More stories

Digitale kolonisatie

Science fiction wordt ‘science fact’. Van telefoon tot tandenborstel: alles verbonden met het internet. Ook Apple heeft wat nieuws. Hoera of kolonisatie?

Internet of Things

Peter van der Putten (Pegasystems): ‘Beslis op klantniveau wat relevant is voor consumenten.’

Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: “Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden.”

Privacy

Hoe Pon meer waarde haalt uit data

Bij het Datalab van Pon werken maar liefst 18 data scientists en AI-specialisten aan het slimmer maken van het handels- en sevicebedrijf.

B2B Digital

Cristian van Nispen (Dept): ‘Tooling voor de korte termijn, first-party data voor de lange termijn’

Cristian van Nispen -Dept- over cookieless. “Bij onze klanten blijft het tot nu toe verrassend stil.” Deel 4 uit een serie over het verdwijnen van cookies.

Privacy

Wat te denken van de Privacy Sandbox, Google’s alternatief voor 3rd-party cookies?

In de Privacy Sandbox experimenteert Google met de vervanging van 3rd-party cookies. Wat zijn de ontwikkelingen er wat moeten we ervan denken?

Marketing

De cookieless funnel: een voorspelling voor elke marketingfase

De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?

Marketing

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

De grootste uitdaging om B2B-personalisatie te laten werken

Veel B2B-bedrijven vinden het lastig om middels personalisatie de online omzet te verhogen. Vier vaste stappen die houvast geven bij B2B-personalisatie.

Data

Hoe maak je business impact met Data Science?

Verschillende fases van de ontwikkeling van een datastrategie aan de hand van een aantal basisprincipes en het ‘people, process & technology’-model.

Data

Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers

Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?

Tech

Cookies zijn nu écht dood: lang leve (1st-party) datastrategie!

Google stopt met 3rd-party cookies. Aanleiding voor een nieuw begin: anders data verzamelen en terug naar het vakmanschap van goede marketing

Marketing

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising

Leeftijdscontrole: zo kun je als online verkoper voldoen aan de nieuwe alcoholwet

De nieuwe alcoholwet maakt webwinkels en online bezorgdiensten verantwoordelijk voor de leeftijdscontrole. Hoe krijg je dat geregeld?

E-commerce

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing

Reynder Bruyns (dentsu): ‘Geef meer aandacht aan de daadwerkelijke impact van je communicatie.’

Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp. 

Privacy