More stories

Terugblik op de GDC24: ‘De gamingindustrie bevindt zich op een keerpunt’

De Dutch Games Association (DGA) ging onlangs naar GDC24, de jaarlijkse Game Developers Conference in San Francisco. Drie deelnemers over hun ervaringen.

Creative

Designagency Morrow wordt onderdeel van Handpicked

Het onafhankelijke bureaunetwerk Handpicked voegt de twaalfde schakel aan zijn ketting toe met de overname van designbureau Morrow uit Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

TikTok-AI genereert influencerklonen in reclames

TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.

Creative

Elon Musk spreker op Cannes Lions

De baas van Twitter en Tesla is volgende week woensdag aanwezig op het Cannes Lions-festival voor een sessie over creativiteit, AI en innovatie.

Artificial Intelligence

Wat kan AI betekenen voor het museum?

Hoe kan de toekomst van het (kunst)museum eruitzien met behulp van AI? En wat zijn goede voorbeelden van wat er nu al gebeurt?

Artificial Intelligence

Google voegt AI-nieuwigheden toe aan zijn reclameproducten

Na Cloud en Android vorige week is nu de marketingdivisie van Google aan de beurt om zijn AI-nieuwigheden te presenteren. In essentie plakt de techgigant overal AI-features op waar het maar kan.

Artificial Intelligence

Nieuwe naam, nieuwe partner voor Woedend!

Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.

Digital Agencies

Internationale topmusici: AI is creatieve dreiging

Tweehonderd overwegend Amerikaanse artiesten starten een protestactie tegen het gebruik van generatieve kunstmatige intelligentie. Het bedreigt hun vak en hun brood, vertellen ze in een open brief.

Artificial Intelligence

Voor echte waarde creëren met generatieve AI, stel de mens centraal

Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.

Creative
Premium

Deniz Alkaç begint nieuwe filmproductiemaatschappij

Media-ondernemer Deniz Alkaç lanceert de creatieve filmproductiemaatschappij 10/10. “Het draait om het vakmanschap van film maken, creatie als kunst.”

Creative

Creatief directeur Max Pinas weg bij DEPT

Creatief directeur Max Pinas maakt bekend dat hij het internationale digitale bureau DEPT verlaat.

Digital Agencies

Publicis Creative benoemt Remy Kurpershoek tot Chief Creative Officer

Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.

Digital Agencies

Creatieve bureaus Rotterdam openen deuren Agency at Night

Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.

Digital Agencies

Waarom ik dacht dat ChatGPT schrijvers overbodig maakt (en waarom dat niet zo is)

Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.

Creative
Premium

App-agency Pinch lanceert AI-label rondom fotografie

Appbouwer Pinch en fotografiebureau Photo Republic lanceren gezamenlijk een nieuw label onder de naam Mesmiro. Deze zogeheten AI-studio genereert fotografie voor websites, magazines en advertentiecampagnes.

Artificial Intelligence