Dialogue Marketing

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Dialogue Marketing

Realisme over chatbots doet intrede na successen en teleurstellingen

Na de explosieve groei van aandacht, volgen de kritische vragen. Dragen chatbots daadwerkelijk bij aan de ‘engagement’, de betrokkenheid van gebruikers en klanten? Zorgen ze voor minder vragen die de telefonische helpdesk krijgt voorgeschoteld? Of is een bot in staat het aantal verkopen op te krikken?


Anouar El Haji (Veylinx): ‘Onze veilingen worden de gouden standaard van marktonderzoek’

Traditioneel marktonderzoek maakt gebruik van enquêtes. Daarin geven mensen aan wat ze van een product vinden. Het grote probleem: dat hoeft niet de waarheid te zijn. Een slechte bui of de neiging om sociaal wenselijk gedrag te vertonen kan de resultaten kleuren.


Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?


Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”


Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?


Meer artikelen in Dialogue Marketing

Channel Dialogue Marketing

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van Dialogue Marketing, een veelomvattende visie op marketing waarin de dialoog met de consument centraal staat. Binnen die dialoog is content de centrale boodschap en de stem van uw bedrijf. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practices, opinie en cases. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels