Terugblik op de GDC24: ‘De gamingindustrie bevindt zich op een keerpunt’
De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.
De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.
Het onafhankelijke bureaunetwerk Handpicked voegt de twaalfde schakel aan zijn ketting toe met de overname van designbureau Morrow uit Rotterdam.
TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.
De baas van Twitter en Tesla is volgende week woensdag aanwezig op het Cannes Lions-festival voor een sessie over creativiteit, AI en innovatie.
Hoe kan de toekomst van het (kunst)museum eruitzien met behulp van AI? En wat zijn goede voorbeelden van wat er nu al gebeurt?
Na Cloud en Android vorige week is nu de marketingdivisie van Google aan de beurt om zijn AI-nieuwigheden te presenteren. In essentie plakt de techgigant overal AI-features op waar het maar kan.
Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.
Tweehonderd overwegend Amerikaanse artiesten starten een protestactie tegen het gebruik van generatieve kunstmatige intelligentie. Het bedreigt hun vak en hun brood, vertellen ze in een open brief.
Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.
Media-ondernemer Deniz Alkaç lanceert de creatieve filmproductiemaatschappij 10/10. “Het draait om het vakmanschap van film maken, creatie als kunst.”
Creatief directeur Max Pinas maakt bekend dat hij het internationale digitale bureau DEPT verlaat.
Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.
Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.
Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.
Appbouwer Pinch en fotografiebureau Photo Republic lanceren gezamenlijk een nieuw label onder de naam Mesmiro. Deze zogeheten AI-studio genereert fotografie voor websites, magazines en advertentiecampagnes.