More stories

(Emerce TV): Omoda gaat hoge retourpercentages te lijf

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en  algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.

Customer Experience

De kracht van klantfeedback binnen CX

De ideale klantreis gaat niet over één nacht ijs. Want hiervoor moet alles kloppen: van de website tot de checkout […]

Customer Experience

BALR.: Alles wat een professionele voetballer aanraakt kan ons merk dragen

Je wilt influencer marketing zo puur mogelijk houden, anders wordt het een trucje. Dus is BALR. vandaag de dag eigenlijk […]

Customer Experience

Breng je Customer Experience naar een hoger niveau

Als wereldwijd toonaangevend bedrijf op het gebied van marketingdata en analytics doet Kantar voortdurend onderzoek en analyse naar onder andere […]

Customer Experience

De beste CX op basis van data, socials en computer vision

Squaremoon is een bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de customer experience van bedrijven en […]

Customer Experience

Wat zijn de belangrijkste CX uitdagingen voor maaltijdbezorging apps?

Het betrekken van de klant bij het aanbod en tegelijkertijd meebewegen met de verwachtingen van de klant levert de nodige uitdagingen op.

Customer Experience

De beproefde klantfocus van IKEA Nederland

IKEA is een van de grootste fysieke en digitale woonwarenhuizen ter wereld. Ook de Nederlandse tak doet er dagelijks alles […]

Customer Experience

Binnen B2B valt er een wereld te winnen op het gebied van Customer Experience

Klanten verwachten tegenwoordig ook binnen B2B een pro-actieve digitale klantreis. Recentelijk heeft KPN haar B2B customerserviceorganisatie getransformeerd naar een ‘digital […]

Customer Experience

De CX ontwikkelingen bij Body & Fit zijn nog niet klaar

Bij traditionele customer service is meestal zo’n 60 tot 70 procent van de vragen “post sales”, dus vragen nadat de […]

Customer Experience

(Emerce TV) Just Eat Takeaway investeert in nieuwe bestelmethoden

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway gaat weer experimenteren met stemtechnologie en met virtuele assistenten voor klanten om maaltijden te bestellen. Dat vertelt Yasmin Ferdousbarin, Global product director, in de videocollectie User Experience. “We hebben daar eerder mee geëxperimenteerd, maar de technologie is nu veel beter.”

Customer Experience

(Emerce TV) De beste CX op basis van data, socials en computer visie

Squaremoon is een Nederlands bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de klantervaring van bedrijven en merken te verbeteren. Van content, campagnes tot merkpositionering. Zo helpt het bedrijf onder meer het FD om artikelen dusdanig in beeld en taal te brengen dat ze beter aansluiten bij de lezer.

Customer Experience

(Emerce TV): Hoe KPN zijn zakelijke markt transformeerde

Recentelijk heeft KPN haar B2B customerservice organisatie getransformeerd naar een ‘digital first service’-organisatie. Het bedrijf zet vol in op een pro-actieve relatie met zakelijke klanten waarbij medewerkers worden ondersteund door technologie.

Customer Experience

Yelflow gaat Fleurop helpen met personaliseren klantreis

Fleurop heeft Yelflow uitgekozen om te helpen bij het verder personaliseren en automatiseren van de klantreis. De samenwerking gaat direct van start. Yelflow zal de komende periode de personalisatie roadmap ontwikkelen. Daarnaast zal Yelflow begeleiding en ondersteuning bieden bij de implementatie van deze roadmap.

Customer Experience

(Emerce TV) BALR heeft weer trek in winkels

BALR, het luxe lifestylemerk voor iedereen die zich graag spiegelt aan het leven van topvoetballers, basketballers tot Amerikaanse honkballers, besloot diverse winkels ook na COVID gesloten te houden. “Nu winkelen weer in trek raakt, kijken we weer voorzichtig naar uitbreiding,” zegt CEO Juul Manders in de videocollectie Customer Experience die straks live gaat.

Customer Experience

Nieuwe winkel Coolblue Rotterdam, dubbele capaciteit

Coolblue verhuist in Rotterdam van het Oostplein naar de Hoogstraat, een nog centralere locatie voor de elektronicaverkoper.

E-commerce