More stories

Nieuwe release AI-beeldgenerator Midjourney

Midjourney publiceert versie vijf van zijn gelijknamige AI-model dat levensechte foto’s genereert.

Tech

Column: aanpassingsvermogen kweek je met ruimte voor creativiteit

Met ruimte voor de creativiteit en nieuwsgierigheid van iedereen in een team kweek je een organisatie met flexibiliteit en voorstellingsvermogen.

Creative

Gospooky opent kantoor in New York

Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Marketing

De toekomst van content: kwaliteit blijft leidend

Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.

Digital Transformation

Nieuwe creative directors voor Fitzroy

Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.

Digital Agencies

Hoe vind je zingeving in marketing?

We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?

Creative

Nieuw bureau maakt enkel audioreclames streamingdiensten

Een nieuw mediabedrijf richt zich louter op diensten Spotify en Apple Podcasts. Spot On uit Amsterdam bedenkt en maakt audioreclame specifiek voor deze kanalen.

Digital Agencies

Rogier de Bruin krijgt creatieve leiding ACE

De mede-oprichter van reclamebureau Herc, onderdeel van de ACE-groep, gaat de creatieve koers van Ace vormgeven en uitvoeren.

Digital Agencies

Hoe je creatieve teams ook in 2023 tevreden en effectief laat werken

De druk op creatieve teams neemt toe. Let daarom op inspiratie en persoonlijke belangstelling, evenwichtige rol van data en goed opdrachtgeverschap.

Creative

Creative Fabrica haalt 61 miljoen op voor uitbouw creatief platform

Start-up Creative Fabrica uit Amsterdam haalt 61 miljoen dollar groeigeld op bij een diverse groep investeerders om zijn internationale groei te versnellen.

Creative

Daniël Sytsma verlaat Dentsu Creative, gaat zelfstandig

De global chief design officer van Dentsu Creative, Daniël Sytsma, verlaat de beursgenoteerde bureaugigant en gaat verder als zelfstandig creative director en design consultant.

Creative

In-house merken en creatieve teams op de drempel: komende tijd richting herstructurering

Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.

Creative

Ruud Havenith (Story Giant): ‘Bijna iedereen is een gamer, ook al zeggen ze van niet’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? Het slot van de negendelige interviewserie met Ruud Havenith van Story Giant over de internationale markt.

Creative

Microsoft toont vroege preview van Create

Minder dan een maand na de aankondiging heeft Microsoft een vroege preview van de website Create gelanceerd, waarmee gebruikers toegang krijgen tot creatieve apps en diensten als onderdeel van het Microsoft 365-abonnement.

Creative

Tomas Sala (The Falconeer): ‘Games hebben een enorme invloed op onze cultuur’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? In de negendelige interviewserie hier deel 8 met Tomas Sala over de positieve en negatieve invloed van games.

Creative