More stories

Slim online groeien door conversie-optimalisatie en SEO

Hoe verdubbel je in 2021 de online resultaten met een slim stappenplan voor conversie optimalisatie en online marketing programma.

B2B Digital

A/B-testen: Tips vanuit de consumentenpsychologie

Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Verbeter je de conversie vooral verder door te experimenteren met intuïtie en verleiding.

Conversie

Onnodige discussie over online sales optimalisatie: Hoe voorkom je het?

Om online sales echt goed aan te sturen, zou je moeten werken met twee essentiële KPI’s: de Digital Sales Score en de Digital Experience Score.

Strategy

Branded video: van awareness naar conversie

Een goede marketingvideo kan meer doen dan alleen naamsbekendheid genereren. Zet de volgende stap naar conversie en resultaat.

B2B Digital

Hoe krijg je de massa op een design-fiets?

Uitdaging is binnen enkele jaren 1 miljard mensen op een design-fiets te krijgen. Maar de customer journey bij VanMoof is niet rechtlijnig.  

Conversie

Écht outside-in denken in het commerciële proces: Zo pak je het aan

Outside-in denken is een goed principe maar geeft in de praktijk soms frictie. Halfslachtige implementatie en de verkeerde metrics zijn vaak het probleem.

HubSpot

Persuasive design: Psychologische inzichten om gedrag (positief!) te beïnvloeden

Menselijk gedrag laat zich op veel verschillende manieren beïnvloeden. Behavorial of persuasive design introduceert triggers om gebruikers ‘een zetje in […]

Conversie

Hoe je CRO-team het hele bedrijf zo ver krijgt om CRO te omarmen

Het CRO-werkveld is uitgegroeid van een klein MacGyver-praktijkje tot een toegewijd A-team. Nu moet de rest van het bedrijf CRO nog omarmen.

B2B Digital

Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen

Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.

E-commerce

De toekomst van online conversieoptimalisatie: Drie centrale thema’s volgens retailers zelf

Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.

Conversie

De nieuwste UX-trends om de klantervaring voor mobile te verbeteren

Het bieden van een optimale ervaring op mobiele devices is essentieel om de verwachtingen van je klanten te overtreffen.

B2B Digital

25 psychologische overtuigingstechnieken die werken op iedere website

Hoe voeg je verleiding toe aan je website om het brein van je bezoekers te prikkelen en overtuigen? Met psychologische overtuigingstechnieken.

B2B Digital

De rol van cultuur bij website-optimalisatie

Verschillen tussen culturen en landen zijn iets om rekening mee te houden bij website-optimalisatie. Fouten worden soms hard bestraft.

B2B Digital

Personaliseren kun je leren

Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?

B2B Digital

Zo maak je CRO effectiever met Growth Hacking

Als CRO-specialist ligt je focus op conversies. Maar eigenlijk heeft de complete klantreis je aandacht nodig. Dat kan met Growth Hacking.

Conversie