More stories

SXSW Dani Polak (code d’azur): ‘ik hoop dat we niet allemaal in de Meta-valkuil trappen’

Wat Dani Polak van code d’azur betreft ging het te veel over de metaverse. Hij gelooft er niet zo in. Waarin wel? Een democratischer web 3.0.

Creative

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.

Campagnes

Media.Monks houdt internationale creatieve wedstrijd

Media.Monks begint vandaag een interne, internationale competitie voor jonge creatieven in samenwerking met Cannes Lions en Netflix.

Creative

Deze zes trends vormen de toekomst voor online leerplatforms

Dit is het moment waarop we geweldige leerervaringen voor iedereen toegankelijk kunnen maken: een blik op de trends in online leren.

Digital Transformation

Digitale kleding als uithangbord voor modemerken

Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.

Virtual reality

Embassy of Dutch Creativity dit jaar weer live in Cannes

De Nederlandse digitale en creatieve sector stuurt voor het eerst in twee jaar weer een fysieke vertegenwoordiging naar het Lions festival in Cannes.

Creative

Podcast The Brief: Ernst-Jan Pfauth over De Correspondent en het web 3.0

The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.

Publishing

‘Creatieve industrie zwaar getroffen door corona’

Het aantal banen in de creatieve industrie is tussen 2010 tot 2020 jaarlijks met 2,4 procent gegroeid. Dat is drie keer zoveel als de gemiddelde banengroei in Nederland in die periode, zo blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2021, een tweejaarlijks onderzoek van Media Perspectives naar de economische ontwikkeling in de creatieve industrie en ICT.

Creative

Hoe merken groeien: wekelijks 5000+ unieke creatives als brandstof

Creatie als brandstof om je bedrijf op een verstandige manier te laten groeien. Hoe pak je dat het beste aan?

B2B Digital

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes

Kayvan Kian: CEO’s kunnen veel leren van Nietzsche en Aristoteles

Leiderschapsfilosoof Kayvan Kian is o.a. adviseur bij McKinsey en hij schreef twee boeken over wat leiders kunnen leren van de wijsheid van filosofen.

Communicatie

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.

Creative

Nike doet overname voor expansie in metaversa

Nike koopt het Amerikaanse bedrijf RTFKT (‘artifact’) en legt daarmee de basis voor meer zelfontwikkelde marketintactiviteiten in virtuele werelden.

Blockchain

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes