More stories

Zo voorspelt Google Firebase het gedrag van app-gebruikers

Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.

Analytics

Hoe bouw je een 360-graden-klantbeeld?

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?

Customer Engagement

Hoe KLM data-driven de impact van e-mail vergroot

KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.

E-mailmarketing

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie

Zo creëert CliniClowns 440 procent meer donaties

Wat als het aantal donaties voor een goed doel inzakt? De CliniClowns kregen te maken met teruglopende steun, maar kregen het voor elkaar om dat proces om te draaien. Zo deden ze dat.

Customer Engagement

Creëer een gepersonaliseerde retailervaring met data science

Hoe kan een statische winkel doorgroeien naar een retailomgeving waar de consument met slimme displays en spiegels een verrassende en gepersonaliseerde winkelervaring aangeboden krijgt? Met de ontwikkeling van data science en machine learning kan de fysieke winkel de klant een beleving bieden die online niet mogelijk is.

Artificial Intelligence

Pinterest ruilt Buyable Pins voor Product Pins

Pinterest neemt afscheid van zijn Buyable Pins, waarmee bezoekers van de site rechtstreeks afgebeelde producten bij retailers konden bestellen. Daarvoor in de plaats komen Product Pins. Het belangrijkste verschil is dat de prijzen dynamisch variëren, afhankelijk van wat elders wordt aangeboden, en gebruikers ook informatie krijgen over de beschikbaarheid van de producten.

Conversie

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Zo vorm je een hypothese voor je optimalisatieprogramma

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen de verschillende onderzoeken die je uitvoert. Deze overlap zorgt niet alleen voor een hoger rendement van jouw programma maar ook voor de waarborging van kennis binnen je organisatie. Maar hoe vorm je een hypothese? 

Conversie

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Chunken voorkomt chaos op je website

Net als je huis heeft een website af en toe een voorjaarsschoonmaak nodig. De vakantie is vaak het moment van het jaar om eens de zolder in te duiken, en alles grondig uit te pluizen. Van fotoboeken tot kleren en kinderspeelgoed: alles wat we niet meer gebruiken kan weg. Of toch niet helemaal?

Digital Design

Zo gebruik je emotie als motivatie voor online koopgedrag

Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.

Conversie

Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?

A/B-testen aan het uitvoeren maar op zoek naar meer experimenten? De oplossing zit wellicht in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO-programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas wel. Wegen voordelen op tegen de nadelen? 

Conversie

Wat je moet weten over structured data

Structured data leeft nog niet, concludeert Brent Meulenberg, maar onder webbouwers proeft hij wel de behoefte aan meer informatie. Daarom een overzicht van de basis van structured data, de voordelen en hoe ermee aan de slag te gaan.

Search

Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument wordt kritischer. Hoe maak je je subscription service nog tot een succes?

Customer Engagement
1 5 6 7 8 9 44