What's new

Top stories

Dit zijn de 12 e-commercetrends voor 2018

E-commerce is anno 2018 een volwassen business. Eigenlijk spreek je niet meer van e-commerce als we eerlijk zijn. Maar gewoon van commerce. Want alles komt samen. Online en offline smelten samen tot een omnichannel klantervaring. Lees snel deze uitgebreide vooruitblik op wat ons in 2018 op het gebied van e-commerce te wachten staat.


Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  


Effectief met technologie in de winkel: Zet het aankoopproces centraal

Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.


Maaltijdbezorgers op hoorzitting over werk in de platformeconomie

Bezorgers Deliveroo, Helpling, Werkspot, Thuisbezorgd.nl, UberEATS en Temper zijn uitgenodigd voor een hoorzitting over ‘werk in de platformeconomie’, die vandaag op initiatief PvdA-er Gijs van Dijk in Den Haag wordt gehouden. De maaltijdbezorgers van Deliveroo die zich hebben verenigd in de Riders Union en zijn aangesloten bij de FNV worden echter niet gehoord.


Voor meer dan een derde van de online shoppers wordt mobiel het belangrijkste kanaal

Meer dan een derde van de Nederlandse online shoppers verwacht over vijf jaar het merendeel van hun online aankopen via hun smartphone te doen. Onder de jongeren verwacht zelfs 52 procent dat mobiel binnen vijf jaar hun belangrijkste kanaal is. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.


Online retail 2018: ‘Dáár verkopen waar de klant wil’

Een recordomzet van 22,5 miljard euro en een continue groei van het aantal online shoppers en webwinkels neemt de concurrentie in de retail toe. Ondanks alle positieve verwachtingen zal 2018 een uitdagend jaar worden, waarin online platforms een onmisbare rol gaan spelen. Online retailers blijven in tweestrijd: hoe haal ik dagelijks voldoende omzet en focus ik tegelijkertijd op langetermijngroei? Vier Nederlandse online marketing experts geven hun advies voor 2018.


Detailhandel Nederland vreest voor opmars credit card door nieuwe dienstverleners

Winkeliers vrezen voor een stijging van de kosten voor het betalingsverkeer als dienstverleners vanaf 2018 nieuwe betaalmogelijkheden introduceren die voor een winkelier veel duurder zijn dan het huidige pinnen. Dat zegt secretaris Michel van Bommel van Detailhandel Nederland.


Meer artikelen in E-commerce

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen