Customer Loyalty

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Customer Loyalty

5 tips om je retentiemarketing op orde te krijgen

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.


Loyaliteit en AVG: hoe zorg je ervoor dat je klantdata mag blijven gebruiken?

Data vormen de basis van loyaliteitsprogramma’s. Zonder de NAW-gegevens, transactiegeschiedenis en demografische kenmerken van de leden begin je niet veel. De nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft dan ook grote gevolgen voor loyalty marketing. Wat zijn de gevaren en hoe zorg je ervoor dat je klantdata kunt blijven gebruiken?


Alibaba start exclusieve club, loyaliteit hoger op de agenda

Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.


Mobiel betalen Starbucks nog groter, innoveren met cryptovaluta is optie

Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.


Hugo Leijtens (Retailcoins): ‘We willen mensen terugbrengen naar de winkel’

Vroeger was het leven simpel: wanneer je een bepaald bedrag uitgaf bij de plaatselijke bakker, kreeg je in ruil daarvoor een spaarzegeltje. Met tien zegeltjes kreeg je korting of een kadootje. Klant blij en de bakker blij want hij wist zo klanten aan zich te binden. Toch dacht ondernemer Hugo Leijtens dat het beter kon. “Ik vond de papieren spaarkaart niet meer van deze tijd en ik wilde daar een oplossing voor bedenken.” Die oplossing werd een app, vertelt hij aan Top Names.


Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?


Meer artikelen in Customer Loyalty

Channel Customer Loyalty

Hier vind je alle informatie over het optimaliseren van de klanttevredenheid en -loyaliteit. Hoe vind je de juiste klanten? Wat zijn goede customer loyalty-programma's? Hoe stimuleer je het aantal aankopen van klanten? Is het mogelijk om positieve mond-tot-mond reclame te beïnvloeden? De antwoorden vind je hier. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels