More stories

(Emerce TV) De beste CX op basis van data, socials en computer visie

Squaremoon is een Nederlands bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de klantervaring van bedrijven en merken te verbeteren. Van content, campagnes tot merkpositionering. Zo helpt het bedrijf onder meer het FD om artikelen dusdanig in beeld en taal te brengen dat ze beter aansluiten bij de lezer.

Customer Experience

(Emerce TV): Hoe KPN zijn zakelijke markt transformeerde

Recentelijk heeft KPN haar B2B customerservice organisatie getransformeerd naar een ‘digital first service’-organisatie. Het bedrijf zet vol in op een pro-actieve relatie met zakelijke klanten waarbij medewerkers worden ondersteund door technologie.

Customer Experience

Yelflow gaat Fleurop helpen met personaliseren klantreis

Fleurop heeft Yelflow uitgekozen om te helpen bij het verder personaliseren en automatiseren van de klantreis. De samenwerking gaat direct van start. Yelflow zal de komende periode de personalisatie roadmap ontwikkelen. Daarnaast zal Yelflow begeleiding en ondersteuning bieden bij de implementatie van deze roadmap.

Customer Experience

(Emerce TV) BALR heeft weer trek in winkels

BALR, het luxe lifestylemerk voor iedereen die zich graag spiegelt aan het leven van topvoetballers, basketballers tot Amerikaanse honkballers, besloot diverse winkels ook na COVID gesloten te houden. “Nu winkelen weer in trek raakt, kijken we weer voorzichtig naar uitbreiding,” zegt CEO Juul Manders in de videocollectie Customer Experience die straks live gaat.

Customer Experience

Nieuwe winkel Coolblue Rotterdam, dubbele capaciteit

Coolblue verhuist in Rotterdam van het Oostplein naar de Hoogstraat, een nog centralere locatie voor de elektronicaverkoper.

E-commerce

Paragon en Milkymap bundelen krachten voor klantbeleving

Paragon, expert in klantcommunicatie, en Milkymap, naar eigen zeggen ‘leider in klantreis managementtechnologie en -consultancy’, gaan een exclusieve samenwerking aan. Samen willen ze bedrijven en organisaties helpen om klantbeleving makkelijker te implementeren.

Customer Experience

Infographic: Customer Experience Benchmark B2B

De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. Na een daling naar +15 in 2022 is de NPS in 2023 geklommen naar +17. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven.

Customer Experience

Is een AI-gestuurde Social Robot de juiste keuze voor je winkel?

Het met succes inzetten van een sociale robot in de winkel kent uitdagingen. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten als je met een sociale robot begint?

Customer Service

Digitale klanten loyaliteitsrapport 2024

Dit rapport peilt naar de mening van leiders op het gebied van loyaliteit in de detailhandel en financiële dienstverlening.

Customer Experience

Grip krijgen op Customer Experience? Neem kleine stappen en blijf bruggen bouwen

Het is een uitdaging om continu de Customer Experience te verbeteren. Elke dag een paar kleine stappen werkt daarbij beter dan sporadisch een grote stap. 

Customer Experience

Podcast Shaping the Future: de case van personalisatie bij de ANWB

Een inkijkje in hoe personalisatie bij een grote organisatie als de ANWB – prijswinnend – in de praktijk wordt gebracht. Een gesprek met Lisette Gouda.

Customer Engagement

De belangrijkste consumententrends van 2024

Op basis van meer dan 28.000 consumenten laat het vierde jaarlijkse rapport van Qualtrics zien hoe waardevol klantconnecties echt zijn.

Customer Experience

Merkwaarde in de praktijk brengen met Product Experience Management

De klant centraal stellen en een mooi merkverhaal zijn niet voldoende. Diezelfde denkwijze moet je ook toepassen op je producten en diensten.

Customer Experience

Doen wat je belooft: zo verenig je merkbelofte met de klantreis

Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.

Customer Experience

De oneindige B2B customer journey: doorlopend aanpassen en continu verbeteren

Voor een echt goede B2B customer journey moet je bereid zijn om elk facet van de klantreis precies te beheersen en deze continu te blijven verbeteren.

Customer Experience