More stories

De organisatie van conversie optimalisatie

Nieuwe technologie maakt het starten met conversie optimalisatie steeds makkelijker. Toch stranden organisaties regelmatig na een paar testen. Tijd voor inzicht in de complexe organisatie van deze discipline: de drie P’s van conversie optimalisatie.

Conversie

Digitale beïnvloeding: waarom klanten je product kopen

Beslissingen van consumenten zijn niet rationeel en daardoor zeer beïnvloedbaar. Dit verklaart de verschillen in conversie tussen de online- en de offlinewinkel.

Conversie

Nieuws- en politieke sites beste met cookiewet

De websites van nieuwsuitgevers en politieke partijen voldoen niet helemaal, maar wel het best aan de cookiewet. Gemeenten, retailers, banken, telecombedrijven en reisverkopers gooien er met de pet naar.

Conversie

Kijk verder dan directe conversies

De enorme hoeveelheid data beschikbaar in Google Adwords rapportages geeft steeds meer inzichten. Het optimaliseren van campagnes vereist dan ook verder kijken dan directe conversies.

Conversie

Hoe slaagt een traditionele retailer online?

Traditionele retailers kunnen in korte tijd ook online succesvol zijn. Een praktijkvoorbeeld van vrijetijdswarenhuis Camping Sport De Wit.

Conversie

Pas de succesformule van de Apple Stores ook online toe

Voor veel organisaties is er een duidelijk verschil tussen hun online en hun offline marketingstrategieën; het zijn op zichzelfstaande disciplines die elk hun eigen aanpak vragen. Drie pijlers achter het succes van de Apple Stores kunnen ook online worden toegepast en bewijzen dat offline strategieën ook online succes kunnen hebben.

Conversie

De toekomst van website optimalisatie

De technologie van het A/B-testen is in ontwikkeling met als recent hoogtepunt het integreren van de Google Website Optimizer in Google Analytics. Maar ook personalisatie en profiling zijn in opkomst in website optimalisatie. Waar moet je op letten?

Analytics

IBM herontdekt augmented reality

Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.

Conversie

Het hoog(s)tepunt van Google I/O: skydiven met Glass

Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.

Conversie

Het gevaar van de conversieratio

De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.

Analytics

eTravel: nog veel online mogelijkheden voor reisbranche

In de reisbranche valt nog veel te winnen door beter gebruik te maken van online ontwikkelingen: echt communiceren met de klant, focus op doelgroep, platform en kanaal en klanten binden met originele en unieke content.

Conversie

Conversie optimalisatie in breder perspectief op Webinale

Vorige week vond in Berlijn de Webinale plaats. Een conferentie met een holistische e-commercebenadering met onderwerpen als UX design, mobile en social. Een ander belangrijk onderdeel van het congres was de conversion day. Conversie optimalisatie in een breder perspectief.

Conversie

IBM: ‘Rol CMO wordt anders’

De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”

Conversie

Verhoog conversie door wederkerigheid

Beïnvloeding leidt tot conversie. Zeker als gebruik wordt gemaakt van technieken waar de meeste mensen nog altijd ‘intrappen’. Wederkerigheid speelt daarbij een grote rol. Hoe werkt dit?

Conversie

Beter converteren in acht stappen

Vergeet benchmarks als basis voor conversieverbetering. Beter converteren begint met het beantwoorden van twee basisvragen: wat is uw target voor de komende periode? En hoe gaat u die bereiken? Dat u constant verbetert, is daarbij belangrijker dan wat u verbetert.

Conversie