More stories

Emerce Conversion: de testcultuur van Squla

Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.

Marketing

Greetz op Emerce Conversion: ‘Dalende conversieratio’s niet altijd slecht’

Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.

Conversie

Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!

Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.

Conversie

Hoe CRO en UX de bank hebben veranderd

In tien jaar tijd is de kijk van ABN Amro op de interactie met de klant totaal veranderd. Hoe CRO en UX alles omgooiden binnen de bank.

Conversie

Systematisch betere CRO door gedragsverandering, het kan

Gedragsverandering in een organisatie realiseren is een grote opgave. Een gedragsmodel kan helpen om een organisatie CRO te laten omarmen.

B2B Digital

De heilige graal van digitaal meten

Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.

Attributie

Optimalisatie van conversie door meer te experimenteren

Hoe breng je versnelling in Conversion Rate Optimalization? Met de juiste rolverdeling in CRO-teams en door meer te testen en experimenteren.

B2B Digital

Relevantere ervaringen met AI-gestuurde personalisatie

Inzet van AI om de gebruikerservaringen te verbeteren is geen toekomstmuziek meer. AI-personalisatie helpt om relevanter voor klanten te zijn.

Artificial Intelligence

Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data

Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.

Conversie

Emerce Digital Marketing: ‘Geen cookies? Geen probleem’

Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.

Conversie

Personaliseer digitale ervaringen voor je klanten met een headless CMS

Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.

CMS

Conversiewaarde HORNBACH verdriedubbeld bij Local Inventory Ads en Pickup Today

Local Inventory Ads van Google Shopping tonen je winkelvoorraad aan potentiële klanten in de buurt. HORNBACH kreeg de conversiewaarde er flink mee omhoog.

Conversie

Drie inzichten waarmee Body&Fit de digital experience verbeterde 

Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.

Conversie

Wat verwachten Belgen van Nederlandse webshops? Drie adviezen over bezorging

Als Nederlandse webshop leveren in België? Let op: Belgische consumenten hebben andere verwachtingen. Drie adviezen over de bezorging op basis van cijfers.

Logistics

Hoe je je campagne-aansturing naar een hoger niveau tilt

Met andere conversiemetingen kan je op basis van vaak onontgonnen bronnen je campagne-aansturing aanmerkelijk verbeteren. Maar hoe doe je dat?

B2B Digital