More stories

Kees Verpalen (Beslist.nl): ‘Door de corona-boost komen meer producten goed online verkrijgbaar’

Kees Verpalen is CEO van Beslist.nl. Hij heeft twintig jaar ervaring in e-commerce en heeft vijftien jaar geleden Beslist.nl opgericht. Hans Voorn interviewt hem over de corona-boost in de wereld van e-commerce en wat daar nu precies speelt.

e-commerce platforms

Begrijp de waarde van een e-commerce platform voor B2B Commerce

Het opzetten van een kwalitatief sterk e-commerce platform is meer dan het kiezen van een platform en deze te implementeren. Bedrijven moeten bepalen of ze hun huidige e-commerce platform willen updaten of vervangen. Een belangrijke vereiste is dat de customer experience gehandhaafd of zelfs geoptimaliseerd kan worden. Het bouwen van een platform dat volledig aan de behoefte van het bedrijf en de klant voldoet, kost tijd en geld. Dit eBook beschrijft vijf manieren waarop een e-commerce platform ROI kan genereren voor B2B-organisaties.

e-commerce

Instagram Shopping beschikbaar voor MKB en influencers

Niet enkel hele grote merken en ondernemingen kunnen Instagram Shopping gebruiken, maar per 9 juli kan iedereen met een zakelijk account op de foto-app een e-commercefunctie activeren.

e-commerce

Heeft je webwinkel Europese klanten? Dan moet Strong Customer Authentication geregeld zijn

Strong Customer Authentication (SCA) is de nieuwste vereiste in betalingen van de EU-wetgeving en werd in september 2019 aangekondigd.

Payment

Thomas Stegelmann (Bugaboo): ‘Aandacht voor vernieuwen in e-commerce is terug’

Met meer ontwikkelaars in huis dan mensen die de business achter e-commerce in de vingers hadden, verschoof de aandacht binnen Bugaboo de afgelopen jaren onbedoeld naar de technologie.

e-commerce platforms

Bpost belooft een complete onlineshop in amper 30 minuten tijd, van verkoop tot levering

Bezorger Bpost gaat kleine Belgische bedrijven helpen om de stap naar e-commerce te zetten. Het stopt al zijn ervaring met e-commercelogistiek in een alles-in-één oplossing.

e-commerce

Technische metrics: onbekend maakt onbemind en dat is zonde

Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren.

e-commerce platforms

Marketplaces & Search: Amazon en de gevolgen voor je search-strategie

De komst van Amazon heeft het online marketplaces-landschap in Nederland op scherp gezet. Hoe ga je daarmee om, wat zijn de risico’s en waar liggen kansen?

Marketplaces

Dit is wat digitale transformatie voor B2B e-commerce betekent

Hoewel digitale transformatie een proces is dat al enkele decennia geleden is ingezet, bevinden we ons momenteel in een nieuwe fase van deze beweging.

e-commerce platforms

Een webshop opstarten en uitbouwen

In Nederland zijn tienduizenden webshops actief. En dat zal na de huidige coronacrisis zeker niet minder worden, aangezien er een vlucht is ontstaan naar online shoppen.

e-commerce platforms

Leer van COVID-19 om vooruit te kijken: update je commerce experience

Harvard Business Review onderzocht hoe bedrijven dienen te handelen tijdens een recessie. Uit dit onderzoek bleek dat een zorgvuldig evenwicht tussen kostenreductie en investering in toekomstige groei de beste recessie overlevingsstrategie was.

e-commerce platforms

Hoe kun je een e-commerce business laten groeien in het nieuwe normaal?

Dit webinar gaat in op het concept van “Retail-as-a-Service”. Oscar Diele, mede-eigenaar en directeur Marketing & Operations bij Flinders zal samen met Marion Freijsen, Strategic Business Advisory, Commerce Strategy bij Adobe ervaringen en best practices uit de praktijk delen over hoe je je bedrijf niet alleen geweldig, maar net zo uniek kunt maken als Flinders!

e-commerce

Is je e-commerce bedrijf verkoopklaar?

Veel verkopers bieden hun onderneming niet op het optimale verkoopmoment aan. Zolang de zaak goed draait, wordt er niet aan verkoop gedacht.

e-commerce platforms

De belangrijkste technologische uitdagingen in B2B Commerce

Waarom zouden B2B bedrijven kiezen om over te stappen op e-commerce?’ Wat is het belangrijkste doel? Hoe complexer de verkoopbenadering van een bedrijf, hoe meer deze wordt beïnvloed door veranderingen. B2B-bedrijven richten zich vaak op minder klanten dan in B2C-omgevingen. In B2B-omgevingen ligt de gemiddelde orderwaarde hoger en het belang van ‘recurring business’ is groter. Daarom is het belangrijk dat elke B2B-leverancier zijn blik op de toekomst richt en de obstakels begrijpt die ze moeten overwinnen. In dit eBook worden de belangrijkste uitdagingen bij B2B Commerce-projecten beschreven en hoe een B2B-platform helpt bij het overwinnen van deze uitdagingen.

e-commerce

Zo benut je de kansen van de coronapiek binnen e-commerce

De Nederlandse economie scoorde in het eerste kwartaal van dit jaar beter dan het eurogemiddelde van -3,8 procent.

e-commerce platforms