More stories

Zijn platte designtrends wel goed voor conversie?

Iedere website wordt zo eens in de tijd voorzien van een nieuw likje verf. De betreffende ontwerper zal zich ongetwijfeld laten beïnvloeden door de laatste trends. Is dat, met de conversie-optimalisatie in het achterhoofd, wel verstandig?

Conversie

Principes opzij: klantdata stuwen omzet

Binnen e-commerce leidt het personaliseren van de content tot een sterke toename van de conversie. Een open deur? Ook nu nog blijft inzet van dit soort technieken beperkt.

Conversie

Authenticiteit als middel tot meer conversie

Hoe kunnen organisaties zich online positief onderscheiden en daarmee het aantal conversies verhogen? Nu het internet steeds volwassener begint te worden, zullen op termijn meer websites in de basis op orde zijn. Het antwoord is: je kunt je onderscheiden door authentiek te zijn, door écht jezelf te zijn. Maar hoe doe je dat?

Conversie

Google lanceert Android Wear

Eerder dan verwacht heeft Google vandaag aparte systeemsoftware voor draagbare apparaten aangekondigd onder de naam Android Wear. De LG G Watch is een van de eerste producten die er staan aan te komen.

Conversie

Conversie-optimalisatie: neem niet alles klakkeloos over

De kunst van conversie-optimalisatie: veel wordt er over het onderwerp geschreven en veel leren we van andermans testresultaten. Neem echter niet alles klakkeloos over. Testcases en onderzoeksresultaten hebben in de loop der jaren ook tot een aantal standaard conversie killers geleid. Hoe ga je ermee om?

Conversie

Afwijken van de gewoontenorm: innovatie vs usability

Bij het verschijnen van Windows 8 kreeg Microsoft veel kritiek te verduren. De voornaamste reden is de onconventionele Metro gebruikersomgeving en daarmee ook het verwijderen van de Start-knop. Het grootste en meest gedurfde redesign van Microsoft werd een grote flop. Ook in het websitelandschap zien we steeds vaker dat men afwijkt van de gewoontenorm, maar is dit wel een goede ontwikkeling?

Conversie

NPO radiozenders via DAB+ nu bijna landelijk

Alle radiozenders van de publieke omroep zijn sinds woensdag in bijna heel Nederland via DAB+ te beluisteren. Deze week werd de laatste zender in Groningen aangezet. In totaal zijn er nu 24 zenders operationeel.

Conversie

Conversie: ‘zo min mogelijk afleiding is sleutel tot succes’

We spraken met Jaap Jacobs, partner en expert op het gebied van conversie-optimalisatie bij Fingerspitz. Hij houdt zich onder andere bezig met complexe analyses en het testen van pagina-elementen met als doel de conversie te laten toenemen. ‘Conversie-optimalisatie verschuift van een kwantitatieve werkwijze naar een kwalitatieve, individualistische aanpak.’

Conversie

Eerste bankapp voor Google Glass

De Spaanse bank Caixa heeft als eerste bank ter wereld een applicatie voor Google Glass en voor slimme horloges ontwikkeld. Met de Google Glass app kunnen klanten een lokale vestiging zoeken en valutakoersen omrekenen.

Conversie

Hogere conversie door reviews met een ‘gezicht’

Voor een enkele marketeer is het publiekelijk maken van de reviews een heikel punt. Klanten krijgen de vrijheid zonder tussenkomst van anderen een oordeel te delen. De controle op de inhoud is volledig zoek. Reviews zijn echter een belangrijke online succesfactor. Sterker nog, je kunt er enorm mee scoren.

Conversie

A/B-test: hoe Djoser 33 procent meer reizen verkocht

Whichtestwon.com is hét platform voor A/B- en multivariate testingcases. Elk jaar bekroont Which Test Won de beste testen met een award. Een onafhankelijke jury beoordeelde 160 testcases vanuit de hele wereld in verschillende categorieën en koos vorige week 30 finalisten uit. Traffic4u bedacht een A/B-test voor reisorganisatie Djoser, die 33 procent meer boekingen opleverde.

Conversie

Coupons.com naar de beurs voor 100 miljoen

De Amerikaanse kortingsbonnensite Coupons.com gaat naar de beurs om 100 miljoen dollar op te halen. Digitale coupons genieten nog steeds tientallen procenten groei aan belangstelling.

Conversie

Neelie Kroes: ‘Marktwerking alleen is niet voldoende’

Eurocommissaris Neelie Kroes (72) gaat een spannend jaar tegemoet. In het voorjaar moeten haar ambitieuze telecomplannen door het parlement worden geloodst. Noodzakelijk, wil Europa een volgende grote stap maken.

Conversie

De popup is terug: wil en kun je er iets mee?

De popup: aan het begin van deze eeuw nog één van de grootste ergernissen, nu steeds belangrijker binnen de conversie-optimalisatie. Een aantal manieren hoe de popup het beste kan worden ingezet.

Conversie

Christian Vriens (IQNOMY): ‘2014 het jaar van de verleiding’

De verleidingsstrategie wordt dit jaar erg belangrijk, vertelde Christian Vriens (IQNOMY) onlangs op Emerce Engage. “Je zult steeds meer zien dat bedrijven op allerlei manier klanten aan zich gaan binden, via e-mail marketing, apps of aanbiedingen waarmee je in de winkel terecht kunt.”

Conversie