EDAY: Design thinking mengen met managers
“Je kunt design thinking ook toepassen op organisaties”, zegt Arnoud Bladergroen, Chief Design Thinking van KLM. “Het is de kunst om dat samen te brengen met hoe managers denken.”
“Je kunt design thinking ook toepassen op organisaties”, zegt Arnoud Bladergroen, Chief Design Thinking van KLM. “Het is de kunst om dat samen te brengen met hoe managers denken.”
Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?
Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.
Modellen over de ontwikkeling van technologie denken in tijdspaden en horizonnen. Te vaak over het hoofd gezien: veranderend consumentengedrag.
Fysieke retail heeft heel wat tegenslagen gezien: stijgende huurprijzen, dalende bestedingen en online concurrentie. Maar retail blijft mensenwerk.
Waar leer je pop en dance te produceren? Start-up Other Echo wil experts en aankomende producenten en muzikanten digitaal met elkaar in contact brengen.
Tussen een en twee op de vijf Uber-reizen zijn geen haalbaar alternatief voor het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een Delftse analyse van 3,5 miljoen gegevens over Uber-ritten.
Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.
Marketplaces voor B2B: gek genoeg zijn die er niet echt, terwijl dat juist in de internationale handel nodig is. Start-up Seanode is in dat gat gesprongen.
Binnen een half jaar na de lancering in Rotterdam breidt BAQME verder uit in Nederland. De aanbieder van deelbakfietsen wil naar eigen zeggen dichtslibbende steden leefbaar maken en is vanaf deze week ook beschikbaar in Den Haag.
Het CV: vind je er de beste kandidaten mee? Testgorilla zegt van niet en biedt testen om kandidaten te selecteren. Een interview met de twee oprichters.
Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.
Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.
Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.
Verzekeren saai en traag? Deels waar, maar er zijn allerlei ontwikkelingen gaande, met name op tech-gebied. Vijf trends in insurtech op een rij.