More stories

Erik Hensel (MNTG): NFT’s kunnen helpen ‘engagement’ en trouwe klanten te creëren

NFT’s krijgen steeds vaker praktische toepassingen. Voor merken bieden ze een manier om engagement te creëren en een trouwe community op te bouwen.

Blockchain

Anneke Uiterweerd (Springbok) over hoe je vandaag de dag een loyaltyprogramma vormgeeft

Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?

Customer Loyalty

Thuisbezorging: dé kans om intiemere klantrelaties op te bouwen

Van aan de voordeur naar over de vloer: in plaats van een kostenpost is (thuis)bezorging dé kans voor retailers om een intiemere klantrelatie op te bouwen.

Logistics

Hoe je klantdata inzet voor drie veelgenoemde strategische doelen

Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?

Customer Engagement

Customer Lifetime Value alsmaar belangrijker: hoe speel je daarop in?

Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?

Customer Loyalty

Interview: Berith Spoelstra over klantbehoud en analyses op maat

Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.

Customer Loyalty

Tijd voor een nieuwe mindset in retail: voortdurende acquisitie

Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.

Customer Loyalty
Premium

Kaartje2go start b2b-lijn

Kaartje2go zoekt met een nieuw, apart team samenwerkingsverbanden op de zakelijke markt in Nederland en Duitsland.

Marketing
Premium

[Emerce TV] ‘Flop’ bij Dragons Den wordt hit bij N Brands

‘We zijn koploper met loyalty op de fashionmarkt’, vertelt Rowena van Staveren van N Brands. Klanten sparen praktisch automatisch punten, ongeacht of ze online en offline shoppen. Een nieuwe techniek helpt daarbij.

Payment
Premium

Air Miles wordt nieuw leven ingeblazen

Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt het spaarprogramma Air Miles een nieuw gezicht en een nieuw geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen nog meer gebruik maken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.

Customer Loyalty

Retentie als route naar de meest winstgevende groei

Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?

Customer Loyalty
Premium

Patrick van der Zee nieuwe commercieel directeur Hiiper

Patrick van der Zee is met ingang van het nieuwe jaar commercieel directeur en aandeelhouder bij data- en insights scale-up Hiiper.

Customer Loyalty
Premium

NIKE: 160 miljoen leden stuwen online omzet

Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.

E-commerce

Audience of One rapport: personalisatie op de juiste manier

Ontdek wat consumenten uit de meest volwassen markten op het gebied van personalisatie te zeggen hebben.

Customer Loyalty

Brand loyalty wordt experience loyalty. User experience is het wapen van fintechs

Brand loyalty wordt steeds meer experience loyalty. User experience is dan ook het nieuwe wapen van fintechs.

Financials