Havas start digitale marketing voor luxe mode
Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.
Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.
De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.
In één machtige metafysische zwaai iets positiefs maken van een donkere emotie, zo ziet het creatieve bureau Woedend uit Amsterdam zich het liefst. Woedend bedenkt innovatieve ‘communicatiedingen’ voor merken. Met als grote klanten Coca Cola, NPO, Marktplaats.nl en het Aids Fonds. Samen met Emerce kijkt oprichter Bas van Berkestijn en creatief directeur Merien Kunst naar 2015.
Ontwerpbureau Fabrique sloot 2014 af met een megaproject: Projectontwikkelaar Heijmans betrok het bedrijf al in een vroeg stadium bij de plannen voor het Nationaal Militair Museum, dat afgelopen weken een ware trekpleister bleek te zijn. Zo kon Fabrique vanuit één visie de identiteit, de website en de app voor het museum ontwikkelen. Samen met Emerce kijkt CEO Gert Hans Berghuis naar 2015.
DigitasLBi is een strategische samenwerking aangegaan met het Amsterdam Creative Industries Network. Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste HBO-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland.
Bol.com staat samen met Jumbo, GAMMA, Albert Heijn, KLM, KNGF Geleidehonden, Calvé Pindakaas en Specsavers in de halve finale van de Ster Gouden Loeki 2014. Dat heeft Sophie Hilbrand zojuist in het Sterblok bekendgemaakt.
Coolblue zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid vergroten.
De lancering van het nieuwe Adformatie.nl platform heeft afgelopen jaar voor een flinke groei in bezoek gezorgd. De site met nieuws over de reclamewereld werd ruim 3,3 miljoen maal bezocht, een groei van 59,6 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
PLUS Supermarkten heeft Energize aangesteld voor de ontwikkeling van zijn digitale campagnes. Energize wordt verantwoordelijk voor de doorvertaling van campagnethema’s naar online activaties en zal gaan samenwerken met Doom & Dickson.
Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.
Van Ons heeft voor het Nederlands Instituut Beeld en Geluid een interactieve app ontwikkeld die gebruik maakt van de iBeacon-technologie en wordt gelanceerd tijdens de uitzending van de Top 2000 vanuit het Top 2000 Café in Beeld en Geluid.
Medeoprichter Martijn Sengers verlaat Lab1111 na een verschil van inzicht. Hij wil zich meer richten op ‘datgene waar ik mijn persoonlijke voldoening uithaal; focus op strategie, creatie en ideation.’
Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.
Marketingbedrijf Young & Rubicam gaat reorganiseren. Er komt volgend jaar een nieuwe Benelux organisatie, waarin Y&R Amsterdam en Y&R/These Days worden geïntegreerd. CEO Sjoerd van Loon stapt na een jaar op.
De creatieve industrie heeft zich lang gekoesterd in gunstige groeicijfers voor wat betreft de ontwikkeling van banen, maar de crisis heeft ook hier huisgehouden: na jaren van groei van 2,5 procent per jaar krimpt de creatieve industrie nu met 0,1 procent. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2014 die vandaag in Hilversum is gepresenteerd.