Creative

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Creative

Virtual reality: succes komt niet snel

Waar in 2016 ongeveer 10 miljoen VR-brillen aan de man zijn gebracht, gaan er in 2021 mogelijk 100 miljoen over de toonbank, voorspelt onderzoeker IDC. Ook zullen de uitgaven aan toepassingen naar verwachting groeien naar $215 miljard. Een reality check is echter op zijn plaats. Staar je niet blind op deze mooie cijfers, de eerste stap is gezet maar VR heeft nog een lange weg te gaan. 


Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.


Remon Tijssen over zijn kijk op design: ‘Blijf alles in twijfel trekken’

Designers gebruiken geregeld componenten die zich al eens bewezen hebben. “Dat is goed – fantastisch zelfs – maar ze moeten niet vergeten om al die ingrediënten in twijfel te blijven trekken”, zegt Remon Tijssen. De bekende designer is deze week over vanuit San Francisco voor ‘Digital Dinner Amsterdam’. Hij vertelt over zijn visie.


CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.


Thijs Biersteker over veranderingen in de creatieve industrie

Thijs Biersteker maakt interactieve installaties en producten, met als doel de wereld beter te maken. Hoe dat te bereiken? “Door technologie en praktische oplossingen. Daarom besloot ik om dingen te gaan maken die mensen inspireren en ze verder laten denken.” We spreken Biersteker over zijn idealen, het gebruik van technologie in de creatieve sector en het belang van een goed businessplan. 


Meer artikelen in Creative

Channel Creative

In het Topic Creative vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie op het gebied van de creatieve industrie: design, video en reclame. Wat werkt en wat niet? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels