More stories

TomTom’s navigatie-app concurreert dankzij veel experimenteren en optimale UX

TomTom zit nog steeds in de navigatiemarkt. Het bedrijf heeft een betaalde app, doet wel 300 experimenten per jaar en streeft naar een optimale UX.

Customer Experience

In zes stappen een succesvolle CX strategie

Wil je je onderscheiden in de competitieve B2B-markt? Ontdek in deze whitepaper hoe je de klantbeleving optimaliseert met de 6 V’s.

Customer Experience

Zakelijke relatietherapie: de complexiteit van ‘customer experience’ in B2B

Aan alle relaties moet je blijven werken om ze in stand te houden. Zeker bij B2B-klantrelaties kan dat vaak lastig zijn. Hier wat B2B-relatietherapie.

Customer Experience

Recensies segmenteren met AI en Natural Language Processing

AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.

Customer Experience

Waarom er te weinig met feedback van klanten gebeurt en hoe het beter kan

Door feedback van klanten gestructureerd en uit meerdere kanalen te verzamelen en er vervolgens ook echt op te handelen kun je flinke veel voordeel halen.

Customer Experience

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience

Interview: Menno van Jarwaarde over een positief eind van de klantreis of ‘customer life cycle’

Met een goed gevoel vertrekken is belangrijk. Zorg voor een positieve draai aan het eind van de klantreis én het eind van een customer life cycle.

Customer Experience

Houd het uiteindelijke doel van een DXP in zicht: relevantie voor je klanten

Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.

Customer Experience

Interview: Tjeerd Brenninkmeijer over personaliseren met klant- en productgegevens

Je e-commerce personaliseren doe je door klant- en productgegevens te combineren. Dat kun je in stappen opbouwen en kan zelfs voor ‘prospects’.

Customer Experience

Interview: Mathijs Ruigrok over klantretentie en loyaliteit met een CX-platform

Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Experience

Waarom 2023 het jaar van de empathie wordt

Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.

Customer Experience

Wat maakt de klantreis in de luxebranche anders dan gewoonlijk? 

De luxemarkt werkt anders dan bij ‘gewone’ producten. De motivaties en verwachtingen van klanten zijn anders en daarom verloopt ook de klantreis anders.

Customer Experience

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service

Waarom CX-beslissers juist in deze economie in uitstekende klantenservice investeren

In economisch uitdagende tijden is een goede klantenservice extra belangrijk. Hoe kijken CX-beslissers tegen dit onderwerp aan en wat verwachten ze?

Customer Experience

Van slecht naar neutraal naar goed: zo schaam je je niet langer voor je website

Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.

Web-design