Channel Coronacrisis

In dit topic vind je nieuws en achtergrond over de coronacrisis (veroorzaakt door het coronavirus of COVID-19). Specifiek de impact op business, commerce en marketing. Tips over thuiswerken, inzichten in hoe je als retailer sterker uit de chaos komt. Dat en andere learnings om elkaar door deze moeilijke tijd te loodsen. Bijdragen? Mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl

More stories

Thuiswerkverkeer KPN trekt weer aan

Het thuiswerkverkeer op het vaste KPN-netwerk is na de nieuwe coronamaatregelen van de overheid met bijna een derde toegenomen. Dat blijkt uit de jongste gegevens van het telecombedrijf.

Coronacrisis

Agility, cultuuromslag en klantgerichte KPI’s: zo maak je je marketingplan tot een succes

Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.

Strategy

Hoe TUI snel een ‘corona social rescue team’ wist op te zetten

Crisiscommunicatie: hoe TUI tijdens de coronauitbraak een positief sentiment creëert op hun social media kanalen.

Coronacrisis

Congresmarkt vreest lockdown, eerste afzegging

Telecompaper wacht de besluitvorming over het advies van het OMT niet af en heeft zijn jaarcongres Telecom Insights 2021 in Bussum eind november reeds afgeblazen. Het congres wordt verplaatst naar 24 maart 2022.

Coronacrisis

Wat staat de supply chain te wachten rond de feestdagen?

De feestdagen staan voor de deur. Vertraagde leveringen zijn er echter nu al overal. Wat staat de supply chain nog te wachten en hoe kun je je erop voorbereiden?

Logistics

Het ‘nieuwe lokaal’: Retail na corona is dichtbij en digitaal

Corona toonde de kracht van e-commerce én de waarde van lokale retailers. De combinatie – lokaal en digitaal – is de toekomst voor zelfstandige ondernemers.

Coronacrisis

Het kantoor van de toekomst: ingericht op hybride werken

Thuiswerken is een blijvertje. En dus krijgt het kantoor een andere rol. Van werklocatie naar clubhuis, een schets van het kantoor van de toekomst. 

Communicatie

Hoe het Filmfestival Rotterdam dankzij een flexibel DXP de coronaklap overleefde

Dankzij een interactief streamingplatform bleef de essentie van het International Film Festival Rotterdam behouden en werd een nieuw publiek bereikt.

Digital Transformation

Social Travel 30: Op weg naar herstel

In het 3de kwartaal van 2021 veert de reisbranche op, maar verschijnen ook fundamentelere vragen op sociale media: moet alles wel weer verder op oude voet?

Social

Hybride evenementen bieden het beste van twee werelden: uitleg en vijf tips

COVID-19 leidde tot veel hybride evenementen. Die blijken veel voordelen op te leveren ten opzichte van louter fysieke bijeenkomsten. Uitleg en vijf tips.

Digital Transformation

De 26 beste tools voor remote teamwork volgens 11 experts

Om op afstand te kunnen werken, heb je de beste digitale tools nodig voor jezelf en je team. 11 Experts bespreken de 26 beste tools voor remote teams.

Communicatie

Mogelijk vertraging bij levering speelgoed

Speelgoedverkopers zoals Intertoys en Lobbes.nl, maar ook webwinkels Amazon en bol.com, waarschuwen voor langere levertijden van speelgoed. Dat blijkt uit een rondgang van ANP.

Coronacrisis

Zeven tips voor een flexibele organisatie van de klantenservice

Flexibiliteit is voor veel bedrijven een belangrijk concept gebleken tijdens de Coronacrisis: ook voor de klantenservice. Zeven best practices op een rij.

Customer Experience

De Jonge wil wetgeving voor CoronaMelder-app verlengen

Demissionair minister De Jonge wil de wetgeving die de CoronaMelder-app mogelijk maakt wederom verlengen, tot 10 januari 2022. Dat laat de bewindsman weten in een brief aan de Eerste en Tweede Kamer.

Coronacrisis

Succesvol werken op afstand als IT-bedrijf

Thuis en verspreid werken gebeurt steeds meer. Er zijn goede redenen om dat te stimuleren. Pak het goed aan en zowel bedrijf als medewerkers profiteren.

Digital Transformation