Booking.com zoekt reclamepartner
Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.
Het Amsterdamse Booking.com zoekt een nieuwe reclamepartner voor onder meer sociale media en merkactivatie. Dat meldt Brand Republic.
MediaMonks neemt het Zweedse Stopp over, een postproductiebedrijf dat vooral bekendheid verwierf met een VR-campagne voor de Oculus Rift.
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft Daan Remarque, bekend van Lowe en DDB, aangenomen als Chief Strategy Officer. Hij wordt naast CFO Heleen Heijt en CEO Edgar Molenaars onderdeel van de bureauleiding.
Per 1 november neemt Remmert Stipdonk de dagelijkse leiding van het internetbureau Info.nl over van Jann de Waal.
Jeroen van Erp is per 1 november 2015 benoemd tot praktijkhoogleraar Concept Design aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft. Van Erp is creatief directeur van multidisciplinair ontwerpbureau Fabrique en daarnaast bestuurslid van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO), het Lab Vlieland, en de Design & Emotion Society.
Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.
Blauw Gras richt een nieuw creatief bureau op, dat zich helemaal specialiseert in online marketing via Instagram. Instagras gaat zich full focus richten op het in beeld brengen van merken op Instagram.
Tom Adamski, CEO van advertentiebedrijf Razorfish Global, is op 43-jarige leeftijd aan kanker overleden.
De vereniging van communicatie adviesbureaus in Nederland (VEA) onderschrijft het manifest van de Acceptable Ads van het bedrijf achter AdBlock Plus. ‘De wal keert het schip. Beter kunnen we de komst van Ad Blockers niet duiden’, aldus de branchevereniging in een opmerkelijke verklaring.
Het Amsterdamse Rocket Science Studio, met kantoren in Los Angeles, is failliet.
MediaMonks en N=5 hebben bij de Europese Lovie Awards meerdere onderscheidingen binnengesleept. MediaMonks kreeg er zelfs dertien, N=5 vijf.
Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.
Shane Meeker werkt al zeventien jaar voor Procter & Gamble, de luis in de pels van het Nederlands-Britse Unilever. Tegenwoordig is hij als bedrijfshistoricus vooral verhalenverteller. Verhalen over merken als Olay en Pampers. Op Emerce eDay spreekt hij over StoryMythos, een serie door hemzelf ontwikkelde marketingprincipes ontleend aan onder meer Aristoles en Hollywood.
Adobe heeft alweer een recordkwartaal afgesloten. Vergeten met vorig jaar viel de omzet van 1,21 miljard dollar 21 procent hoger uit.
De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.