Dialogue Marketing

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Dialogue Marketing

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?


Fadoa Schurer (Embot.ai): ‘Met een slimme bot verkoop je meer’

Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. Çhatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan, aldus CCO Fadoa Schurer bij Top Names.


Loyalty onderzoek: ervaring belangrijker dan beloning

Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?


Uit 200 studies: handvatten om effectiviteit klantreviews te vergroten

Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?


Meer artikelen in Dialogue Marketing

Channel Dialogue Marketing

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van Dialogue Marketing, een veelomvattende visie op marketing waarin de dialoog met de consument centraal staat. Binnen die dialoog is content de centrale boodschap en de stem van uw bedrijf. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practices, opinie en cases. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.