What's new

Top stories

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.


Drie tips om je artikelen op het juiste prijsniveau te houden

Als omnichannel- of online retailer neem je ieder jaar tegen wil en dank afscheid van overtollige, uitlopende artikelen via een finale uitverkoop, een outlet of in het ergste geval een opkoper. Artikelen die aan het einde van hun levenscyclus zitten of die simpelweg een te lage rotatie hebben, leggen immers beslag op kostbare ruimte in het distributiecentrum en brengen steeds minder op. Tijd voor doordacht dynamisch prijzen.


Voetbalmerk Balr, PLUS en Hudson’s Bay op Emerce Retail

Voetbalmerk en retailketen Balr creëerde zijn eigen afzetmarkt door een eigen voetbalportal op te zetten. Het zorgde voor enorme groeicijfers. Het merk waarin voetballers Gregory van der Wiel en Eljero Elia investeren, wordt overal ter wereld verkocht. Oprichter Juul Manders, ook bekend van Wannahaves, zet tijdens Emerce Retail in Bussum de succesfactoren op een rij, en verklapt wat Balr doet met 26 miljoen Instagramvolgers.


Meer artikelen in E-commerce

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen