Emerce Digital Marketing: ‘Te veel focus op conversie, amper op merk’
Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.
Online marketeers leggen te veel nadruk op conversie en vergeten te kijken naar branding. En juist dat wordt belangrijk in de nabije toekomst waarin attributie lastiger wordt.
De check-out is belangrijk bij het verhogen van de conversie. Bezorgopties en duidelijke communicatie daarover spelen een sleutelrol: mijn vier tips.
‘Native advertising’ is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.
E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?
De eerste sprekers van Emerce Conversion zijn bekend. Voor het eerst sinds lange tijd vindt dit congres, ijs en wederdienende, weer fysiek plaats in Pakhuis de Zwijger op 21 april.
Personalisatie is een jong vakgebied zonder 100% geslaagde methode. Toch is genoeg bekend om voorbereid aan de slag te gaan. Antwoord op zeven vragen.
De toekomst van e-commerce begint bij de essentie: het creëren van een slimme merchandising-strategie. Hoe pak je dat aan?
Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.
Conversie-optimalisatie kan niet zonder een goed testbeleid. Maar hoe zorg je voor een workflow die continu testen centraal stelt?
Maak continu testen onderdeel van je conversiestrategie. Je zult zien dat het resultaat aanmerkelijk verbetert.
Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.
Door slim gebruik te maken van neuro-usability-onderzoek kan je de conversie een flinke boost geven. Maar hoe pak je dat aan?
Wat kan een redesign van je mobiele website betekenen voor het terugdringen van het uitvalpercentage bij de check-out?
Hoe call tracking vier keer zoveel data inzichtelijk kreeg bij DELA, wat leidde tot verbetering van campagnes, landingspagina’s en processen.
Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.