More stories

Premium

Creative Fabrica haalt 61 miljoen op voor uitbouw creatief platform

Start-up Creative Fabrica uit Amsterdam haalt 61 miljoen dollar groeigeld op bij een diverse groep investeerders om zijn internationale groei te versnellen.

Creative
Premium

Daniël Sytsma verlaat Dentsu Creative, gaat zelfstandig

De global chief design officer van Dentsu Creative, Daniël Sytsma, verlaat de beursgenoteerde bureaugigant en gaat verder als zelfstandig creative director en design consultant.

Creative

In-house merken en creatieve teams op de drempel: komende tijd richting herstructurering

Eens per kwartaal onderzoekt het creatieve samenwerkingsplatform Lytho het sentiment onder creatieve professionals. Lees de trends over het 3de kwartaal.

Creative

Ruud Havenith (Story Giant): ‘Bijna iedereen is een gamer, ook al zeggen ze van niet’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? Het slot van de negendelige interviewserie met Ruud Havenith van Story Giant over de internationale markt.

Creative
Premium

Microsoft toont vroege preview van Create

Minder dan een maand na de aankondiging heeft Microsoft een vroege preview van de website Create gelanceerd, waarmee gebruikers toegang krijgen tot creatieve apps en diensten als onderdeel van het Microsoft 365-abonnement.

Creative

Tomas Sala (The Falconeer): ‘Games hebben een enorme invloed op onze cultuur’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? In de negendelige interviewserie hier deel 8 met Tomas Sala over de positieve en negatieve invloed van games.

Creative
Premium

DentsuACHTUNG! wordt Dentsu Creative

Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.

Creative

Pim Bouman (Gamious): ‘Een game is een belangrijke en invloedrijke cultuurdrager’

Waar staat Nederland als gamesland internationaal gezien? Een negendelige interviewserie met direct betrokkenen. Deel 3 met Pim Bouman van Gamious.

Creative

Herman Dummer (Dutch Media Week): ‘Week om stil te staan bij de enorme impact van media’

De Dutch Media Week: van 1 t/m 10 oktober gaat het over innovatie, business, journalistiek, grafisch ontwerper Jaap Drupsteen en nog veel meer.

Creative
Premium

Adobe koopt designspecialist Figma (‘voor 20 miljard’)

Adobe tekent een intentieverklaring voor de aankoop van Figma, een leverancier voor cloudsoftware voor design en prototyping.

Venture

De belangrijkste uitdagingen voor creatieve leiders in 2022 én daarna

De teams van creatieve leiders groeien en ook hun invloed op de strategische keuzes van het bedrijf. Toch willen ze nóg beter gehoord worden.

Creative
Premium

‘AI vermorzelt tarieven grafische creatie’

Binnenkort kan iedereen die maar wil unieke, haarscherpe foto’s, muziek en video’s genereren met kunstmatige intelligente voor een paar cent per productie. Dat stellen kenners van fondsbeheerder ARK Invest na grondige technische analyses.

Artificial Intelligence

Jeroen Arts (Speedinvest) over investering in Smiler: ‘CEO speelde hard-to-get’

VC-fonds Speedinvest stapte heel vroeg in bij fotografenplatform Smiler. Oprichter en investeerder vertellen over het hoe dat proces verliep.

Marketplaces

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.

Strategy

Podcast The Brief: Arie Boomsma over bekend zijn en verhalen vertellen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een gesprek met Arie Boomsma over verhalen maken.

Creative