More stories

Voorkom betaaldrempels tijdens checkout

Bijna vijftig procent van de online shoppers laat zijn winkelmandje achter tijdens de checkout. Het kost webshops dagelijks duizenden euro’s. Zonde, want door kritisch te kijken naar het ontwerp en de logica van het online afrekenproces kan je makkelijk angst, onzekerheid en twijfel bij de shopper voorkomen.

Conversie

Whichtestwon: de meest opvallende A/B-testcases

Onder conversieoptimalisatiespecialisten is Whichtestwon.com een bekende autoriteit. Het Amerikaanse blog publiceert wekelijks interessante A/B-testcases en organiseert jaarlijks een wereldwijde A/B-test Award show. Tijdens de Award show werden in totaal 30 awards uitgereikt. Onder de awardwinnaars bevonden zich enkele Nederlandse winnaars (Traffic4u, Blue Mango en De Nieuwe Zaak). In dit artikel wordt selectie van de meest opvallende cases besproken.

Conversie

Conversie: A/B-testen met Bayesiaanse statistiek

Het mooie van de conversie-optimalisatie en het meten van succes is dat de A/B-test direct belangrijke inzichten biedt. Men neme de gewijzigde pagina en zet deze af tegen de huidige situatie. En zie: de conversieratio bepaalt welke richting ingeslagen wordt. Maar, zo blijkt, dat kan ook anders. Op basis van statistisch werk en eigen verstand.

Conversie

Grotere smartphone zegen voor adverteerder

De steeds grotere schermen van smartphones hebben een belangrijk effect op mobiele zoek-advertenties. Dat stelt Adobe in een nieuwe studie. De klikratio is hoger omdat mensen minder vaak per abuis op een advertentie drukken, zoals op kleinere schermen nogal eens het geval is.

Conversie

(Emerce Engage) Je klanten in fans veranderen met neuromarketing

Veel organisaties richten zich op de consument waarvan ze denken dat die bewuste koopbeslissingen neemt. Maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95 procent van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen kunnen van klanten fans gemaakt worden. Vanuit die wetenschap is Zeeshan Khan eerder dit jaar zijn eigen bedrijf gestart, Funsumers. Hij vertelt er volgende week over op Emerce Engage.

Analytics

Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.

Conversie

Verlaten winkelmandjes: e-mail nasturen helpt

Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.

Conversie

Telefoon onmisbaar in marketingmix

De telefoon blijft het kanaal waarbij de consument het vaakst overgaat tot conversie. Dat blijkt uit een verkennende analyse van de DDMA Commissie Telemarketing. Maar opdrachtgevers zien wel de noodzaak te investeren in gesprekskwaliteit.

Conversie

Twitter gaat coupons testen

Twitter is in de VS een experimentele coupondienst gestart onder de naam Twitter Offers. Consumenten kunnen de coupons verzilveren door eerst hun credit- of bankkaart aan te melden, waarna iedere volgende aankoop automatisch wordt verwerkt.

Conversie

Het perfecte opt-in formulier (infographic)

Om meer bezoekers op je mailinglijst te krijgen, moet je het opt-in formulier verbeteren. Door verschillende elementen in een opt-in formulier aan te passen, kun je voor grote veranderingen in de conversie zorgen. Maar hoe doe je dat dan? Website Cowboy legt het uit.

Conversie

Ve Interactive koopt GDM Digital

Technologiebedrijf Ve Interactive, actief in de e-commercesector, koopt reclametechnologiebedrijf GDM Digital voor twaalf miljoen dollar.

Conversie

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.

Analytics

Optimalisatie, het echte Zalando-effect

Het succes van Zalando is volgens velen toe te schrijven aan het agressieve marketingbeleid. Wie echter verder kijkt, ziet dat de optimalisatiestrategie van het bedrijf de ware motor is.

Conversie

De geheimen van de call to action button

Hoe verhoog je de interesse voor jouw nieuwsbrief? Hoe zorg je dat de ontvanger daadwerkelijk doorklikt? Ik zet een aantal ‘psychologische succesfactoren’ op een rij. In dit eerste artikel focus ik op de ‘Call to Action button’.

Conversie

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.

Conversie