‘Kleine webwinkels verwachten weinig van Black Friday’
Eenmanszaken en kleine webwinkels hebben het minste vertrouwen in Black Friday. Zij verwachten bescheiden resultaten.
Eenmanszaken en kleine webwinkels hebben het minste vertrouwen in Black Friday. Zij verwachten bescheiden resultaten.
Websuper Picnic haalt bij bestaande investeerders 430 miljoen euro op om de verdere expansie in Duitsland te financieren.
De belofte van forse kortingen op Black Friday brokkelt af. Waar consumenten in 2022 nog gemiddeld 10 procent konden besparen, is dat inmiddels gedaald naar slechts 3 procent.
Logistiek specialist Bringly uit Amsterrdam is overgenomen door het Duitse softwarebedrijf JTL. Verkopend directeur Rajiv Laigsingh kan zijn dienst versneld internationaal uitrollen.
De Duitse toezichthouder op de markt, het Bundeskartellamt, onderzoekt of de marktmacht van de Amerikaanse techreuzen leidt tot zogenaamde lock-in-effecten.
Online supermarkt Picnic breidt uit naar een nieuwe Duitse deelstaat: Beieren.
De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies....
Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.
De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het...
Het specialistische e-commercebureau Yellowgrape heeft branchegenoot Fingerspitzengefühl uit Berlijn overgenomen om zijn groei in Duitsland te versnellen.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.