More stories

Eerste bankapp voor Google Glass

De Spaanse bank Caixa heeft als eerste bank ter wereld een applicatie voor Google Glass en voor slimme horloges ontwikkeld. Met de Google Glass app kunnen klanten een lokale vestiging zoeken en valutakoersen omrekenen.

Conversie

Hogere conversie door reviews met een ‘gezicht’

Voor een enkele marketeer is het publiekelijk maken van de reviews een heikel punt. Klanten krijgen de vrijheid zonder tussenkomst van anderen een oordeel te delen. De controle op de inhoud is volledig zoek. Reviews zijn echter een belangrijke online succesfactor. Sterker nog, je kunt er enorm mee scoren.

Conversie

A/B-test: hoe Djoser 33 procent meer reizen verkocht

Whichtestwon.com is hét platform voor A/B- en multivariate testingcases. Elk jaar bekroont Which Test Won de beste testen met een award. Een onafhankelijke jury beoordeelde 160 testcases vanuit de hele wereld in verschillende categorieën en koos vorige week 30 finalisten uit. Traffic4u bedacht een A/B-test voor reisorganisatie Djoser, die 33 procent meer boekingen opleverde.

Conversie

Coupons.com naar de beurs voor 100 miljoen

De Amerikaanse kortingsbonnensite Coupons.com gaat naar de beurs om 100 miljoen dollar op te halen. Digitale coupons genieten nog steeds tientallen procenten groei aan belangstelling.

Conversie

Neelie Kroes: ‘Marktwerking alleen is niet voldoende’

Eurocommissaris Neelie Kroes (72) gaat een spannend jaar tegemoet. In het voorjaar moeten haar ambitieuze telecomplannen door het parlement worden geloodst. Noodzakelijk, wil Europa een volgende grote stap maken.

Conversie

De popup is terug: wil en kun je er iets mee?

De popup: aan het begin van deze eeuw nog één van de grootste ergernissen, nu steeds belangrijker binnen de conversie-optimalisatie. Een aantal manieren hoe de popup het beste kan worden ingezet.

Conversie

Christian Vriens (IQNOMY): ‘2014 het jaar van de verleiding’

De verleidingsstrategie wordt dit jaar erg belangrijk, vertelde Christian Vriens (IQNOMY) onlangs op Emerce Engage. “Je zult steeds meer zien dat bedrijven op allerlei manier klanten aan zich gaan binden, via e-mail marketing, apps of aanbiedingen waarmee je in de winkel terecht kunt.”

Conversie

Verliest jouw online checkout onnodig bezoekers?

Hoe doet mijn bestelproces het ten opzichte van de concurrentie? De uitval is hier 15 procent, is dat veel uitval voor deze stap? Kunnen we niet beter dezelfde informatie vragen in minder stappen? Om het maximale rendement uit je bezoekers te halen, ben je hier natuurlijk als online marketingspecialist nieuwsgierig naar. Een benchmark.

Conversie

WUA! wil marktleiderschap met usabilitytesten

Onderzoeksbureau WUA stelt Mario Tedde aan als managing director van een nieuwe afdeling die zich louter bezighoudt met eyetracking en bruikbaarheidsonderzoek. Hij tuigt de afdeling op om marktleider te kunnen worden in Nederland.

Conversie

De value proposition: ook voor minder unieke producten

Dat je met één online headline moet kunnen uitleggen wat de voordelen en unieke kenmerken zijn van een product staat binnen de conversie-optimalisatie buiten kijf. Maar met tientallen concurrenten om je heen die een vergelijkbaar product verkopen, is het schrijven van een unieke value proposition gecompliceerd. Hoe schrijf je, wanneer je helemaal niet zó uniek bent, een overtuigende propositie?

Conversie

De mobiele checkout vraagt om optimalisatie

Over zes jaar zal zo’n 70 procent van de online aankopen worden geplaatst via mobiele apparaten. Dat is de voorspelling die vorige maand werd gedaan in het rapport van Shopping2020. Retailers zagen de afgelopen jaren al dat het verkeer via smartphone en tablet toenemende was. Maar speelt u al voldoende in op deze mobiele trend?

Conversie

De invloed van lettertype en leesbaarheid op de conversie

Een onderdeel dat vaak over het hoofd wordt gezien bij het optimaliseren van websites, is de opmaak van de tekst. Als bezoekers een tekst niet kunnen of willen lezen, wordt een boodschap niet overgebracht en dus ook niet geconverteerd. Verhoog het aantal conversies door na te denken over de lettertypes en leesbaarheid van de tekst op je website.

Conversie

Conversie-optimalisatie in 2014: 10 tips van experts

We ontkomen er niet aan: terugblikken op het aflopende jaar en onze voorspellingen doen voor het aankomende. Zijn er grote veranderingen te verwachten binnen de conversie-optimalisatie? Resultaat boeken is natuurlijk ook komend jaar weer belangrijk. Experts delen hier hun visie en tips.

Conversie

Het jaar van: Wearables

De slimme bril van Google wilde afgelopen maar niet uit het nieuws verdwijnen, ook al is hij nog altijd niet verkrijgbaar. Ook was er weer veel te doen rond slimme horloges. De eerste indicaties zijn toch dat deze producten de hype wellicht niet overleven.

Conversie

Conversie-optimalisatie en Analytics: 9 favoriete rapporten

.In dit artikel worden de adviezen en bevindingen van verschillende conversie-experts gedeeld. Negen experts vertellen hoe zij erover denken en delen hun favoriete standaard rapportages.

Analytics