More stories

Victor Knaap: ‘Nederlandse bureaumarkt is te vol’

De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.

Digital Agencies

Nederlands alternatief voor Googles Ads Creative Studio

De online Google-omgeving waar marketeers display en video konden verwerken is gesloten. Twee Nederlandse bedrijven bouwden als de wiedeweerga een lokaal alternatief. Dat niet verdwijnt.

Marketing

SXSW: Signal en Bluesky over de creatieve industrie

De ‘veilige’ alternatieven voor WhatsApp en X – respectievelijk Signal en Bluesky en beide geleid door een vrouw – stonden op het podium van SXSW. Leuk feit: Nederland is de snelst groeiende markt van Signal.

SxSW

[Podcast] Doorzetters met Ronald Molendijk: muziek, miljoenen en ‘mindset’

“DJ zijn is alleen maar plezier brengen. Binnenkomen, mensen blij maken, volledig openstaan met je gevoel,” vertelt Ronald Molendijk. Maar dat veranderde.

Creative

Pensioen voor werknemers: goed werkgeverschap, talentmagneet én fiscaal voordeel

Pensioen is meer dan een verplichting—het is een strategisch middel om talent te binden en werkgevers aantrekkelijker te maken. Toch […]

Creative

CreativeNL wel op SxSW Austin, niet in Londen

De Nederlandse creatieve industrie zal ook dit jaar weer op SxSW in Austin aanwezig zijn, vertegenwoordigt in CreativeNL De Londense zustereditie in juni laten ze dit jaar voorbij gaan.

Creative

ADCN stelt nieuw Creative Board aan

ADCN, de club voor creativiteit in Nederland, heeft een nieuwe Creative Board aangesteld. Dit bestuur zal de organisatie dagelijks ondersteunen bij creatieve vraagstukken en de ontwikkeling van creatieve initiatieven stimuleren.

Creative

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Creative

Lewis Hamilton hoofdrol in korte film WhatsApp

Whatsapp heeft een ‘korte’ reclamefilm uitgebracht met een hoofdrol voor F1-coureur Lewis Hamilton.

Online advertising

Amerikanen kopen creatief bureau MNSTR

Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.

Digital Agencies
Premium

Google automatiseert beeldproductie reclames

Adverteerders worden met nieuwe AI-middelen van Google in staat om eenvoudig een breed scala aan advertentieteksten en afbeeldingen te genereren voor online reclame.

Creative

Cannes Lions en Effie Awards komen onder een dak

Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.

Creative

Springbok het nieuwe digitale en creatieve agency Vandebron

Duurzaam energieplatform Vandebron kiest voor zowel de digitale als de creatieve pitch, waar uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s aan meededen, twee keer voor Springbok.

Digital Agencies

Terugblik op de GDC24: ‘De gamingindustrie bevindt zich op een keerpunt’

De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.

Creative

Designagency Morrow wordt onderdeel van Handpicked

Het onafhankelijke bureaunetwerk Handpicked voegt de twaalfde schakel aan zijn ketting toe met de overname van designbureau Morrow uit Rotterdam.

Digital Agencies