More stories

DigitasLBi bestudeert zichzelf, met iBeacons

Digitaal mediabureau DigitasLBi heeft in zijn kantoor in Boston 120 iBeacons geïnstalleerd om zichzelf te kunnen bestuderen. Aan de hand van het loopgedrag van werknemers wil men de inrichting van het kantoor optimaliseren.

Creative

wehkamp brengt mediabelangen onder bij Vizeum

wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.

Creative

Shazam-oorlog uitgebroken tussen Britse retailers

De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.

Creative

Critical Mass volledig eigendom van Omnicom

Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.

Creative

Blurb introduceert online marktplaats voor creatieve professionals

Onafhankelijk uitgeefplatform Blurb introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek of tijdschrift maakt, kan een beroep doen professionals voor advies en hulp.

Creative

Doorbreek je online automatismen

Begin de dag eens anders en dwing jezelf anders naar de werkdag en de wereld te kijken, ook online. Nieuw perspectief brengt nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je dagelijks en conceptueel werk. Ik help je patronen doorbreken in dit artikel.

Creative

Publicis neemt Amerikaanse Sapient over

Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.

Creative

Outfittery met 3D-mannenscanners op tournee

Online mannenkledingwinkel Outfittery gaat in Duitsland op tournee met 3D-mannenscanners om er uiteindelijk honderden te installeren. Mannen kunnen zich voor kledingadvies laten scannen op drukke locaties in en rondom steden.

Creative

Zeer matig kwartaal voor mediabureau Publicis

Publicis Groupe blijft achter bij mediabureaus Interpublic en Omnicom. Het bureau wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, nauwelijks beter dan in het recente verleden. De concurrentie groeide zes procent.

Creative

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Adobe vult Creative Cloud apps aan

Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.

Creative

Samsung kiest nieuwe reclamepartners

Publicis Groupe’s Leo Burnett en Starcom MediaVest blijven de reclamepartners van Samsung. De fabrikant heeft een dezer dagen de bezem door zijn portfolio gehaald.

Creative

Havas en Universal in video native advertising

Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.

Creative

Adobe brengt Creative Cloud naar Chromebooks

Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.

Creative