More stories

Omzetscenario’s voor je online strategie

Zeker wanneer je al een succesvolle online organisatie hebt staan en je website aanzienlijke bezoekersaantallen trekt, is het belangrijker om bezig te zijn met het verbeteren van het conversiepercentage en de gemiddelde orderwaarde dan met het trekken van meer verkeer. Omzetscenario’s helpen je dit in te zien.

Conversie

Traffic4u haalt conversiekennis uit buitenland

Onlinemarketingbureau Traffic4u richt samen met een aantal buitenlandse branchegenoten een alliantie op om kennis uit te wisselen over conversieoptimalisatie.

Conversie

Geen iPhone, maar even sexy: Nest 2

De lerende thermostaat Nest heeft een opvolger gekregen: Nest 2. Geestelijk vader is niemand minder dan Tony Fadell, die bij Apple de iPod introduceerde.

Conversie

Britse toezichthouder begint handhaving cookiewet

De Engelse privacywaakhond zet de eerste stappen om de cookiewet te handhaven. De eerste tekenen wijzen erop dat meer dan de helft van de bedrijven de toch al erg liberale regels niet nakomen.

Conversie

EBay lid van loyaltyprogramma Nectar

EBay is lid geworden van Engelands grootste loyaltyprogramma Nectar. Voor iedere pond die consumenten online besteden krijgen ze een spaarpunt.

Conversie

Facebook Aanbiedingen: ‘Het werkt, maar verwacht veel klachten’

Nederlandse gebruikers van Facebook worden deze week vermoedelijk overstroomd met aanbiedingen. Facebook Offers ging eind vorige week live in Europa en online marketeers gooien alles in de strijd om hun eerste indrukken op te doen.

Conversie

Hands-on Lab: iOS 6

De iPhone is aan versie vijf toe, de iPad is nog niet verder dan nummer drie, maar systeemsoftware iOS heeft deze week cijfertje zes gekregen. Vijftien procent van het iOS verkeer is reeds afkomstig van deze laatste versie.

Conversie

Big Data: de regels veranderen

De regels van de online marketing zijn de laatste tijd aan het veranderen. Het gebruik van AB testen wordt herzien, en ook de focus op het optimaliseren van gemiddelde effecten lijkt te worden ingehaald.

Conversie

‘We hebben de oplossing voor de cookiewet’

Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.

Analytics

Hands-on Lab: UPC Horizon

Is de nieuwe digitale wonderdoos van kabelaar UPC een vroege voorloper van de toekomstige settopbox van Apple? Veelzijdig is het apparaat in elk geval.

Conversie

Favela Fabric opent The Social Shop

Favela Fabric start onder de naam Social Shop een nieuw label. Adverteerders kunnen daarmee hun eigen bestaande klanten nieuwe klanten laten werven, direct vanuit hun sociale netwerk op Facebook en Twitter.

Conversie

Half miljoen voor internationalisering Vonq

Ondernemers Michiel Muller, Wobbe Storms en Joost van der Klooster nemen een belang in de Rotterdamse recruitmentspecialist Vonq. Het nieuwe kapitaal wordt gebruikt voor de internationale uitrol van Qandidate.com.

Conversie

Hands-on lab: Google TV

Een dezer dagen komt Google TV beschikbaar in Nederland dank zij Sony Nederland, die daarmee de concurrentie aangaat met Apple TV. Emerce nam de proef op de som.

Conversie

De organisatie van conversie optimalisatie

Nieuwe technologie maakt het starten met conversie optimalisatie steeds makkelijker. Toch stranden organisaties regelmatig na een paar testen. Tijd voor inzicht in de complexe organisatie van deze discipline: de drie P’s van conversie optimalisatie.

Conversie

Digitale beïnvloeding: waarom klanten je product kopen

Beslissingen van consumenten zijn niet rationeel en daardoor zeer beïnvloedbaar. Dit verklaart de verschillen in conversie tussen de online- en de offlinewinkel.

Conversie