Channel e-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.

More stories

E-commerce platformen in de nabije toekomst

Onder leiding van Ronald ter Voert (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over e-commerce platforms in de nabije toekomst. Zij geven antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen? Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien? Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie? Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon? Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?

B2B Digital

Met deze vijf tips zorg je voor een succesvol feestdagenseizoen

De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse retailsector en met deze kennis beloven er drukke e-commercetijden aan te komen.

Retail

Zes manieren om Amazon-Business te verslaan

Concurreren met Amazon Business lijkt misschien ontmoedigend, maar er zijn manieren om een kosteneffectieve e-commerce ervaring op je eigen terrein aan te bieden die de Amazon-uitdaging kan aangaan.

e-commerce platforms

Een gelukkig 2021: bereid je onderneming voor op digitale feestdagen

De zomer ligt alweer even achter ons en het einde van het jaar nadert. Normaliter staan deze laatste maanden gelijk aan meer drukte.

e-commerce platforms

Waarom snelheid belangrijk is in een COVID-19-wereld

Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.

B2B Digital

Zes lessen: replatforming B2B e-commerce onder hoge druk 

Het replatformen van een bestaande e-commerceomgeving voor spare parts in een grote internationale B2B-organisatie kan een uitdaging zijn

e-commerce platforms

Waarom fysieke winkels online een streepje voor hebben

De afgelopen jaren is het aantal webshop explosief toegenomen, waardoor de vraag rees of een fysieke winkel überhaupt nog bestaansrecht heeft.

e-commerce

Shopware 6: de belangrijkste functionaliteiten voor B2B en B2C Commerce

De afgelopen maanden is de focus van retailers grotendeels op online komt te liggen. Dit zorgt er ook voor dat het toepassingsbereik van je e-commerce platform op de proef wordt gesteld. Kan je huidige e-commerce platform de stroom aan inkomende orders nog wel aan? Zijn er functionaliteiten die je mist? Wellicht biedt Shopware 6 de oplossing.

e-commerce

Magento Commerce: Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten?

Nu alle migratie perikelen van Magento 1 naar Magento 2 achter de rug zijn en Magento een prominent onderdeel is geworden van de Adobe-infrastructuur, is het tijd om het Magento Commerce platform eens onder de loep te nemen. Het Magento Commerce platform heeft eindeloos veel functionaliteiten en mogelijkheden. Het heel begrijpelijk dat je niet exact weet wat de functionaliteiten en mogelijkheden van dit platform zijn. Het is een behoorlijke uitdaging om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Je moet daarnaast bepalen welke functionaliteiten wel en niet bij je bedrijf passen. Maar hoe doe je dat? 

B2B Digital

Vijf e-commerce trends en één megatrend die in 2021 de markt gaan domineren

Bij het schrijven over e-commerce trends, is het altijd de vraag of het een trend is, een paradigmaverschuiving of een verschuivende basislijn waar je het over hebt.

e-commerce platforms

Verras je klanten met superieure content experiences

Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.

CMS

Dé negen belangrijkste stappen voor het lanceren van een robuuste B2B webshop

Als ze willen slagen, moeten fabrikanten en distributeurs begrijpen dat B2B en B2C Commerce belangrijke verschillen hebben. B2B Commerce moet een intuïtieve ervaring voor elke klant creëren – het moet ook de verkoop maximaliseren en de interne efficiëntie verhogen. Hoe kun je een B2B e-commercestrategie lanceren die voldoet aan de behoeften van iedereen die betrokken is bij de complexe B2B-koopcyclus? Overweeg deze negen stappen voordat je opnieuw platformen of een nieuwe B2B Commerce website voor je organisatie lanceert.

B2B Digital

Europese e-commercemarkt verwacht in 2020 groei naar € 717 miljard

In 2020 wordt in de e-commerce sector een groei verwacht van ongeveer 12,7%, wat leidt tot een online omzet van € 717 miljard.

e-commerce platforms

Benut het potentieel van je B2B Commerce platform

In dit webinar vertelt Merel Roest van ISM eCompany je waarom e-commerce essentieel is in B2B. Je krijgt antwoord op de belangrijkste vragen. Waar moet beginnen om te starten met een B2B-webshop? Welke voordelen heeft e-commerce voor B2B? En welke mogelijkheden biedt een B2B Commerce platform? Ook voor bedrijven die al een B2B-webshop hebben biedt dit webinar voldoende handvatten en praktische tips om je B2B Commerce strategie te optimaliseren.

B2B Digital

De acht redenen waarom e-commerce essentieel is binnen B2B

Webshops zijn bezig aan een opmars binnen B2B. Toch zijn er nog veel organisaties die zich afvragen of een webshop daadwerkelijk nodig is in een B2B-markt. Het antwoord hierop is: ja. Steeds meer B2B-bedrijven zien kansen in het verkopen van hun producten en diensten via een B2B-webshop. Merel Roest (ISM Company) is van mening dat e-commerce een vast onderdeel moet zijn van je B2B-bedrijfsstrategie.

B2B Digital