More stories

Scoupy steekt app in het nieuw

De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.

Conversie

Displaycampagnes: verloren bezoeker alsnog converteren

Niet alle bezoekers van webwinkels worden kopende klanten. Hoe kan je niet converterende bezoekers vanuit het Google Display Netwerk en YouTube alsnog verleiden tot een aankoop?

Conversie

Hands-On: Office 365 voor iPhone

Het lijkt vloeken in de kerk. Een Office-programma van Microsoft op de iPhone. Gisteren verscheen Office Mobile for Office 365 in de Nederlandse App Store. Reken echter niet op een volwaardige vervanging van Apples eigen iWork.

Conversie

Een nieuwe markt voor slimme sloten

Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.

Conversie

Waarom kopen mannen online kleding anders dan vrouwen?

Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?

Conversie

Application Performance Management; betere klantervaringen, omzet en groei

Reactietijden zijn in e-commerce zeer belangrijk. Onderzoek van de Aberdeen Group toont aan dat een vertraging van één seconde conversies met maar liefst 7 procent kan doen dalen. Voor een e-commercesite die voor 100.000 dollar per dag verkoopt kan een vertraging van één seconden dus leiden tot 2,5 miljoen dollar omzetverlies op jaarbasis.

Conversie

Online video als conversieverbeteraar: feit of fictie?

Online video lijkt dit jaar wel een van de ultieme middelen om conversieverbetering te generen. Zo introduceerde Wehkamp onlangs video’s op haar productpagina’s. Ook lijkt sinds januari 2013 het aantal blogs over online video exponentieel toe te nemen. Online video, is het te mooi om waar te zijn?

Conversie

Je mobiele app op nummer 1 met Facebook

Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!

Conversie

Klantenservice als omzetmachine

In de Apple Stores werken niet zo maar mensen, het zijn Geniuses. Zij regelen cursussen voor klanten, lossen hun problemen op en… verkopen heel veel. De Genius is fan van Apple, en dat levert euro’s op. Hoe haal je als bedrijf meer uit je werknemers en (bestaande) klanten? Conversieverbetering in acht stappen.

Conversie

Het geheime bedrijf achter de iWatch van Apple

De kans dat Apples slimme horloge iWatch gaat heten is niet erg groot. De domeinnaam iWatch.com is nog steeds in handen van Anything.com, die het al in 1998 liet vastleggen. Smartwatch.com daarentegen verwijst naar een ‘geheim project’. Apple?

Conversie

404-pagina’s zijn geen doodlopers

Website-aanpassingen leveren vaak dode links op bij affiliates. Wat is de impact daarvan? En wat levert reparatie ervan op? Een aantal inzichten en learnings van een van de grootste online verhuurders van vakantiewoningen.

Conversie

Offline kansen voor pure players

Steeds meer internetbedrijven adverteren offline zonder dat duidelijk is wat het bijdraagt aan de online conversie. Dat kan en moet anders.

Conversie

Conversie attributie: ‘Be less wrong’

John Wanamaker stelde ooit dat 50% van het advertentiebudget weggegooid geld was, maar dat het probleem was dat hij niet wist welke helft dit was. Ondanks dat hij dit ruim een eeuw geleden zei, gaat dat vandaag de dag nog steeds te vaak op. Ook in online media.

Conversie

Conversie optimaliseren? Make it really bloody obvious!

Je werkt hard aan zoekmachine-optimalisatie, PR en campagnes. Je vertelt je verhaal aan iedereen die het wil horen en trekt daarmee een hoop potentiële klanten. Ondanks dat het verkeer zal toenemen blijven verkopen of andere conversie wellicht uit. De truc? Make it really bloody obvious!

Conversie

Snelle mobiele site belangrijk voor online shoppers

Wie via twee kanalen inkopen doet, besteedt vier keer zoveel als degene die slechts één kanaal gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van de bekende Britse retailer Marks & Spencer. Hetzelfde onderzoek laat zien dat wie drie kanalen gebruikt zelfs acht keer zo veel besteedt. Tijd voor mobiele optimalisatie.

Conversie