More stories

De staat van Digital Experiences: veranderingen in Europees koopgedrag

Om erachter te komen hoe consumenten reageren op verschillende online ervaringen, heeft FullStory 3.000 consumenten binnen EMEA ondervraagd.

Customer Experience

Van CX-strategie naar uitvoer: hoe pas je het gedrag van gewoontedieren aan?

Een goed plan voor een verbeterde Customer Experience is het halve werk. Maar het meekrijgen en motiveren van je medewerkers vraagt ook om een strategie.

Customer Experience

(Emerce TV) ‘Carglass is eigenlijk een startup’

Carglass heeft user experience en een ‘seamless’ customer experience hoog in het vaandel staan. Het doel is om klanten alle zorg uit handen te nemen, de aanleiding voor contact is namelijk altijd vervelend: ruitschade. En dat gaat goed, want de klanttevredenheid is groot. Zegt Bjorn Smulders, customer journey manager, van Carglass in de videocollectie Engage.

Customer Experience

(Emerce TV) Essent: ‘Ineens hadden we 20 miljoen bezoeken per dag’

Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.

Customer Service

Zes grote misverstanden over B2B-e-commerce (en hoe ze te vermijden)

Succesvolle B2B-e-commerce moet op B2C lijken. Juist binnen de B2B zijn er nogal wat misverstanden over waarom e-commerce in die branche niet zou werken.

Customer Experience

EDAY: Bang & Olufsen over de merkcampagne See Yourself in Sound

Het Deense audiomerk Bang & Olufsen lanceerde enkele maanden zijn nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, geeft deze campagne invulling aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor iedere muzieksmaak. Je hoort er meer over op Emerce EDAY op 5 oktober.

Customer Experience

Wat de CX-specialist in de (nabije) toekomst moet weten en kunnen

Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.

Customer Experience

Nog steeds ongewenste verkooptelefoontjes ondanks wet

Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.

Customer Experience

Behandel CX niet als kostenpost maar als plek voor klantenbinding

Retailers kunnen contact met klanten gebruiken om een plek te veroveren in de harten, hoofden en portemonnees van klanten.

Customer Experience

Diverse bedrijven waaronder bol.com nemen gesprekken ‘in de wacht’ op

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Customer Service

TomTom’s navigatie-app concurreert dankzij veel experimenteren en optimale UX

TomTom zit nog steeds in de navigatiemarkt. Het bedrijf heeft een betaalde app, doet wel 300 experimenten per jaar en streeft naar een optimale UX.

Customer Experience

In zes stappen een succesvolle CX strategie

Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.

Customer Experience

Zakelijke relatietherapie: de complexiteit van ‘customer experience’ in B2B

Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.

Customer Experience

Recensies segmenteren met AI en Natural Language Processing

AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.

Customer Experience

Waarom er te weinig met feedback van klanten gebeurt en hoe het beter kan

Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.

Customer Experience