RIDE groeit 180 procent
Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.
Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.
Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, Regiostock, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.
Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.
Zomer 2016 wordt de Diamantbeurs voor de Creatieve Industrie geopend. In het voormalige pand van de Vereeniging Beurs voor den Diamanthandel aan het Weesperplein moet de creatieve industrie zich vestigen, inclusief branche- en beroepsverenigingen die nu her en der verspreid zijn over de stad.
Patrick Joore heeft het digitale bureau GreyPOSSIBLE verlaten en is vervangen door Doeke de Steur. Dat meldt Adformatie.
Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.
De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.
In één machtige metafysische zwaai iets positiefs maken van een donkere emotie, zo ziet het creatieve bureau Woedend uit Amsterdam zich het liefst. Woedend bedenkt innovatieve ‘communicatiedingen’ voor merken. Met als grote klanten Coca Cola, NPO, Marktplaats.nl en het Aids Fonds. Samen met Emerce kijkt oprichter Bas van Berkestijn en creatief directeur Merien Kunst naar 2015.
Ontwerpbureau Fabrique sloot 2014 af met een megaproject: Projectontwikkelaar Heijmans betrok het bedrijf al in een vroeg stadium bij de plannen voor het Nationaal Militair Museum, dat afgelopen weken een ware trekpleister bleek te zijn. Zo kon Fabrique vanuit één visie de identiteit, de website en de app voor het museum ontwikkelen. Samen met Emerce kijkt CEO Gert Hans Berghuis naar 2015.
DigitasLBi is een strategische samenwerking aangegaan met het Amsterdam Creative Industries Network. Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste HBO-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland.
Bol.com staat samen met Jumbo, GAMMA, Albert Heijn, KLM, KNGF Geleidehonden, Calvé Pindakaas en Specsavers in de halve finale van de Ster Gouden Loeki 2014. Dat heeft Sophie Hilbrand zojuist in het Sterblok bekendgemaakt.
Coolblue zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid vergroten.
De lancering van het nieuwe Adformatie.nl platform heeft afgelopen jaar voor een flinke groei in bezoek gezorgd. De site met nieuws over de reclamewereld werd ruim 3,3 miljoen maal bezocht, een groei van 59,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
PLUS Supermarkten heeft Energize aangesteld voor de ontwikkeling van zijn digitale campagnes. Energize wordt verantwoordelijk voor de doorvertaling van campagnethema’s naar online activaties en zal gaan samenwerken met Doom & Dickson.
Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.