More stories

Yieldr: ‘De silo’s met klantdata gaan open’

Yieldr, het voormalige YD, denkt dat het niet lang duurt voordat zelfs televisiereclame via automated trading wordt ingekocht. “Van display naar tekstlink, televisie en al het andere waar je online komt”, zegt Chief Revenue Officer Mendel Senf.

Conversie

Burgerrechtenbeweging EFF: schaf HTTP af

De Amerikaanse burgerrechtenbeweging Electronic Frontier Foundation (EFF) wil dat het internetprotocol HTTP gaat verdwijnen. Al het verkeer dat via HTTP verloopt is onversleuteld en kan makkelijk worden onderschept en gemanipuleerd.

Conversie

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie

Huurauto krijgt app als sleutel

De Belgische Volkswagen importeur D’Ieteren en de Duitse onderdelenproducent Continental lanceren de digitale autosleutel in de vorm van een app voor huurauto’s.

Conversie

B2B-marketing: is LinkedIn het ideale platform?

In een zoektocht naar het juiste platform voor een nieuwe B2B-campagne vestigt de marketeer gevoelsmatig zijn hoop op LinkedIn. Op een zakelijk platform moet ongetwijfeld de doelgroep, de business professional, worden gevonden. Maar wat is de werkelijke potentie van dit netwerk?

B2B Digital

Ford-topman in bestuur Google

Voormalig Ford CEO Alan Mulally is het bestuur van Google komen versterken. Dat bestuur bestaat uit investeerder John Doerr, voormalig Intel CEO Paul Otellini en medeoprichter van VMWare Diane Greene.

Conversie

Livechat vaak niet live

Bijna de helft van ruim honderd websites in een onderzoek van managed live chat provider, LiveChat Pro bleek overdag niet bereikbaar. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was.

Conversie

Walmart begint online marktplaats voor leveranciers

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart begint een eigen advertentiemarktplaats, maar dan alleen voor zijn leveranciers. Via Walmart Exchange kunnen zij advertenties inkopen, maar ook gegevens uit onder meer sociale media raadplegen.

Analytics

ProSpex neemt online marketing specialist Webtraders over

B2B-leadgeneratiebedrijf ProSpex neemt online marketingspecialist Webtraders over. Laatstgenoemde zal verder gaan onder de naam ProSpex Online Marketing. Op die manier moet het eerste fullservice multichannel B2B-leadgeneratiebureau ontstaan waarin alle direct marketing disciplines onder één dak zijn samengebracht.

B2B Digital

Nexen breidt locatiegebaseerde marketingoplossing uit met Euclid

Het Gentse Nexen breidt zijn locatiegebaseerde marketingoplossing uit met analytics,. Bedrijven en retailers kunnen daarmee het gedrag van bezoekers an een winkel, museum of evenement analyseren.

Analytics

Stambomensite Mundia stopt

Stambomensite Mundia houdt op te bestaan. Dat melden de initiatiefnemers aan hun gebruikers. Vanaf 30 september 2014 maken de stambomen op Mundia.com deel uit van Ancestry. In het Engels, Frans, Duits, Italiaans, Zweeds en Spaans.

Conversie

Adidas wil klant ‘voelen’

Sportkledingfabrikant Adidas verzamelt en analyseert klantdata vooral via smartphones en tablets van klanten. En de inzichten worden bij voorkeur gedeeld met partners. Zo kan sneller worden ingespeeld op marktbehoeftes. Dat vertelde Michael Voegele, vice president IT van Adidas, op het congres MicroStrategy World in Barcelona.

Analytics

Online budgetten volgende VS-verkiezingen naar 1 miljard

Internetreclame zal bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen een grote spelen. Acht procent van het totale budget zal bij die verkiezingsstrijd bij digitale kanalen worden besteed.

Conversie

Catalonië pakt Airbnb aan

Airbnb wordt door Catalonië beboet voor 30.000 euro omdat het reclame maakt voor kamers die zich niet hebben geregistreerd bij het bureau voor toerisme, wat volgens de lokale wetgeving al twee jaar verplicht is.

Conversie