More stories

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

Succesvolle innovatie: hef de vloek van kennis op

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga, auteurs van ‘Voorbij de startupmania’, delen in een nieuwe serie inzichten uit hun boek. Dit keer: waarom je product niet testen duizendmaal enger is dan het wel vooraf te laten gebruiken door je potentiële klant.

Strategy

Designbureau Skybox onderdeel van TRIMM

Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.

Digital Agencies

Schiphol prikkelt reclamewereld met campagne

Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.

Creative

P&G dwingt ‘fusie’ reclamebureaus af

’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.

Creative

Bureau Qban verhuist en wordt Havana Harbor

Digitaal productiebureau Qban is verhuisd naar Rotterdam en verandert zijn naam in Havana Harbor. “Qban stond bij de oprichting voor Quality Banners, maar doen we veel meer”, zegt Maarten de Vries van moederbedrijf Digital Agency Group. “We onderscheiden ons in creatie.”

Creative

Martin and Lewis aan de slag voor modelabel BRAEZ

Het Amsterdamse modelabel BRAEZ heeft creatief bureau Martin and Lewis aangesteld om de online en sociale kanalen te verbeteren en het merk internationaal beter te positioneren.

Digital Agencies

32 Nederlandse nominaties voor Webby Awards

Nederland heeft 32 nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, de Oscars onder de webprijzen. De winnaars worden 24 april bekend gemaakt.

Digital Agencies

Ontsnappen met Amazons Alexa

Het enige middel dat bezoekers van Amazons escaperoom op de Comic Con in New York hadden, was spraakassistent Alexa. AKQA Portland bedacht de live game om mensen de mogelijkheden van voice commands te laten ontdekken.

Customer Experience

Creatieve studio DIFR naar GoudUberconnected

GoudUberconnected neemt de creatieve studio DIFR over. Oprichter Jerry Lieveld blijft actief als directeur Experience Design.

Creative

MobPro start nieuw creatief label 24AM

De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.

Creative

Nieuws- en contentbedrijven zien groeiende rol voor online platforms

Het is alweer 21 jaar geleden dat The New York Times voor het eerst een online versie van de krant publiceerde. Dit gebeurde om “het aantal lezers van The Times te vergroten en om nieuwe kansen voor het bedrijf te creëren in de elektronische media-industrie”. We zijn nu twee decennia verder en nieuwsorganisaties over de hele wereld worstelen nog steeds hoe ze hun bedrijfsmodel kunnen aanpassen aan de digitale wereld. Wat zijn de schaarse succesvolle voorbeelden? 

Publishing

Tijdschrift voor Marketing en Communicatie stoppen

Uitgeverij Adfo Groep stopt met de bladen Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Die gaan op in Adformatie. Drie van de elf banen verdwijnen.

Online marketing

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic

Studio Puckey en Moniker maken VR-muziekvideo voor LCD Soundsystem

De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.

Digital Agencies