More stories

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Corporate en Digitale transformatie

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Corporate en Digitale transformatie.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Nieuwe interfaces, Disrupter en Tools.

Creative

DIA: Nederlands beste werk in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce

Met de uitreiking van de Dutch Interactive Awards kent Nederland veertien nieuwe cases met de gouden status. Digitaal werk dat door de jury’s is aangemerkt als het allerbeste werk van Nederlandse bureaus. Een overzicht van de award winning inzendingen in de categorieën Data, B2B Commerce en E-commerce.

Creative

Handpicked agencies neemt belang in Weekend

Creatief bureau Weekend fuseert met collega Departure en diens moederbedrijf verwerft een minderheidsbelang in Weekend.

Digital Agencies

Data-dashboards ontwerpen begint met ‘design thinking’

Bij het eenvoudig en constructief communiceren van de juiste informatie binnen en tussen bedrijven kan je eigenlijk niet om ‘design thinking’ heen. Dashboards zijn een van de meest gebruikte zakelijke communicatiekanalen om data-inzichten te delen en zo cruciale informatie op de meest effectieve wijze over te brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat de aandacht van het publiek bij elk dashboard naar de juiste delen wordt getrokken?

Digital Design

Nóg een bureauovername door Accenture Interactive

Accenture Interactive doet nog een overname in Europa. Dit keer valt het Spaanse merkcommunicatiebureau Shackleton ten prooi.

Online marketing

HEMA opent eigen contentstudio

HEMA heeft een eigen studio ingericht om content in-house te produceren. Door met eigen stylisten en fotografen te werken, wordt het kenmerkende HEMA beeld in stand gehouden, aldus het bedrijf.

Creative

Accenture Interactive koopt creatief bureau Droga5

Accenture is van plan om het in New York gevestigde bureau Droga5 over te nemen, een van de bekendste onafhankelijke reclamebedrijven op de Amerikaanse markt. Het zal deel uitmaken van Accenture Interactive.

Digital Agencies

Fingerspitz: Wie de meeste experimenten start, wordt beloond

Handpicked agencies, een verzameling van zes bureaus, wil komende jaren verdubbelen. Het bedrijf, waarvan Fingerspitz één van de labels is, heeft het vieren van succes en vooral falen hoog in het vaandel, ontdekte Jordi Bron. Medewerkers die de meeste experimenten starten, worden beloond.

Digital Agencies

Case: interactieve tafel goed voor behandelbereidheid jeugdgevangene

Overheidsinstellingen zijn prima in staat snel te innoveren. Samen met Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkelden we in slechts acht weken tijd een interactieve tafel om de behandelbereidheid van jongeren in detentie te vergroten. Door principes van gamification toe te passen is dat gelukt. Ook in een serieuzere context zijn kennis, houding en gedrag hiermee positief te veranderen.

Digital Design

SXSW 2019: Amazon is overal

Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime. 

SxSW

Innovatie in koffie: dit is de nieuwste technologie in de koffiebranche

Koffie speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven. Zowel thuis als op kantoor wil men goede kwaliteit koffie. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen worden koffiemachines steeds slimmer en beter. Heb je al een koffiedrone?

Digital Design

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Talpa koopt reclamebureau Brand New Telly

Talpa Network neemt per 1 april reclamebureau Brand New Telly over, dat vooral in de tv-wereld actief is.

Creative

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing