Conversion

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Conversion

7 dingen die een designer moet weten over digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid helpt mensen met een handicap of een beperking om gemakkelijk de weg te vinden op het internet. Net zoals openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen, zou dat ook op het web zo moeten zijn. Welke webrichtlijnen zijn er en waar moet een designer nog meer rekening mee houden?


Hoe verhoog ik de conversie van mijn blog?

B2B-bloggers, maar ook B2C of juist hobbybloggers willen allemaal weten hoe ze de conversie kunnen verhogen. Vaak zijn ze al gestart met het periodiek bloggen en zijn ze lekker op dreef met nieuwe blogs, herschrijven van oude blogs, reacties beantwoorden en social media community management. Maar dan volgt het kantelpunt: wat kan er  nog meer met het blog? 


Infographic: shoppable media

Van Pinterest tot Snapchat, menig platform probeert consument te verleiden tot de aankoop van artikelen. En dat lukt over het algemeen beter met koopknoppen of advertenties waarmee je artikelen direct kunt bestellen (zonder omleiding naar een webwinkel). Een naadloze klantreis is wel een voorwaarde, zo blijkt uit deze infographic van AdWeek.


Google Shopping optimalisatie; mogelijkheden en 5 tips

Google zou zijn eigen populariteit hebben misbruikt en Google Shopping voorrang hebben gegeven ten opzichte van concurrenten. Hiervoor heeft het ook een boete gekregen van de Europese Commissie en Google heeft 90 dagen de tijd gekregen om de functie van Google Shopping aan te passen. De eerste wijzigingen zijn aangekondigd en prijsvergelijker vergelijk.nl kreeg de primeur om als eerste zichtbaar te zijn tussen de Google Shoppingresultaten. Desondanks is de verwachting dat Google Shopping een belangrijk onderdeel zal blijven in de online marketingstrategie van webwinkels. De hoogste tijd dus voor tips over het doen van Google Shopping optimalisaties.


Google Shopping updates in de EU: Wie profiteert?

In juni kreeg Google een boete opgelegd door EU-commissaris Margrethe Vestager van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik. Het vertonen van advertenties afkomstig uit Google Shopping op de zoekresultatenpagina bleek volgens EU wetgeving oneerlijke concurrentie te zijn. Naar aanleiding van deze zaak heeft Google recentelijk een wijziging doorgevoerd: Prijsvergelijkers kunnen nu ook productadvertenties inkopen op de zoekresultatenpagina van Google shopping.


Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  


Wat muisgedrag je vertelt over je websitebezoekers

Door te herkennen wanneer websitebezoekers dreigen af te haken en te bepalen hoe ‘hot’ ze zijn als prospect, kunnen e-commerce partijen ingrijpen voordat een potentiële klant van de radar verdwijnt. Hierdoor kun je geïnformeerd beslissen of en welke resources je inzet om de klant binnenboord te houden. Een glazen bol is niet nodig – mouse-overs zijn een uitstekende indicatie van wat je bezoeker van plan is.


Meer artikelen in Conversion

Channel Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels