More stories

Hoe neem je je organisatie mee bij conversie-optimalisatie?

Hoe krijg je de organisatie bij conversie-optimalisatie mee, hoe zet je CRO breed op en waarop moet je letten? 

Conversie

Hoe ICT-marketeers leads genereren: Cijfers uit onderzoek

Het genereren van nieuwe business is de belangrijkste activiteit van B2B-marketeers. Hoe doen ze dat, wat werkt, wat zijn de trends? Cijfers uit onderzoek.

Online marketing

Wat iedere webshop kan leren van de fashion-branche: Drie best practices

Doe je voordeel met drie praktijken uit de fashion-branche: offline en online dezelfde ervaring, gebruik klantprofielen en het belang van snelle levering.

Service Design

Starten met account-based marketing in vijf simpele stappen

Van inbound marketing (leads via brede campagnes) naar account-based marketing (gericht potentiële klanten zoeken). Begin ermee in vijf stappen.

Strategy

CRO: In vijf stappen naar een evidence-based prioriteringsmodel

Conversieoptimalisatie: voor statistiek, psychologie, server-side testen, etc. is ruim aandacht. Voor prioritering niet. Hoog tijd om dat te veranderen.

Conversie

Drie succesfactoren voor de marketing van de toekomst

Hoe ziet de toekomst van marketingcampagnes eruit? Klantdata, een gedegen analyse en customer engagement spelen in ieder geval een grote rol.  

Online marketing
Premium

fonQ claimt met digitale styling-beleving 76% hogere omzet

Testen van fonQ met een nieuwe styling tool hebben geleid tot een 76 hoger hogere omzet.

Conversie

Slim online groeien door conversie-optimalisatie en SEO

Hoe verdubbel je in 2021 de online resultaten met een slim stappenplan voor conversie optimalisatie en online marketing programma.

B2B Digital

A/B-testen: Tips vanuit de consumentenpsychologie

Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Verbeter je de conversie vooral verder door te experimenteren met intuïtie en verleiding.

Conversie

Onnodige discussie over online sales optimalisatie: Hoe voorkom je het?

Om online sales echt goed aan te sturen, zou je moeten werken met twee essentiële KPI’s: de Digital Sales Score en de Digital Experience Score.

Strategy

Branded video: van awareness naar conversie

Een goede marketingvideo kan meer doen dan alleen naamsbekendheid genereren. Zet de volgende stap naar conversie en resultaat.

B2B Digital

Hoe krijg je de massa op een design-fiets?

Uitdaging is binnen enkele jaren 1 miljard mensen op een design-fiets te krijgen. Maar de customer journey bij VanMoof is niet rechtlijnig.  

Conversie

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie

Hoe je CRO-team het hele bedrijf zo ver krijgt om CRO te omarmen

Het CRO-werkveld is uitgegroeid van een klein MacGyver-praktijkje tot een toegewijd A-team. Nu moet de rest van het bedrijf CRO nog omarmen.

B2B Digital