More stories

Premium

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes

Kayvan Kian: CEO’s kunnen veel leren van Nietzsche en Aristoteles

Leiderschapsfilosoof Kayvan Kian is o.a. adviseur bij McKinsey en hij schreef twee boeken over wat leiders kunnen leren van de wijsheid van filosofen.

Communicatie

Podcast The Brief: Jerome Kuijken (De Speld) over satire als krachtige vorm van communicatie

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.

Creative
Premium

Nike doet overname voor expansie in metaversa

Nike koopt het Amerikaanse bedrijf RTFKT (‘artifact’) en legt daarmee de basis voor meer zelfontwikkelde marketintactiviteiten in virtuele werelden.

Blockchain
Premium

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes
Premium

Twintig onderscheidingen voor Dept bij Lovie Awards

Dept heeft twintig onderscheidingen binnengesleept bij de Lovie Awards, de meest prestigieuze prijs voor digitaal werk in Europa.

Digital Agencies

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing
Premium

Snap opent creative AR-studio voor merken

Snap kondigt de lancering aan van Arcadia, een nieuwe wereldwijde creatieve studio voor branded augmented reality.

Augmented Reality
Premium

Martin Stiemer treedt toe tot directie Kaliber

Martin Stiemer is toegetreden tot de directie van creatief bureau Kaliber Interactive. Hij is het derde directielid, naast managing director Nienke van Heusden en oprichter Ronald van Schaik.

Marketing

Waarom logo’s plat en simpel worden

Logo’s zijn lastig: vernieuwen? En zo ja, hoe dan? De huidige trend zijn platte simpele logo’s. Waar komt die vandaan? En waarom kan hij weer verdwijnen?

Web-design

Start-up Luqo: De volgende generatie in leermateriaal

Een gesprek met Rogier Kauw-A-Tjoe van start-up Luqo, dat fysiek en digitaal leermateriaal maakt waarmee kinderen leren samen te spelen en te werken.

Start-ups
Premium

The HERD lanceert strategisch online marketing bureau

The HERD, een collectief van digitale en creatieve bureaus, lanceert zijn tweede bureau: RAFT. Het staat open voor toetreding van andere kleinere creatieve bureaus.

Digital Agencies

Impactvolle animaties in display-advertenties

Banners, wie kijkt daar nog naar? Met goed gekozen animaties trek je de aandacht op een manier die bij je merk past en die interacties genereert.

Online advertising

De creator-economie: Iedereen maakt content

Iedereen kan nu content maken en verspreiden. Nichegroepen kunnen elkaar makkelijker vinden en zo kunnen creators er ook financieel van rondkomen.

Creative