Reclamebureau Orchestra opgeheven
Reclamebureau Orchestra, de laatste tijd bekend onder de naam SSSS&Orchestra, sluit per 1 mei de deuren als gevolg van ‘een onoverkomelijke terugval van de business’.
Reclamebureau Orchestra, de laatste tijd bekend onder de naam SSSS&Orchestra, sluit per 1 mei de deuren als gevolg van ‘een onoverkomelijke terugval van de business’.
Het gefuseerde Havas/Boondoggle Amsterdam wordt vanaf 1 april versterkt met twee nieuwe creatief directeuren, Nils Taildeman en Menno Schipper, beide afkomstig van DDB & Tribal Amsterdam.
De Britse supermarkt Tesco is op zoek naar een nieuwe reclamepartner. Naast IPGs Initiative zijn WPPs MediaCom en ZenithOptimedia in de race voor het contract.
Deze week gaan veertig vertegenwoordigers van de Twentse Creatieve Media Industrie naar Berlijn om contact te leggen met collega ondernemers, vertegenwoordigers vanuit het onderwijs en de overheid.
Adobe heeft ruim een half miljoen nieuwe abonnees kunnen verwelkomen voor zijn Creative Cloud in het afgelopen kwartaal. De winst in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar steeg met 80 procent.
Het Amerikaanse ‘platform for creators’ WeWork opent een eerste etage in een pand aan het Amsterdamse Weteringcircuit. Alle (drie) etages van WeWork Amsterdam zullen officieel geopend worden op 1 april.
Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.
Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, heeft het online testplatform Reclametest.nl opgezet. Daar kunnen strategen, creatieven, accountmensen en adverteerders reclame-uitingen testen.
Het Gentse bedrijf Moovly, bekend van een online platform voor het creëren van animatievideo’s en multimediacontent, heeft 400.000 euro opgehaald en wil nog dit jaar een kantoor in de VS openen.
Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.
Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, Regiostock, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.
Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.
Zomer 2016 wordt de Diamantbeurs voor de Creatieve Industrie geopend. In het voormalige pand van de Vereeniging Beurs voor den Diamanthandel aan het Weesperplein moet de creatieve industrie zich vestigen, inclusief branche- en beroepsverenigingen die nu her en der verspreid zijn over de stad.
Patrick Joore heeft het digitale bureau GreyPOSSIBLE verlaten en is vervangen door Doeke de Steur. Dat meldt Adformatie.
Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.