More stories

3D viewing rooms op Dutch Design Week

Voor de virtuele versie van de Dutch Design Week (DDW) koos de organisator voor een schaalbaar fundament: ontwerpers richtten honderden 3D-kamers in en verzorgden evenveel livestreams en -chats. Met zakelijke koppelingen aan de achterkant.

Creative

Reclameveteranen beginnen creatief bureau Mad. Avenue

Gert van der Kaay en Daniel Kok lanceren het creatieve bureau Mad. Avenue, een vaste kern en met daaromheen getalenteerde specialisten.

Creative

Dept Lovie Agentschap van het Jaar

Cinétévé Experience, RTVE, Nivea en Bikespector, maar ook The Economist, Conde Nast International, Al Jazeera, BuzzFeed UK, Evening Standard and […]

Creative

G-Star lanceert kanaal op TikTok

G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.

Fashion

Diva World Wide wordt onderdeel Planet Nine

Planet Nine, een Nederlands bedrijf met expertise in digitale reclametechnologie, neemt de aandelen in Diva World Wide over die het nog niet had. Het digitale reclamewerk voor uitgevers en adverteerders komt daarmee onder één dak.

Venture

Prototyping als heilige graal bij het ontwerpen van digitale producten

Je werkt aan een nieuw digitaal product, een dienst of feature. Je hebt je strategische richting en concept bedacht en werkt een prototype uit dat – na wat optimalisaties – direct leidt tot het eindresultaat. Klinkt bekend, toch? Prototyping op deze manier benaderen, is een gemiste kans.

Digital Design

Nieuw platform voor creatieve ondernemers zonder werk

Creatieve ondernemers die tijdelijk zonder inkomsten zitten door de coronacrisis, kunnen zich aanmelden via #CREATENOW, een initiatief van de Amsterdamse brand studio Marketing Schmarketing.

Coronacrisis

Storytime 2.0

De app Tales by AI illustreert real time een verhaal terwijl je het voorleest. Daarvoor combineerde MediaMonks voor Google hun diverse technologieën.

Innovatie

Adobe brengt Photoshop en Illustrator naar iPad

Adobe heeft eindelijk een verdienmodel ontwikkeld voor zijn fotobewerkingapps voor de iPad. Tegelijk met zijn MAX conferentie gaf het bedrijf  Photoshop voor iPad vrij, waarvoor een abonnement moet worden afgesloten.

Creative

‘Dance zal ingrijpend veranderen dankzij technologie en nieuwe generatie’

Yuri van Geest is initiatiefnemer van de Singularity University Benelux (denktank van NASA en Google), bestseller auteur van Exponentiële Organisaties […]

Creative

Mark de Greeff (Dutch Design Week): ‘We willen minimaliseren en doelgroepen beter verbinden’

Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”

Digital Design

Dit is het beste van het web van het afgelopen kwartaal

Mijn zoektocht naar het mooiste van het web gaat door. Ondanks de trend om steeds meer digital branding in fysieke installaties en apps aan te bieden, blijft er nog genoeg moois over dat direct via het web te benaderen is. Het mooiste van dit kwartaal heb ik weer op een rijtje gezet.

Digital Design

Creatieve hoogvliegers naar Digital Dinner Amsterdam

Een betere toekomst, inspiratie en creatie zijn drie hoofdthema’s van het 8e Digital Dinner Amsterdam, over twee weken op 15 oktober. Een avond met gedachten die de vrije loop krijgen en culinair genieten voor de luisteraars.

Creative

We zijn klaar voor Artificial Smartness

Technologie in ons leven kan zorgen voor gemak, maar het brengt tegelijkertijd een overweldigende complexiteit met zich mee. We zijn overal tegelijkertijd en allerlei services vragen constant onze aandacht. Het digitale wordt steeds persoonlijker en het lijkt alsof ‘AI’ daarin het toverwoord is. De technologiebedrijven vergaren meer en meer data en de imponerende intelligentie van systemen overweldigt ons en we voelen ons afhankelijk.

Digital Design

Hoe maak je digitale oplossingen die de kostbare tijd van mensen waard zijn? 

Alles moet makkelijker en sneller, zodat we onze tijd beter kunnen besteden. Maar we vergeten soms wat echt belangrijk is. Iedereen wil een cool product maken, een product waar iedereen van houdt en niemand vanaf kan blijven. Maar staan we wel genoeg stil bij de tijd die deze producten van mensen vragen? Hoe zorg je dat jouw product de kostbare tijd van mensen waard is? 

Digital Design