee de leiding compleet.

Conversie

Google lanceert koop nu-knop

Google gaat een nieuwe koop nu-knop lanceren bij zijn zoekresultaten. Daarmee wil het bedrijf de concurrentie aan met Amazon en eBay.

Conversie

Emerce eFashion: Liefde is aandacht

Full service bureau Fabrique bestudeert de grootste ongrijpbare succesfactor in fashion e-commerce: liefde. De wereld van e-commerce geeft nieuwe geweldige uitdagingen, die je maar net moeten liggen. Waar houd je echt van in je vak? Strateeg Louise Roose legt het volgende week uit op Emerce eFashion in Amsterdam.

Conversie

Silverpop: mobiele conversie verhogen via e-mail

Silverpop is een e-mailmarketing en marketing automation softwarebedrijf dat helpt de conversie van mobiele bezoekers te verhogen. “Het gaat om de context van een device. Je moet nadenken over je boodschap en de situatie van je publiek”, vertelt Loren McDonald van Silverpop, sinds mei vorig jaar onderdeel van IBM.

Mobile

Webshop is slechts het topje van de ijsberg in e-commerce

Wat is het meest onderschatte probleem bij e-commerce? Die vraag stelde ik aan Hugo Leyte, een expert op het gebied van e-commerce ketenbeheer. Als jij verantwoordelijk bent voor een e-commerce project, lees dan zeker verder, want Hugo heeft een aantal waardevolle tips om je e-commerce activiteiten te verbeteren.

Conversie

Hoe kunnen marketeers Landing Page Optimization verbeteren?

Landing page optimization (LPO) is van grote waarde voor marketeers. Het is immers dé manier om sitebezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk klanten, aldus 93 procent van de professionals wereldwijd. Toch zegt slechts 27 procent er ‘zeer succesvol’ in te zijn.

Conversie

Personalisatie geeft boost aan koopintentie

Meer apparaten, meer input en meer reclame. Marketeers vechten om de aandacht van de consument. Personalisatie helpt. En hoe. Het vergroot niet alleen de liefde voor een merk, het verhoogt ook nog eens de koopintentie. En daar is het ons uiteraard allemaal om te doen.

Conversie

Hoe Conrad ‘recommendation engines’ succesvol inzet

Met meer dan 400.000 artikelen in de webshop zocht Conrad naar een manier om zo snel mogelijk het juiste product bij de juiste persoon te krijgen: “Wij voeden onze recommendation engine met uitgebreide productdata en webanalytics. Naarmate we meer weten over een bezoeker, kunnen we een steeds betere aanbeveling doen”, legt Rudger de Groot van Conrad uit.

Conversie

Nederlandse startup lanceert ‘PageRank’ voor sitebezoekers

De Nederlandse startup Sagent werkt aan een soort PageRank voor anonieme bezoekers van een website. Deze score geeft aan waar de bezoeker in zijn aankoopfase zit. Zit hij dicht tegen een aankoopbeslissing aan, dan kan de site hem daarbij wat beter begeleiden. Is hij zich nog aan het oriënteren, dan wordt de bezoeker minder gestuurd.

Conversie

‘Pure players gaan verdwijnen’

Pure players, bedrijven met alleen een webwinkel, gaan in de toekomst verdwijnen. Dat stelde Steven Bakker, grondlegger van de BAS Groep, gisteren op het congres What going on in (R)etaling in Amsterdam. “Winkels converteren veel beter, maar wel met behulp van het internet.”

Conversie

Hoe je stapsgewijs de conversie kunt verhogen

‘Hoe maak je van een bezoeker een koper’? Dat is de vraag die Jurjen Jongejan beantwoordt met zijn boek ‘Meer omzet met je webshop’. “Volgens een stappenplan breng je in kaart waar de conversieknelpunten zitten, waar de mensen afhaken op je site en vervolgens ga je met AB-testen je site verbeteren.”

Conversie

Google gaat meer informatie met adverteerders delen

Google wil met adverteerders meer informatie gaan delen, zodat advertenties beter op doelgroepen kunnen worden afgestemd. Het is dezelfde aanpak die Facebook al in 2012 introduceerde met het concept ‘custom audiences’.

Conversie