More stories

People, Platform, Proces: inzichten voor het opzetten van een experiment-gedreven cultuur

Conversie-optimalisatie (CRO) kan eigenlijk niet meer zonder de inrichting van een experiment-gedreven cultuur. Hoe pak je dat aan?

B2B Digital

Stoomcurusus Duidelijkheid: Duidelijker wordt het niet!

Is je website wel duidelijk genoeg? Wedden van niet! Leer van Arjen Hanssen waar er op dit vlak winst te behalen valt.

B2B Digital
Premium

Hoe je met programmatic advertising en wensbaarheid het verschil maakt in de reisbranche

Turbulente tijden voor de reisbranche. Met een agile werkhouding en vernieuwde klantinzichten kan het ondanks COVID toch succesvol zijn.

Conversie

Hoe je de volgende stap in personalisatie zet: aandacht voor de klantintentie

Bij personalisatie draait het vooral ook om wat de intentie van de klant is. Denk dus niet alleen aan wie je klanten zijn, maar vooral ook wat ze zoeken.

Customer Engagement

ZorgKiezer: campagne met maximale impact in minimale tijd

De zorgverzekeringsmarkt: competitief en een korte overstapperiode. Dat vraagt veel van een marketingcampagne: lees hier over die van ZorgKiezer in 2020.

Campagnes
Premium

John Beerens, bol.com, Pearle, RTL Nederland en Transavia winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2021

De DDMA Dutch CRO Awards 2021 zijn gewonnen door John Beerens, bol.com, Pearle en RTL Nederland. Transavia wist de publieksprijs in de wacht te slepen.

Conversie

Hoe UX-onderzoek zorgt voor resultaten op lange termijn 

Alleen met de juiste UX-onderzoeksstrategie komt het perspectief van de klant op tafel en worden aannames van interne stakeholders uitgedaagd.

Conversie

Verdubbel je klantenbestand en verhoog je conversie binnen een jaar tijdens de pandemie

Hoe Vitaminstore hun klantenbestand verdubbelde in 12 maanden tijd en de conversies met 38% wist te verhogen – tijdens de coronapandemie.

Conversie

Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten

Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.

Conversie

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data
Premium

Kabinet wil verbod op nepbeoordelingen (update)

Het kabinet overweegt een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van neprecensies op internet, meldt het AD donderdag. Consumenten moeten zo beter beschermd worden bij online aankopen of het boeken van een hotelkamer.

Conversie

Deze conversie boosters zou iedere webshop moeten hebben

Welke conversie-boosters zijn onmisbaar voor succes met je webshop? En hoe pas je die boosters zelf het beste toe?

Conversie
Premium

Staatsloterij, ANWB, Pearle en Harman genomineerd voor CRO Awards

Essenza Home, POPfurniture, John Beerens, VodafoneZiggo, Staatsloterij, ANWB, bol.com, Pearle, Harman (JBL), RTL Nederland, Transavia en Nespresso zijn genomineerd voor de DDMA Dutch CRO Awards 2021.

Conversie

De psychologie van copywriting voor conversie

Tekst is met 28% de belangrijkste factor voor conversie. Ontdek hoe je met minder woorden, meer impact kan maken.

Conversie

Online afrekenen begint al vóór de betaaloplossing

Online betalen blijft een hobbel, zeker in vergelijking met betalen in de winkel. Snelle en gemakkelijke betaling online verdient daarom speciale aandacht.

Payment