E-commerce platforms

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in E-commerce platforms

Magento nu onderdeel Adobe: maar wat betekent het voor gebruikers?

De overname van Magento roept veel vragen op over Adobes motieven en ambities. Zo is nog onduidelijk wat de integratie van het e-commerceplatform in Adobes ‘Experience Cloud’ betekent voor gebruikers. Zijn zij straks nog vrij om voor tools te kiezen die niet uit Adobes stal komen? En blijft de open source variant bestaan? Ondanks de onduidelijkheid denkt Mathijs Kok van Magento-partner Guapa e-commerce dat de overname goed uitpakt.


Adobe en Magento: ‘We hadden het kunnen zien aankomen’

Adobe maakte bekend Magento te willen overnemen. Met die overname wil Adobe Magento Commerce Cloud integreren met Adobe Experience Cloud en daarmee zijn clouddiensten uitbreiden. Hiermee creëren zij een wereldwijd platform voor zowel B2B- als B2C-klanten. Voor een bedrag van 1,68 miljard dollar zal dit de twee na grootste aankoop van Adobe zijn. Wat zegt e-commercespecialist Yannick Röling over deze overname?


De voordelen van Headless Platforms: efficiency, consistentie en AVG-compliance

Voor een grote onderneming als Perfetti van Melle die veel verschillende merken voert en dus nog meer websites en kanalen moet onderhouden, is digitaliseren en innoveren een tijdrovende bezigheid. Neem bijvoorbeeld e-commerce: elke website biedt andere producten aan en verwijst naar landspecifieke winkelketens. Gelukkig hoefde Perfetti van Melle de e-commerce koppeling maar één keer te maken voor al hun landen en merken door gebruik te maken van een headless platform.  


‘Progressive web app zeer belangrijke ontwikkeling e-commercebedrijven’

Van alle ontwikkelingen die e-commercebedrijven kunnen verwachten, is de opmars van ‘progressive web apps’ één van de belangrijkste. Dat stelt Magento’s hoogste strategiebaas in een vooruitblik. Nu ook Apple deze webapps eindelijk ondersteunt, kunnen Magentogebruikers er bijna niet meer omheen.


bol.com wil universele database duurzame producten

bol.com maakt zich sterk voor een universele database van bekende duurzaamheidskenmerken als Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS). Klanten kunnen bij bol.com al filteren op een duurzaam kenmerk, maar de informatie moet nu nog handmatig worden ingevoerd.


Meer artikelen in E-commerce platforms

Channel E-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platformen. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels