More stories

Weg naar nieuw bedrijfsmodel in creatieve sector vaak hobbelig

De creatieve sector – zelf continu bezig met innovatie van eigen producten en diensten – blijkt zelf helemaal niet goed te zijn in het vernieuwen van het eigen business model. De artistieke aspecten van een bedrijf krijgen doorgaans meer aandacht dan aan de zakelijke kant. Dat stelt Maria Rita Micheli (Erasmus Universiteit) in haar promotieonderzoek, waarop zij recentelijk promoveerde.

Strategy

Mirabeau richt zich steeds meer op China

Digitaal bureau Mirabeau heeft twee grote Chinese klanten binnengesleept: AS Watson, de grootste private onderneming van China, en China Southern, de grootste vliegmaatschappij van dat land.

Nieuwe managing director voor FHV BBDO

Barbara Wolfensberger vertrekt als managing director bij reclamebureau FHV BBDO. Hoofd strategie en innovatie Peggy Wijtzes neemt haar plaats in.

Creative

Oprichters TamTam doen stap terug

Oprichters Paul en Bart Manuel trekken zich na negentien jaar gedeeltelijk terug bij full service internetbureau TamTam. Zij blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts.

Creative

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.

Creative

Nederlandse creatieve industrie trekt naar DMexco

De Nederlandse Topsector Creatieve Industrie heeft DMexco als strategische beurs uitgekozen. Onder de noemer Creative Holland wordt 150 vierkante meter standruimte ingericht. Inmiddels zijn al meer dan 70 Nederlandse deelnemers geregistreerd van ruim 40 verschillende creatieve bedrijven.

Creative

Frieda Ulsamer de Waard partner KOKORO

Frieda Ulsamer de Waard wordt partner bij creatief bureau KOKORO Amsterdam. Zij was de voormalige managing director van Doom & Dickson.

Creative

GoDaddy zoekt nieuwe reclamepartner

Webhostingbedrijf GoDaddy zoekt een nieuwe reclamepartner om zich via meer mediakanalen te kunnen profileren. CMO Phil Bienert wil weg van de controversiële Super Bowl-advertenties, waarmee het bedrijf tot nu toe telkens de aandacht trok.

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’

NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.

Campagnes

Prezi designbureau opent kantoor in New York

Mr.Prezident, een Nederlandse creatieve startup, gespecialiseerd in het ontwerpen van professionele Prezi-presentaties, opent een kantoor in New York. Celeste van der Spoel zal het kantoor in New York gaan leiden.

Creative

Nieuwe partners voor MediaMonks

Creatief bureau MediaMonks heeft drie nieuwe partners benoemd. Joris Pol, Jouke Vuurmans en Quinten Beek hebben gezamenlijk 27 jaar ervaring bij het Hilversumse bedrijf.

Creative

Nominaties Cross Media Awards 2015 bekend

De genomineerden voor Cross Media Awards 2015, die woensdag 20 mei worden uitgereikt in het Compagnietheater in Amsterdam, zijn bekend.

Creative

Creatieve industrie waarschuwt voor noodzaak ondernemende praktijkdocenten

In een brief aan de leden van de Tweede Kamer vragen de Dutch Creative Council en de Federatie Dutch Creative Industries aandacht voor het belang van ondernemende praktijkdocenten in het creatieve hoger onderwijs. Zij reageren hiermee op de onlangs ingediende motie van de Kamer met als doel het hoge aantal tijdelijke contracten in het hoger onderwijs tegen te gaan, conform de nieuwe Wet Werk en Zekerheid.

Creative

Uitvinder emoticon verafschuwt emojis

De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.

Creative