More stories

Ontwikkel succesvolle contentformats in zes stappen

Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.

Customer Service

Digital commerce in B2B: hoe salesmedewerkers profiteren

Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?

B2B online

Mediamarkt hanteert retourtermijn van 100 dagen

MediaMarkt Nederland hanteert naar eigen zeggen als eerste retailer in consumentenelektronica een retourtermijn 100 dagen. Dat waren er dertig.

Customer Service

Artis deelt praktische informatie in nieuwe app

Dierentuin Artis is een samenwerking aangegaan met digitaal bureau Close voor de ontwikkeling van de gratis Close to ARTIS app. Deze app biedt bezoekers meer informatie en uitleg bij het bezoek aan het park of ARTIS-Micropia.

Customer Service

Fraude via nepklantenservice neemt toe

De Fraudehelpdesk constateert dat steeds meer Nederlanders slachtoffer worden van nepklantenservicesites. Het is een variant van de helpdeskfraude, waarbij consumenten worden gebeld door helpdeskmedewerkers van bijvoorbeeld Microsoft en beweren dat er een probleem is met de computer. Het verschil is dat consumenten de bedrijven zelf bellen.

Customer Service

Machine learning is mensenwerk

Alle slimme huidige technologie ten spijt, we zijn vaak helemaal nog niet zover als we denken. Zeker niet als je het vergelijkt met wat er in de afgelopen decennia werd bedacht, voorspeld en verwacht. Hooverboard? Niet echt. Zelfrijdende auto? Mwah. Autonoom opererende, zelflerende computersystemen? Op één hand te tellen.

Artificial Intelligence

Peter voor de Wind, Swapfiets: ‘Service is alles’

Met het allereerste fietsabonnement ter wereld zet Swapfiets Fiets-as-a-Service in de markt. Succesvol, zo getuigen de groeiende aanwezigheid in Europa en het winnen van de Emerce E-commerce 2019 Challenger award. Voornaamste focus? “Te gekke service”, zegt Peter voor de Wind, Global Customer Service Manager.

Customer Service

Telindus: focus op service en happy customers

ICT-bedrijf Telindus bestaat volgend jaar 35 jaar en ondergaat ondertussen een flinke transformatie. Director sales en marketing Bas ter Heurne vertelt hoe het ICT-bedrijf zich transformeert tot een echte serviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Telindus sterk in op ‘een ultieme klantbeleving’.

Customer Service

‘Nederlandse consument vertrouwt chatbots niet’

Bijna een derde van de Nederlanders doet liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 respondenten. De helft van de ondervraagden vertrouwt chatbots sowieso niet.

Marketing

Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen

Online ticketverkoper Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten.

e-commerce

Chatbots: de zes grootste voordelen voor jouw organisatie

Starten met chatbots, een wens van veel organisaties. Logisch dat je van tevoren wil stilstaan bij wat zo’n virtuele collega voor jouw organisatie gaat opleveren. De pilotfases zijn bij veel organisaties inmiddels voorbij en de resultaten liegen er niet om. Aan de hand van de ervaringen van onder andere HEMA, DHL, RTL/Videoland en Erasmus Universiteit nemen we je mee in de zes grootste voordelen van chatbots voor jouw organisatie.

Customer Service

Watermelon mag chatbots integreren in WhatsApp

Watermelon mag zijn chatbots voortaan officieel integreren in WhatsApp. Door de samenwerking kunnen bedrijven volgens het Nederlandse bedrijf een groot publiek op een nieuwe manier te woord staan. Eerder werkten de chatbots met Facebook Messenger, Telegram en individuele websites.

Customer Service

Slimme meter waarschuwt Liander voor stroomstoring

Bijna 430.000 slimme meters van Liander zijn sinds een paar maanden voorzien van een signaleringssysteem. Dankzij dit systeem kunnen stroomstoringen veel sneller worden opgelost.

Customer Service

MediaMarkt belooft beterschap na bestelchaos

Een technische storing in het logistieke proces heeft geleid tot grote chaos bij de MediaMarkt. Het regent klachten op sociale […]

e-commerce

Centraal Beheer lanceert AI-chatbot

Verzekeraar Centraal Beheer, voorloper met inzet van nieuwigheden in zijn branche, brengt over zes à acht weken onder de naam CeeBee een chatbot uit die werkt op basis van kunstmatige intelligentie.

Customer Service
1 3 4 5 6 7 36