More stories

Hoe UX-onderzoek zorgt voor resultaten op lange termijn 

Alleen met de juiste UX-onderzoeksstrategie komt het perspectief van de klant op tafel en worden aannames van interne stakeholders uitgedaagd.

Conversie

Verdubbel je klantenbestand en verhoog je conversie binnen een jaar tijdens de pandemie

Hoe Vitaminstore hun klantenbestand verdubbelde in 12 maanden tijd en de conversies met 38% wist te verhogen – tijdens de coronapandemie.

Conversie

Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten

Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.

Conversie

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data
Premium

Kabinet wil verbod op nepbeoordelingen (update)

Het kabinet overweegt een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van neprecensies op internet, meldt het AD donderdag. Consumenten moeten zo beter beschermd worden bij online aankopen of het boeken van een hotelkamer.

Conversie

Deze conversie boosters zou iedere webshop moeten hebben

Welke conversie-boosters zijn onmisbaar voor succes met je webshop? En hoe pas je die boosters zelf het beste toe?

Conversie
Premium

Staatsloterij, ANWB, Pearle en Harman genomineerd voor CRO Awards

Essenza Home, POPfurniture, John Beerens, VodafoneZiggo, Staatsloterij, ANWB, bol.com, Pearle, Harman (JBL), RTL Nederland, Transavia en Nespresso zijn genomineerd voor de DDMA Dutch CRO Awards 2021.

Conversie

De psychologie van copywriting voor conversie

Tekst is met 28% de belangrijkste factor voor conversie. Ontdek hoe je met minder woorden, meer impact kan maken.

Conversie

Online afrekenen begint al vóór de betaaloplossing

Online betalen blijft een hobbel, zeker in vergelijking met betalen in de winkel. Snelle en gemakkelijke betaling online verdient daarom speciale aandacht.

Payment

De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!

Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.

Online marketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Introductie (1/4)

Najaar, shoppingseizoen. Wacht niet en begin nu met voorbereiden. In de eerste plaats: oriënteer je op je doelgroep en denk na over de klantreis.

Customer Engagement

15% hogere doorklikratio door middel van user-generated content

Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.

E-mailmarketing

Hoe neem je je organisatie mee bij conversie-optimalisatie?

Hoe krijg je de organisatie bij conversie-optimalisatie mee, hoe zet je CRO breed op en waarop moet je letten? 

Conversie

Hoe ICT-marketeers leads genereren: Cijfers uit onderzoek

Het genereren van nieuwe business is de belangrijkste activiteit van B2B-marketeers. Hoe doen ze dat, wat werkt, wat zijn de trends? Cijfers uit onderzoek.

Online marketing

Wat iedere webshop kan leren van de fashion-branche: Drie best practices

Doe je voordeel met drie praktijken uit de fashion-branche: offline en online dezelfde ervaring, gebruik klantprofielen en het belang van snelle levering.

Service Design