[Column] ‘Standing out’ is het nieuwe ‘staying in’
Gedurfde marketing werkt. Wat mij betreft is dat iets waar we in een tijd van algoritmen, AI en dashboards wel wat vaker bij stil mogen staan.
Gedurfde marketing werkt. Wat mij betreft is dat iets waar we in een tijd van algoritmen, AI en dashboards wel wat vaker bij stil mogen staan.
Het was een gewone autorit naar huis. Toen begon het ineens: een pieptoon, dof, aanhoudend. Componist Stephen Emmer verloor zijn gehoor.
Vier creatieve geesten over hoe de media van de toekomst eruit komen te zien en welke rol AI, creativiteit en controle daarbij spelen.
Een onderwerp dat steeds meer urgentie krijgt in de media- en techwereld: hoe verandert kunstmatige intelligentie (AI) de muziekwereld?
Kruidvat breidt zijn interne contentcapaciteit uit met de opening van de nieuwe Kruidvat Studio in Veenendaal. Deze inhouse creatiestudio vormt een sleutelonderdeel van de mid funnel contentstrategie en is...
CreativeNL sprak op SXSW met makers van 'immersive experiences' en andere betrokkenen. Waar liggen de creatieve en economische kansen, en waar de gevaren?
In oktober 2008 zat William Brand, medeoprichter van het designatelier Brand van Egmond, op het hoogtepunt van zijn carrière. En toen kwam Lehman Brothers.
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
De ‘veilige’ alternatieven voor WhatsApp en X – respectievelijk Signal en Bluesky en beide geleid door een vrouw – stonden op het podium van SXSW. Leuk feit: Nederland is...
"DJ zijn is alleen maar plezier brengen. Binnenkomen, mensen blij maken, volledig openstaan met je gevoel," vertelt Ronald Molendijk. Maar dat veranderde.
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.