More stories

De belangrijkste uitdagingen voor creatieve leiders in 2022 én daarna

De teams van creatieve leiders groeien en ook hun invloed op de strategische keuzes van het bedrijf. Toch willen ze nóg beter gehoord worden.

Creative
Premium

‘AI vermorzelt tarieven grafische creatie’

Binnenkort kan iedereen die maar wil unieke, haarscherpe foto’s, muziek en video’s genereren met kunstmatige intelligente voor een paar cent per productie. Dat stellen kenners van fondsbeheerder ARK Invest na grondige technische analyses.

Artificial Intelligence

Jeroen Arts (Speedinvest) over investering in Smiler: ‘CEO speelde hard-to-get’

VC-fonds Speedinvest stapte heel vroeg in bij fotografenplatform Smiler. Oprichter en investeerder vertellen over het hoe dat proces verliep.

Marketplaces

Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.

Strategy

Podcast The Brief: Arie Boomsma over bekend zijn en verhalen vertellen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een gesprek met Arie Boomsma over verhalen maken.

Creative
Premium

Adobe wil webversie Photoshop gratis ter beschikking stellen

De webversie van Adobe Photoshop, een van de meest populaire programma’s voor beeldbewerking en speciale effecten, wordt gratis voor iedereen met een Adobe-account,

Creative

Gesprek met Pan Beskos (Lytho) over hoe je het beste uit je creatieve team haalt

Het bedrijfsleven schreeuwt om frisse ideeën. Tegelijk vinden bedrijven het uitdagend om creativiteit de ruimte te geven. Hoe slaag je erin beiden te doen?

Creative
Premium

Ogilvy Social.Lab Amsterdam breidt creatief team uit

Ogilvy Social.Lab Amsterdam kondigt de aanstelling van Desiree Leiprecht aan als Creative Director. Leiprecht komt oorspronkelijk uit Duitsland en verhuisde onlangs naar Nederland.

Creative

Wat is de waarde van ‘gamification’ bij recruitment?

Al langere tijd wordt er rondom recruitment gesproken over ‘gamification’. Wat is het en hoe kun je het toepassen? En wat zijn de voor- en nadelen?

Recruitment
Premium

Inschrijving Dutch Creativity Awards 2022 geopend

Vandaag opent ADCN de inschrijvingen voor de Dutch Creativity Awards van 2022. De Nederlandse Club voor Creativiteit heeft dit jaar gekozen voor ‘Unite to Ignite’ als thema voor de awards.

Marketing

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

SXSW Dani Polak (code d’azur): ‘ik hoop dat we niet allemaal in de Meta-valkuil trappen’

Wat Dani Polak van code d’azur betreft ging het te veel over de metaverse. Hij gelooft er niet zo in. Waarin wel? Een democratischer web 3.0.

Creative

Podcast The Brief: Hans Voorn (DELA) over het vermarkten van de dood

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Hans Voorn, marketingmanager bij uitvaartondernemer DELA.

Campagnes
Premium

Media.Monks houdt internationale creatieve wedstrijd

Media.Monks begint vandaag een interne, internationale competitie voor jonge creatieven in samenwerking met Cannes Lions en Netflix.

Creative

Deze zes trends vormen de toekomst voor online leerplatforms

Dit is het moment waarop we geweldige leerervaringen voor iedereen toegankelijk kunnen maken: een blik op de trends in online leren.

Digital Transformation