More stories

Mangrove organiseert Coding Dojo Live

Het Rotterdamse internetbureau Mangrove organiseert woensdag de Coding Dojo Live. Deze programmeerwedstrijd is onderdeel van het Appril Festival dat de hele maand april plaatsvindt op verscheidene locaties in Nederland.

Creative

Eerste Grand SpinAward naar SuperHero CheeseCake

SuperHero CheeseCake heeft vanavond de eerste Grand SpinAward gewonnnen. Volgens de jury is het Amsterdamse bureau de drijvende kracht achter het beste digitale werk van dit jaar. Zij waren onder andere betrokken bij De Giel App, Brushbusters en Schiphol Destination Unknown.

Creative

Topvrouw Kate Robertson weg bij Havas

Kate Robertson legt haar functie als co-president van het reclamebedrijf Havas na twaalf jaar neer om zich meer te kunnen toeleggen op haar werk voor de non-profit organisatie One Young World. Ze blijft adviseur van Havas.

Creative

Mark Müller (FHV) naar Achtung!

Mark Müller, creative director van FHV BBDO, stapt per 1 juni over naar creatief bureau Achtung! Hij zal samen Mervyn ten Dam, Daniël Sytsma, Gaston Serpenti en Pascal Rotteveel de creatieve directie van Achtung! vormen.

Creative

Hoe bepaal je de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie?

TNO heeft een monitor ontwikkeld om de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie in kaart te brengen. De nadruk ligt daarbij op de samenwerking met andere sectoren.

Creative

Reclamebureau Orchestra opgeheven

Reclamebureau Orchestra, de laatste tijd bekend onder de naam SSSS&Orchestra, sluit per 1 mei de deuren als gevolg van ‘een onoverkomelijke terugval van de business’.

Creative

Havas/Boondoggle versterkt creatieve directie

Het gefuseerde Havas/Boondoggle Amsterdam wordt vanaf 1 april versterkt met twee nieuwe creatief directeuren, Nils Taildeman en Menno Schipper, beide afkomstig van DDB & Tribal Amsterdam.

Creative

Tesco onderhandelt over nieuwe reclamepartner

De Britse supermarkt Tesco is op zoek naar een nieuwe reclamepartner. Naast IPGs Initiative zijn WPPs MediaCom en ZenithOptimedia in de race voor het contract.

Creative

Twentse creatieven naar Berlijn

Deze week gaan veertig vertegenwoordigers van de Twentse Creatieve Media Industrie naar Berlijn om contact te leggen met collega ondernemers, vertegenwoordigers vanuit het onderwijs en de overheid.

Creative

Een half miljoen klanten voor Adobe cloud

Adobe heeft ruim een half miljoen nieuwe abonnees kunnen verwelkomen voor zijn Creative Cloud in het afgelopen kwartaal. De winst in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar steeg met 80 procent.

Creative

WeWork opent eerste etage op nieuwe locatie in Amsterdam

Het Amerikaanse ‘platform for creators’ WeWork opent een eerste etage in een pand aan het Amsterdamse Weteringcircuit. Alle (drie) etages van WeWork Amsterdam zullen officieel geopend worden op 1 april.

Creative

Yune start newsjacking videodienst

Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.

Creative

Nieuw online testlab voor creatieven

Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, heeft het online testplatform Reclametest.nl opgezet. Daar kunnen strategen, creatieven, accountmensen en adverteerders reclame-uitingen testen.

Creative

Vier ton voor Gents animatiebedrijf Moovly

Het Gentse bedrijf Moovly, bekend van een online platform voor het creëren van animatievideo’s en multimediacontent, heeft 400.000 euro opgehaald en wil nog dit jaar een kantoor in de VS openen.

Creative
Premium

RIDE groeit 180 procent

Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.

Creative