Victor Knaap: ‘Nederlandse bureaumarkt is te vol’
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
De online Google-omgeving waar marketeers display en video konden verwerken is gesloten. Twee Nederlandse bedrijven bouwden als de wiedeweerga een lokaal alternatief. Dat niet verdwijnt.
De ‘veilige’ alternatieven voor WhatsApp en X – respectievelijk Signal en Bluesky en beide geleid door een vrouw – stonden op het podium van SXSW. Leuk feit: Nederland is de snelst groeiende markt van Signal.
“DJ zijn is alleen maar plezier brengen. Binnenkomen, mensen blij maken, volledig openstaan met je gevoel,” vertelt Ronald Molendijk. Maar dat veranderde.
Pensioen is meer dan een verplichting—het is een strategisch middel om talent te binden en werkgevers aantrekkelijker te maken. Toch […]
De Nederlandse creatieve industrie zal ook dit jaar weer op SxSW in Austin aanwezig zijn, vertegenwoordigt in CreativeNL De Londense zustereditie in juni laten ze dit jaar voorbij gaan.
ADCN, de club voor creativiteit in Nederland, heeft een nieuwe Creative Board aangesteld. Dit bestuur zal de organisatie dagelijks ondersteunen bij creatieve vraagstukken en de ontwikkeling van creatieve initiatieven stimuleren.
Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content
Whatsapp heeft een ‘korte’ reclamefilm uitgebracht met een hoofdrol voor F1-coureur Lewis Hamilton.
Het Europees werkende creatieve bureau MNSTR, met hoofdkantoor in Parijs en een filiaal in Amsterdam wordt onderdeel van Project Worldwide.
Adverteerders worden met nieuwe AI-middelen van Google in staat om eenvoudig een breed scala aan advertentieteksten en afbeeldingen te genereren voor online reclame.
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.
Duurzaam energieplatform Vandebron kiest voor zowel de digitale als de creatieve pitch, waar uiteenlopende gespecialiseerde bureau’s aan meededen, twee keer voor Springbok.
De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.
Het onafhankelijke bureaunetwerk Handpicked voegt de twaalfde schakel aan zijn ketting toe met de overname van designbureau Morrow uit Rotterdam.