ChannelEngine koppelt met marktplaats Blokker
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden brengt een techniek uit waarmee retailers en merken automatisch hun producten kunnen aanbieden op de marktplaats van Blokker.nl en Nextail Connect!
Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.
Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.
Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.
Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.
Klanten van het Duitse zusje van Thuisbezorgd.nl kunnen met hun stem bestellingen plaatsen bij hun lokale thuisbezorger. Ze hebben enkel een Amazon Echo nodig, een ‘praat- en luisterpaaltje’ dat met internet is verbonden.
Het Duitse moederbedrijf van babyshop PinkorBlue.nl realiseerde in 2016 een omzet van ruim 120 miljoen euro. Op lange termijn denkt eigenaar Tengelmann dat de Europese omzet tussen de vijfhonderd miljoen en een miljard euro kan uitkomen.
De website van Zooplus is uitgeroepen tot beste online winkel van Duitsland. Dat blijkt uit een jaarlijks onderzoek onder Duitse consumenten. Welke standaard zet het bedrijf neer en op welk vlak onderscheidt het zich van andere online spelers?
Online dierenwinkel Zooplus groeide afgelopen jaar in Nederland met zestien procent tot 62 miljoen euro. Internationaal tikt het concern net niet de omzetgrens van een miljard euro aan.
Investeerder 3i Group investeert 120 miljoen euro in het moederbedrijf van Lampen24.nl, het Duitse Lampenwelt.
Elektronicawinkel Conrad opent zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker kunnen gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.
De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren.
Outdoorspecialist Bergfreunde heeft de omzet zien groeien tot 33 miljoen euro en maakt grote stappen.
De Duitse pakketbezorger Hermes koopt een controlerend belang in de logistieke startup Liefery, die voor webwinkels in grote Duitse steden de same day deliveries verzorgt.
Shell Technology Ventures neemt een belang in de Duitse logistieke start-up Tiramizoo en werkt daarbij samen met Daimler.