Disruptie

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Disruptie

Zo gaat generatie Alpha om met technologie

De generaties die zonder internet opgroeiden, worden schaarser. De nieuwste telgen, generatie Alpha, gaan wéér anders om met technologie dan hun oudere broers en zussen. Maar technologie maakt niet dom. Het maakt ons vrij om ons te concentreren op meer intellectueel uitdagende activiteiten. Hoe ga je mee met toekomstige generaties? 


Steven Nelemans (Amber): ‘Wij garanderen de beschikbaarheid van een deelauto’

Nederland telt inmiddels diverse initiatieven voor ‘auto delen’. Daar is sinds enige tijd het Eindhovense deelplatform van elektrische auto’s Amber Mobility bijgekomen. Amber, bedacht door vier jonge studenten uit Eindhoven, richt zich op de business to business markt. Het bedrijf onderscheidt zich naar eigen zeggen door de beschikbaarheid van een deelauto te garanderen voor haar gebruikers. “Dat is anders dan bij andere car sharing diensten waar je als het ware geluk moet hebben dat er eentje staat. Bij ons krijg je garantie”, aldus Steven Nelemans, CEO van Amber, tegen Top Names.


GUTS deelt ervaringen ICO: ‘Overheid moet snel reguleren’

De Nederlandse overheid moet Initial Coin Offerings (ICO’s) snel reguleren. Die oproep doet Maarten Bloemers van GUTS op SxSW Interactive. Hoewel de CEO van het ticketplatform zelf heeft ervaren dat het organiseren van een goede ICO in de papieren loopt, is de markt nu ook erg aantrekkelijk voor oplichters.


GUTS: ‘Blockchaintechniek vanaf 2020 beschikbaar voor ticketbedrijven’

GUTS Tickets wil de ontwikkelde blockchaintechnologie snel beschikbaar maken voor de grote ticketbedrijven. Dat vertelt CEO Maarten Bloemers op SxSW Interactive. Hoewel de start-up zich nu nog richt op de Nederlandse markt, is het doel om tegen die tijd ook in het buitenland de strijd aan te gaan met zwarthandelaren en woekerprijzen.


Deelplatforms niet zo ingeburgerd als wordt aangenomen

Deelplatforms als Airbnb zijn lang niet zo ingeburgerd als vaak wordt aangenomen. Vooral twintigers, dertigers en veertigers met een relatief hoog opleidingsniveau maken gebruik van deze platforms, zo blijkt uit een onderzoek van Newcom research & consultancy onder drieduizend Nederlanders van 15 jaar en ouder.


Column: Disrupted by Amazon

2017 was het jaar waarin we massaal gewend raakten om online spullen te bestellen en te gebruiken wanneer wij dat willen, in plaats van dat door anderen te laten bepalen. Zo zorgde Netflix ervoor dat seamless tech de norm werd door ons kennis te laten maken met content die je zowel op je smartphone, je tablet als het grote scherm kunt bekijken. En dat geheel device-agnostisch.


Meer artikelen in Disruptie

Channel Disruptie

In het topic disruptie lees je alles over nieuwe en ontwrichtende innovaties die in verschillende markten de strijd aangaan met gevestigde organisaties. Spijker je kennis bij met tips, tricks, achtergronden en best practices. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels