More stories

Zo vorm je een hypothese voor je optimalisatieprogramma

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen de verschillende onderzoeken die je uitvoert. Deze overlap zorgt niet alleen voor een hoger rendement van jouw programma maar ook voor de waarborging van kennis binnen je organisatie. Maar hoe vorm je een hypothese? 

Conversie

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Chunken voorkomt chaos op je website

Net als je huis heeft een website af en toe een voorjaarsschoonmaak nodig. De vakantie is vaak het moment van het jaar om eens de zolder in te duiken, en alles grondig uit te pluizen. Van fotoboeken tot kleren en kinderspeelgoed: alles wat we niet meer gebruiken kan weg. Of toch niet helemaal?

Digital Design

Zo gebruik je emotie als motivatie voor online koopgedrag

Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.

Conversie

Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?

A/B-testen aan het uitvoeren maar op zoek naar meer experimenten? De oplossing zit wellicht in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO-programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas wel. Wegen voordelen op tegen de nadelen? 

Conversie

Wat je moet weten over structured data

Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan.

Search

Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument wordt kritischer. Hoe maak je je subscription service nog tot een succes?

Customer Engagement

Lucardi, Eneco en T-Mobile winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2018

Lucardi, Eneco en T-Mobile zijn de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2018. Gisteren streden tien finalisten in drie categorieën voor de marketing onderscheidingen. CRO staat voor Conversion Rate Optimisation, oftewel conversie-optimalisatie.

Conversie

Van databerg naar inzichten – hoe ontsluit je je data?

Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?

Marketing automation

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

Met het Recommender System personaliseer je je digitale productaanbod

Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die vergelijkbaar zijn met de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het Recommender System biedt uitkomst.

Online advertising

Doelgroeptargeting: zo bereik je de juiste groep

Op basis van alleen demografische gegevens lopen adverteerders een groot deel van de doelgroep mis, zegt onderzoek van Google en Compete. Hoe bereik je ze dan wel? 

Online advertising

Dit zijn de voordelen van Google Ads automatisering

 “Welke geautomatiseerde Google Shoppingstructuur sluit aan bij de doelstellingen van mijn klant?” en “Welke extensies kan ik automatiseren op basis van mijn productfeed?” Google Ads automatisering, de overstap van handmatig opgezette accounts en handmatig gecontroleerde biedingen naar een volledig geautomatiseerd systeem is niet eenvoudig. Hoe kan het wel?

Online advertising

App marketing: 3 stappen die veel appmarketeers vergeten

Na het (her)ontwikkelen van een app, storten bedrijven zich op het promoten ervan: zo snel mogelijk veel downloads realiseren. Een cruciale fout. Deze drie stappen worden vaak vergeten.

Customer Engagement

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie
1 4 5 6 7 8 43