What's new

Top stories

79 procent orders Thuisbezorgd nu mobiel, volgende stap is voice

Al 79 procent van de bestellingen bij thuisbezorgd.nl wordt mobiel geplaatst. Maar hoe lang het mobiele kanaal zo belangrijk blijft is nog maar de vraag. Moederbedrijf Takeaway.com ziet namelijk toekomst in het stemgestuurd eten bestellen. Na een eerste proef in Duitsland met Amazon Alexa, kijkt het bedrijf nu of en hoe een dergelijke voice-oplossing in andere landen is te introduceren.


Travix: ‘We willen onze klanten dezelfde tarieven en voorwaarden bieden als airlines’

New Distribution Capability, GDS-toeslagen, direct connect, rich content – het wordt er niet overzichtelijker op in de wereld van de vliegticketdistributie. Laila Ben Salah, director Industry Relations bij Travix, legt uit hoe het zit. “De manier waarop vliegtickets worden verkocht en gekocht gaat drastisch veranderen.” 


Belofte maakt schuld: order fulfillment in een omnichannel omgeving

Order fulfillment staat synoniem voor het waarmaken van je leverbelofte. En belofte maakt schuld, dus de klant neemt het je niet in dank af als je die schuld niet inlost. De kunst is de leverbelofte zo te sturen dat je én deze kunt nakomen én de voor jou meest efficiënte supply chain gebruikt.


Case: Travelbags blijft groeien door omnichannel en retargeting

Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.


Hoe haal je alles uit het marktplaatsmodel?

De strijd om de aandacht van de online-consument speelt marktplaatsen in de kaart. Zij bieden gemak en een allesomvattend assortiment, of het nu gaat om een niche als nepwimpers of om telefoonhoesjes. Bijna elk product dat je nodig kunt hebben kan je vinden bij marktplaatsen als Amazon of Bol.com. Hoe maak je succesvol gebruik van dit businessmodel?


Pelle Bosma: Eigen labels FreshCotton hebben veel potentie

Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.


Meer artikelen in E-commerce

Nieuwsbrief

Vacatures

Emerce Opleidingen