More stories

Minimale geldigheidsduur cadeaubonnen naar 2 jaar

Omdat de korte geldigheidsduur van veel cadeaubonnen voor bijvoorbeeld een etentje of een online winkel consumenten stoort, stelt het kabinet voor om de minimale geldigheidsduur van cadeaubonnen wettelijk van een naar twee jaar te brengen.

Marketing

Klantbehoud in de tijd van zero effort

In maart 2020 heeft de grootste digitale opleiding plaatsgevonden, die de wereld ooit heeft gezien. Digitale meetings zijn in sneltempo het nieuwe normaal geworden.

Customer Loyalty

Albert Heijn introduceert digitaal sparen met rente

Vanaf 1 juni kunnen Albert Heijn-klanten koopzegels sparen in de AH app en een rendement tot 6 procent op hun spaargeld behalen.

e-commerce

Beloon je klant met loyaliteitsprogramma’s die wél werken

De impact van het coronavirus op de wereldeconomie is aanzienlijk, maar we zullen deze moeilijke tijd doorkomen.

Customer Loyalty

Gamification integreren in je marketingstrategie? Gebruik deze praktische tips

Uit het onderzoek ‘marketingtrends van 2020’ van Qualifio blijkt dat first-party data essentieel is voor bedrijven en dat personalisatie het belangrijkste onderdeel is geworden van marketingcampagnes. Het genereren van leads en het creëren van goede content, waarmee je jouw doelgroep betrekt bij jouw merk, is voor iedere marketeer een uitdaging. Gamification biedt kansen. Hoe kan gamification zorgen voor meer engagement en nieuwe leads? En hoe leer je jouw bestaande klanten en prospects beter kennen aan de hand van (online) games? Dit eBook beschrijft hoe gamification kan worden ingezet als tool voor klantenbinding.

Customer Engagement

Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?

Het opbouwen van sterke lange termijn relaties met klanten is de topprioriteit voor ieder bedrijf dat streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Hechte klantrelaties bewerkstelligen is een combinatie van hard werken, moderne technologieën en hulpmiddelen. Een CRM-systeem kan je hierbij helpen. Echter hoe begin je met CRM? Deze whitepaper heeft als doel om de belangrijkste vragen over CRM te beantwoorden. Ook bevat dit document een aantal methoden en checklist voor het selecteren van een CRM.

Customer Loyalty

Een moderne customer loyalty strategie | Tips van Vebego en SAP

Technologie is een belangrijke factor om Customer Experience initiatieven te laten slagen, aldus Gartner. Het eenduidig meten van klanttevredenheid en het verzamelen van data over verschillende systemen, is best een uitdaging. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Andries van Bentum van Vebego International en Donia Ibrahimi van SAP. Zij gaan onder andere in op het meetbaar maken van customer experience, customer loyalty en het optimaliseren van je loyalty strategie.

Customer Experience

VVV Online Cadeaucode nu verkrijgbaar

De VVV Cadeaukaart is voortaan ook beschikbaar als een ‘online only’ variant.

Customer Loyalty

Starbucks: menselijke interactie blijft leidend

Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.

Customer Loyalty

Waarom je het niet redt met alleen e-commerce

Vergeet e-commerce en omarm unified commerce. Dit is de enige manier om je klant dat te bieden wat nodig is: een customer centric experience.

Customer Service

Harvard: Merken hebben geen inzicht in succes loyaltyprogramma’s

Loyaliteitsprogramma’s zijn er in alle soorten en maten. Je kan punten sparen, miles of gaan voor korting. Dat is althans het eerste waar consumenten direct aan denken wanneer je het over dergelijke programma’s hebt: ze zijn namelijk veelal transactiegedreven. Bedrijven geven een consument voor elke aankoop iets en daarmee hoopt het merk die consument voor een langere periode te binden. Toch zien we een kentering ontstaan.

Customer Loyalty

Klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.

Customer Engagement

Dunkin’ start samenwerking met loyaliteitsapp Cirkle

Vanaf nu kunnen alle donutliefhebbers met een Instagramaccount geld verdienen met hun bezoekje aan Dunkin’. De koffie- en donutgigant start in Nederland namelijk een samenwerking met Cirkle, de gratis app waarbij consumenten tot ambassadeurs gemaakt worden op Instagram.

Marketing

Jumbo introduceert digitaal loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat dat anders doen dan Albert Heijn. Dat kondigde CFO Ton van Veen dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel.

Customer Loyalty

Bouwer loyaliteitsapps voor winkelbedrijven Fanly in de problemen

De Amsterdamse startup Fanly, die loyaliteitsapps voor winkelbedrijven bouwt, verkeert in problemen. Werkmaatschappij Fanly Retail is al failliet, weet RTLZ.

Marketing