More stories

Waarom logo’s plat en simpel worden

Logo’s zijn lastig: vernieuwen? En zo ja, hoe dan? De huidige trend zijn platte simpele logo’s. Waar komt die vandaan? En waarom kan hij weer verdwijnen?

Web-design

Start-up Luqo: De volgende generatie in leermateriaal

Een gesprek met Rogier Kauw-A-Tjoe van start-up Luqo, dat fysiek en digitaal leermateriaal maakt waarmee kinderen leren samen te spelen en te werken.

Start-ups

The HERD lanceert strategisch online marketing bureau

The HERD, een collectief van digitale en creatieve bureaus, lanceert zijn tweede bureau: RAFT. Het staat open voor toetreding van andere kleinere creatieve bureaus.

Digital Agencies

Impactvolle animaties in display-advertenties

Banners, wie kijkt daar nog naar? Met goed gekozen animaties trek je de aandacht op een manier die bij je merk past en die interacties genereert.

Online advertising

De creator-economie: Iedereen maakt content

Iedereen kan nu content maken en verspreiden. Nichegroepen kunnen elkaar makkelijker vinden en zo kunnen creators er ook financieel van rondkomen.

Creative

Je volgende wallpaper kan het begin van een revolutie zijn

Google presenteerde onlangs Material You: personalisatie van je interface. Voor ontwerpers zou het wel eens het begin van een revolutie kunnen zijn.

Web-design

Amber Jae Slooten (The Fabricant): ‘Digitale kleding wordt belangrijk deel online identiteit’

The Fabricant is een digitaal modehuis: alleen digitale kleding. De start-up heeft recent VC-investering opgehaald. Lees (en beluister) hier meer.

Virtual reality

Start-up Other Echo: Een leerplatform voor aankomende muziekproducenten

Waar leer je pop en dance te produceren? Start-up Other Echo wil experts en aankomende producenten en muzikanten digitaal met elkaar in contact brengen.

Creative

Datagestuurd spel toont belang wildlife

Met miljoenen datapunten en foto’s van cameravallen werd ‘Unseen Empire’ ontwikkeld: een datagestuurd spel waarmee gamers zich wildlife researcher wanen.

Entertainment

Met creativiteit campagnes verbeteren

Slim targeten van je doelgroep, testen en bijsturen…We grijpen vaak naar technische tools om online campagnes beter te laten renderen. Maar laten we de belangrijke rol van creativiteit niet vergeten.

Creative

Adobe boekt beter dan verwachte resultaten

Adobe Systems heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar hogere resultaten geboekt dan verwacht.

Creative

Margriet de Kroon managing director van HERC

Marketingbaas Margriet de Kroon verlaat recruitmentspecialist YoungCapital en gaat aan de slag als managing director creatief bureau HERC.

Digital Agencies

MediaMonks doet Canadese overname

De contenttak van S4 Capital, het Nederlandse MediaMonks, versterkt zijn internationale positie de overname van Jam3 uit Toronto.

Digital Agencies

Creatief bureau Buck opent in Amsterdam

Het internationaal bekende creatieve bureau Buck heeft zijn eerste Europese vestiging geopend in Amsterdam.

Digital Agencies

The Future of Fashion

Fashion technology innovator Anina vertelt over de mogelijkheden van technologie bij het maken, verkopen en recyclen van mode.

Augmented Reality