Conversion

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Conversion

De zeven valkuilen van de CRO-flow

De populariteit van Conversion Rate Optimization wordt steeds groter binnen organisaties. Waar we voorheen nog bezig waren met de bekende Cialdini’s lukraak inzetten, zijn we nu klaar voor next generation insights op het gebied van CRO. En om dat te kunnen realiseren moeten we goed begrijpen hoe we een proces hiervoor zo goed mogelijk kunnen inrichten en vooral weten welke valkuilen we moeten vermijden.


Zo structureer je shoppingcampagnes op basis van koopintentie

Voor adverteerders in de retail sector is het belang van adverteren in Shopping bekend. Shopping is groter dan tekstadvertenties en groeit onverstoorbaar door. Maar het opzetten van een goede Shopping campagne kan een uitdaging zijn. Dit is een 4 stappenplan om een goede Shopping campagne in te richten.


Google AdWords: Nieuwe functionaliteit leidt tot hogere match

De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.


Zo belangrijk voor je conversie: thumbnails

Als je wilt dat je video’s bekeken worden, dan moeten ze opvallen. Vaak beslissen bezoekers wat ze gaan kijken op basis van thumbnails. Youtube selecteert bijvoorbeeld automatisch drie thumbnails waaruit gekozen kan worden, maar je kunt ook zelfgemaakte thumbnails uploaden. Welke mogelijkheden biedt dat en wat zijn de verschillende soorten effectieve thumbnails.


Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.


Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.


Meer artikelen in Conversion

Channel Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels