More stories

Hoe krijg je de massa op een design-fiets?

Uitdaging is binnen enkele jaren 1 miljard mensen op een design-fiets te krijgen. Maar de customer journey bij VanMoof is niet rechtlijnig.  

Conversie

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie

Hoe je CRO-team het hele bedrijf zo ver krijgt om CRO te omarmen

Het CRO-werkveld is uitgegroeid van een klein MacGyver-praktijkje tot een toegewijd A-team. Nu moet de rest van het bedrijf CRO nog omarmen.

B2B Digital

Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen

Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.

E-commerce

De toekomst van online conversieoptimalisatie: Drie centrale thema’s volgens retailers zelf

Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.

Conversie

De nieuwste UX-trends om de klantervaring voor mobile te verbeteren

Het bieden van een optimale ervaring op mobiele devices is essentieel om de verwachtingen van je klanten te overtreffen.

B2B Digital

25 psychologische overtuigingstechnieken die werken op iedere website

Hoe voeg je verleiding toe aan je website om het brein van je bezoekers te prikkelen en overtuigen? Met psychologische overtuigingstechnieken.

B2B Digital

De rol van cultuur bij website-optimalisatie

Verschillen tussen culturen en landen zijn iets om rekening mee te houden bij website-optimalisatie. Fouten worden soms hard bestraft.

B2B Digital

Personaliseren kun je leren

Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?

B2B Digital

Zo maak je CRO effectiever met Growth Hacking

Als CRO-specialist ligt je focus op conversies. Maar eigenlijk heeft de complete klantreis je aandacht nodig. Dat kan met Growth Hacking.

Conversie

Emerce Conversion: meten aan emoties

Sportskledingmerk Asics, dat zich grotendeels op hardlopers richt, wil het neuro-usability onderzoek waarmee de tool Shoefinder werd getest, breder gaan inzetten. Dat zegt Rick Hoving van Asics bij Emerce Conversion.

Conversie

Emerce Conversion: voor DELA is de telefoon het belangrijkste marketingmiddel

Als het over uitvaarten gaat heeft de consument het liefst persoonlijk contact. Bij uitvaartbedrijf DELA pakt 79 procent nog gewoon de telefoon, tegenover 21 die reageert via webformulieren. Maar waarom dat nou was, dat wisten ze bij DELTA lange tijd niet.

Conversie

Emerce Conversion: de testcultuur van Squla

Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.

Marketing

Greetz op Emerce Conversion: ‘Dalende conversieratio’s niet altijd slecht’

Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.

Conversie