More stories

Emile Muijsson (Stocard): ‘We hoeven ons niet als betaalapp te bewijzen’

Mobiele wallets hangen al een tijd boven de betaalmarkt. Grote jongens worden nauwlettend gevolgd, maar ook klantenkaartapp Stocard zet een eerste stap richting een multifunctionele wallet. Met een voorsprong door het aantal opgebouwde loyaltygebruikers, aldus Emile Muijsson, Country Sales Director Nederland.

Marketing

PWN met selfservice en speech analytics naar minder en beter klantcontact

PWN, drinkwaterbedrijf en beheerder van het Noord-Hollands duingebied, streeft met nieuwe technologie naar zo min mogelijk onnodig klantcontact. Door selfservice technologie, speech analytics en Nederlands eerste Smart Park in de duinen in te zetten, is contact vrijwel niet nodig, terwijl de klant toch vindt wat hij zoekt.

Customer Service

Fitbit Pay nu ook in Nederland

Fitbit Pay, de betaaldienst van de gelijknamige fitnesstrackermaker, is gearriveerd in Nederland. Koppelingen zijn voorlopig mogelijk met Rabobank, ABN AMRO en ICS (onder meer Bijenkorf kaart).

Digital Wallets

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty

Nederland klaar voor contactloos betalen met wearables

Contactloos betalen is al behoorlijk ingeburgerd in Nederland, dus is het tijd voor de volgende stap. Smartwatch-maker Garmin heeft zijn betaalfunctie naar ons land uitgerold. Na het hardlopen even een koffie afrekenen met je smartwatch wordt zo heel gemakkelijk.

Payment

‘Apple Pay wordt significant onderdeel iPhone’

Slechts een op de vijf consumenten gebruikt zijn smartphone momenteel als portemonnee, maar dat gaat veranderen volgens Loup Ventures. En vooral Apple heeft volgens dit bedrijf de meeste kansen.

Digital Wallets

Semmie: duurzaam beleggen voor de happy many

In de wereld van beleggen vindt een verschuiving plaats. Steeds meer mensen beginnen met beleggen. Vooral jongeren raken ervan doordrongen dat een royale oudedagvoorziening geen vanzelfsprekendheid meer is. Bij Semmie kan iedereen al beleggen vanaf een paar tientjes.

Financials

Buurtsuper SPAR lanceert Tikkie als betaalmiddel in winkel

Buurtsuper SPAR lanceert naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland Tikkie als betaaloplossing in de winkel.

Digital Wallets

‘Apple Pay en Google Pay verliezen marktaandeel’

Ondanks een veelbelovende start lijken Apple Pay en Google Pay marktaandeel te verliezen. Dat beweert in elk geval het bedrijf Kount op grond van eigen onderzoek. Minder partijen accepteren beide betaalapps. Het verlies zou voor beide aanbieders zo’n 13 procent bedragen.

Digital Wallets

‘Geen dominante Europese mobiele betaaloplossing’

Er komt geen dominante Europese mobiele betaaloplossing die in elk land te gebruiken is. Daarover was het panel dat gisteren sprak op Emerce Tech Live! het roerend eens. “Europa koestert diversiteit, wij moeten zorgen dat we die systemen aan elkaar lijmen,” vertelde Chiel Liezenberg, medeoprichter van Innopay en nu de man achter OK.

Digital Wallets

PayPal versterkt samenwerking met Google

PayPal heeft zijn banden met Google aangehaald, waardoor betalingen kunnen worden gefaciliteerd in Gmail, YouTube en Google Store. Via Google Pay kan ook onderling worden betaald.

Digital Wallets

Betalen vanuit de inbox: Microsoft en Stripe sluiten samenwerking

Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.

Payment

‘Nu ook instapkaarten in Google Pay’

Google Pay maakt het mogelijk om instapkaarten van luchtvaartmaatschappijen op te slaan in de digitale portemonnee. Dit meldt de website 9to5google.com.

Digital Wallets

Mobiel betalen Starbucks nog groter, innoveren met cryptovaluta is optie

Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.

Digital Wallets

9 van de 10 online shops maken fouten bij afrekenen

Negen van de tien e-commercesites in Nederland hebben te kampen met drie of meer fouten bij het betalen met een creditcard. Online shops in Nederland lopen zo omzet mis. 

Payment