More stories

Publicis Creative benoemt Remy Kurpershoek tot Chief Creative Officer

Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.

Digital Agencies

Creatieve bureaus Rotterdam openen deuren Agency at Night

Een kleine vijftig creatieve en digitale bureaus uit Rotterdam openen op vrijdag 15 maart hun deuren voor belangstellenden van buiten.

Digital Agencies

Waarom ik dacht dat ChatGPT schrijvers overbodig maakt (en waarom dat niet zo is)

Middels een ChatGPT-tool probeerde ik mezelf als schrijver overbodig te maken. Dat bleek verrassend goed te lukken. Dacht ik. Nu denk ik er anders over.

Creative

App-agency Pinch lanceert AI-label rondom fotografie

Appbouwer Pinch en fotografiebureau Photo Republic lanceren gezamenlijk een nieuw label onder de naam Mesmiro. Deze zogeheten AI-studio genereert fotografie voor websites, magazines en advertentiecampagnes.

Artificial Intelligence

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes

Volgende overname United Playgrounds: Fitzroy

Bureaugroep United Playgrounds koopt het strategisch creatieve bureau Fitzroy. Het is de zevende overname in krap twee jaar tijd.

Digital Agencies

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups

Eerste stappen Midjourney naar AI-video

Het bekende AI-model Midjourney, bedoeld voor fotografie, richt zijn pijlen op een nieuw model: video.

Artificial Intelligence

EDAY podcast: Alvin Chan (Superlarge) over innovatiecultuur in Korea

De werkcultuur in Korea is heel anders dan die in Nederland, maar er zijn ook overeenkomsten. Alvin Chan kent beide en deelt zijn ervaringen.

Creative

EDAY Podcast: Laura Herman (Adobe) over generatieve AI en menselijke creativiteit

De rol van de mens in het creatieve proces verandert, volgens Laura Herman. De mens krijgt meer de rol van een curator, een keuzemaker.

Creative

Bureau Buutvrij for Life aan zijden draadje

Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for Life zoekt met een ludieke Black Friday-actie betaalde opdrachten. Vindt het die niet, dan is het over twee maanden afgelopen voor het twintig jaar oude bureau.

Digital Agencies

De balans tussen technologie en creativiteit: digitale volwassenheid in marketing

De huidige marketing vraagt steeds weer nieuwe vaardigheden en kennis. Hoe vind je de balans tussen de data en het idee? En hoe werken die het beste samen?

Digital Agencies

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan bij DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards) met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Thuiswinkel.org sleepte de Lindeboom Hero Award in de wacht, als case met de meeste potentie.

Marketing

Oprichters One Shoe met nieuw bureau, Craftmore

Michel van Velde is samen met compagnon Floris Derksen een nieuw bedrijf begonnen. Craftmore positioneert zichzelf als een studio voor creatief digital design.

Digital Agencies

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies