More stories

Succesvol innoveren? Begrijp hoe consumentengedrag verandert

Modellen over de ontwikkeling van technologie denken in tijdspaden en horizonnen. Te vaak over het hoofd gezien: veranderend consumentengedrag.

Disruptie

Door corona weten we het weer: Retail is mensenwerk

Fysieke retail heeft heel wat tegenslagen gezien: stijgende huurprijzen, dalende bestedingen en online concurrentie. Maar retail blijft mensenwerk.

Customer Engagement

Start-up Other Echo: Een leerplatform voor aankomende muziekproducenten

Waar leer je pop en dance te produceren? Start-up Other Echo wil experts en aankomende producenten en muzikanten digitaal met elkaar in contact brengen.

Creative

Uber vaak geen alternatief voor openbaar vervoer

Tussen een en twee op de vijf Uber-reizen zijn geen haalbaar alternatief voor het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een Delftse analyse van 3,5 miljoen gegevens over Uber-ritten.

Disruptie

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie

Munib Ali (Seanode): ‘Onze missie: de supply chain end-to-end transparant maken’

Marketplaces voor B2B: gek genoeg zijn die er niet echt, terwijl dat juist in de internationale handel nodig is. Start-up Seanode is in dat gat gesprongen.

Logistics

Elektrische deelbakfietsen BAQME nu ook in Den Haag

Binnen een half jaar na de lancering in Rotterdam breidt BAQME verder uit in Nederland. De aanbieder van deelbakfietsen wil naar eigen zeggen dichtslibbende steden leefbaar maken en is vanaf deze week ook beschikbaar in Den Haag.

Disruptie

HR-tech scale-up TestGorilla wil het CV overbodig maken

Het CV: vind je er de beste kandidaten mee? Testgorilla zegt van niet en biedt testen om kandidaten te selecteren. Een interview met de twee oprichters.

Recruitment

De toekomst

Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.

Digital Transformation

Bedienen winkelpersoneel en robot binnenkort samen de klant?

Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.

Artificial Intelligence

De Chinese B2C-markt: Valt er nog mee te concurreren?

Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.

e-commerce

Assurantiën saai? Insurtech en de vijf trends die de toekomst van verzekeren bepalen

Verzekeren saai en traag? Deels waar, maar er zijn allerlei ontwikkelingen gaande, met name op tech-gebied. Vijf trends in insurtech op een rij.

Digital Transformation

Het einde van de cookies: Eigen schuld, dikke bult (en kunnen we dezelfde fout vermijden?)

Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?

Marketing

Product as a Service: Zijn consumenten er klaar voor? (4/4)

Wie kiest er nu al voor PaaS? Wat zijn de motivaties of de twijfels? En wat is bekend over het daadwerkelijke gebruik? De (eerste) antwoorden.

Disruptie

Hoe bouw je een nieuw sterk merk in een traditionele markt?

Een nieuw merk lanceren in de statische markt van juridische dienstverlening aan particulieren, is al snel disruptief.

B2B Digital