More stories

Tijd voor een nieuwe mindset in retail: voortdurende acquisitie

Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.

Customer Loyalty
Premium

Kaartje2go start b2b-lijn

Kaartje2go zoekt met een nieuw, apart team samenwerkingsverbanden op de zakelijke markt in Nederland en Duitsland.

Marketing
Premium

[Emerce TV] ‘Flop’ bij Dragons Den wordt hit bij N Brands

‘We zijn koploper met loyalty op de fashionmarkt’, vertelt Rowena van Staveren van N Brands. Klanten sparen praktisch automatisch punten, ongeacht of ze online en offline shoppen. Een nieuwe techniek helpt daarbij.

Payment
Premium

Air Miles wordt nieuw leven ingeblazen

Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt het spaarprogramma Air Miles een nieuw gezicht en een nieuw geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen nog meer gebruik maken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.

Customer Loyalty

Retentie als route naar de meest winstgevende groei

Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?

Customer Loyalty
Premium

Patrick van der Zee nieuwe commercieel directeur Hiiper

Patrick van der Zee is met ingang van het nieuwe jaar commercieel directeur en aandeelhouder bij data- en insights scale-up Hiiper.

Customer Loyalty
Premium

NIKE: 160 miljoen leden stuwen online omzet

Honderdzestig miljoen kopers van NIKE-kleding zijn aangesloten op het online ledenprogramma. Hun betrokkenheid bij het merk leverden afgelopen kwartaal een digitale omzetgroei van 34 procent op, het dubbele van het gemiddelde over alle verkoopkanalen.

E-commerce

Audience of One rapport: personalisatie op de juiste manier

Ontdek wat consumenten uit de meest volwassen markten op het gebied van personalisatie te zeggen hebben.

Customer Loyalty

Brand loyalty wordt experience loyalty. User experience is het wapen van fintechs

Brand loyalty wordt steeds meer experience loyalty. User experience is dan ook het nieuwe wapen van fintechs.

Financials

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty
Premium

Action lanceert loyaliteitsapp in België

Action zet in België lanceert op 2 november een loyalty app. Daarmee kunnen klanten producten kunnen inscannen om meer informatie te vinden, een lijst met favorieten aanmaken, een digitale kassabon ontvangen en op de hoogte gehouden te worden van promoties.

Customer Loyalty

Waarom merken een mening moeten hebben

Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.

Customer Loyalty
Premium

Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.

Customer Loyalty
Premium

Stocard geïntegreerd in Klarna-app

De mobiele app van Klarna breidt uit met de spaarkaarten van Stocard. Het betaalbedrijf verbreedt zijn marktpositie stap voor stap richting een bredere waaier e-commerce, marketing en retail.

Customer Loyalty
Premium

Meer dan miljoen Nederlandse gebruikers voor spaarprogramma McDonald’s

MyMcDonald’s Rewards, het digitale spaarprogramma van de hamburgerketen, is de miljoenste gebruiker gepasseerd. In vergelijking met andere landen maken Nederlanders veelvuldig gebruik van de MyMcDonald’s Rewards.

Customer Loyalty